Czwartek, 09 maja 202409/05/2024
690 680 960
690 680 960

Nagranie wypadku wywołało burzę w sieci – oberwało się policji i dziennikarzom. Okazuje się, że bezpodstawnie (wideo)

Dawno żadne zdarzenie drogowe nie wywołało tak ogromnych kontrowersji, jak kolizja, jaka miała miejsce na jednym z zamojskich skrzyżowań. Okazuje się jednak, że policjanci mieli rację wskazując winę. Jest też wiele wyroków w podobnych sprawach, także uznających za winnego kierowcę, który wyjeżdżał z drogi podporządkwoanej. Kluczowy bowiem jest znak, jaki kierująca citroenem miała przed sobą.

150 komentarzy

  1. jeszcze dodam taką analogie dla wszystkich bezmyślnie broniących patusa z ciężarówki: przed każdym rondem w polsce też jest znak A-7, czy jeżeli wjeżdżając na rondo uderzy w nas w prawy bok pojazd jadący pod prąd, to policja również uzna naszą winę podobnie jak w tym przypadku? Bo niby „poszkodowany” jechał pod prąd i w ogóle nie powinno go tam być, ale my mamy święty obowiązek ustąpić pierwszeństwa? N Ę D Z A

    • Obawiam się, że tak.
      W jednym z programów o pracy policji było, że wyjeżdżający z drogi podporządkowanej w ulicę jednokierunkową zderzył się z jadącym pod prąd. Policjant uznał, że jadący pod prąd nie był winny spowodowania kolizji.

  2. Ok, w takim razie od dzisiaj można rozjeżdzać ludzi na chodnikach w parkach, bo przed wjazdem do parku miałem pas do skrętu w prawo ale pojechałem prosto.

  3. Jeżeli tak to po co linia ciągła, wysepki i cały ten pas rozbiegowy jak trzeba pilnowac czy nie jedzie jakiś wariat.

  4. i dochodzimy do wniosku, że winny jest ustawodawca – bo przy takiej organizacji ruchu mamy dwa różne oznaczenia, które nie są spójne (poziome i pionowe) i może rownież zarządca drogi – ciężarówka powinna mieć znak (na środku skrzyżowania – aburdalnie ale chyba tak) ustąp pierwszeństwa

    • A co to za brednie – gdzieś ty tam dojrzał niespójność w oznakowaniu ? A-7 nakazuje ustąpić pojazdom poruszającym się DROGĄ z pierwszeństwem przejazdu. To, że ciężarówka znajdowała sie na pasie drogi przeznaczonym do skrętu, w niczym nie zmienia faktu, że wciąż była na DRODZE z pierwszeństwem. Droga jest pojęciem szerszym niz pas ruchu

  5. Idąc tym tokiem myślenia wszelkie włączenie się do ruchu na drogach szybkiego ruchu powinno być poprzedzone upewnieniem się – włącznie z zatrzymaniem tuż przed pasem rozbiegowym- czy jakiś baran nie przecina obszaru wyłączonego z ruchu i nie pakuje się na nasz rozbiegowy pas.

    • Ba, nawet jak się upewnisz i ruszysz, a jakiemuś debilowi zechce się zjechać na pas rozbiegowy to i tak będzie twoja wina. Państwo z kartonu..

  6. Autor bądź autorzy artykułu skontaktowali się z instruktorami, jednak żaden z nich nie chciał się ujawnić z imienia i nazwiska. Pługopiaskarki posiadają żółte sygnały ostrzegawcze, tu mamy zwykły zestaw ciężarowy, który nie jest w żaden sposób uprzywilejowany. Zero merytoryki, zero inteligencji autorów, dzieło powstałe ku podniesieniu poziomu emocji jedynie. Brawo!

    • szydło do wora

      Żółte światła ostrzegawcze nie mają nic wspólnego z „uprzywilejowaniem” (cokolwiek miałoby to znaczyć)
      Zero merytoryki, zero inteligencji autora, dzieło powstałe ku podniesieniu poziomu emocji jedynie.

  7. Szanowna Redakcjo jak widać w komentarzach… żadna ilość dowodów nie przekona idioty… Mark Twain podobno tak powiedział jakieś 200 lat temu a w w wieku 20 Lem bodajże napisał że internet nie tworzy idiotów pokazuję ilu ich jest… Lublin 112 róbcie swoje:-D

  8. A gdyby ta pani chciała na tym skrzyżowaniu skręcić w lewo i stała miejscu w przeznaczonym do tego celu, to też byłoby nieustąpienie pierwszeństwa przez nią? Brednie podają ci, pożal się Boże,instruktorzy.

    • o, a to dobry przykład.
      Ale to tylko świadczy, że te przepisy są tylko dla prawników, nie da się ich stosować przez normalnych ludzi: reguła, wyjątek od reguły, wyjątek od wyjątku itd.

      Z drugiej strony: jeśli ciężarówka była na pasie do skrętu w prawo, to skręcając w prawo musi ustąpić pierwszeństwa, na drodze którą przecina….
      I to też jest jakaś interpretacja

      • szydło do wora

        „jeśli ciężarówka była na pasie do skrętu w prawo, to skręcając w prawo musi ustąpić pierwszeństwa, na drodze którą przecina….
        I to też jest jakaś interpretacja”
        Zaiste jest to interpretacja dyletanta w dziedzinie przepisów, a zarazem polonistycznego matoła, który w jednym zdaniu używa 3 różnych czasów.

    • szydło do wora

      Nie matołku, bo linia warunkowego zatrzymania znajduje się poza krawędzią jezdni drogi z pierwszeństwem, innymi słowy gdyby stała w miejscu do tego przeznaczonym, to owa ciężarówka przejechałaby jej metr przed maską

  9. Szanowna Redakcjo. Kobieta kierująca Citroenem wyjeżdżając z drogi podporządkowanej na pas włączania nie jest włączającą się do ruchu. Redakcja błędnie cytuje art. 17 ust 2 PoRD gdyż w tym samym art. 17 ust 1 opisane jest kiedy następuje włączanie się do ruchu i z pewnością nie dotyczy manewru wykonywanego przez kobietę kierującą Citroenem. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Nie oznacza to, że w każdej sytuacji należy ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się drogą z pierwszeństwem. Pasy włączania są właśnie po to aby nie było potrzeby ustępowania pierwszeństwa i dopiero zmieniając pas włączania na inny pas drogi z pierwszeństwem należy ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem na, który zamierzamy wjechać i nie wynika to ze znaku A-7 tylko z art. 22 Ust. 4 PoRD. Czym jest ustąpienie pierwszeństwa mówi art. 2 pkt 23 PoRD „ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości” i jest to bardzo istotna kwestia wyjaśniająca również znaczenie znaku A-7. Przed zderzeniem obydwa pojazdy poruszały się w tym samym kierunku i każdy swoim pasem ruchu. Winnym jest tutaj kierowca samochodu ciężarowego, który zmieniając pas ruchu w dodatku w sposób nieprawidłowy nie ustąpił pierwszeństwa kierującej Citroenem poruszającej się pasem na który wjechał doprowadzając do zderzenia pojazdów.

Skomentuj P. Anuluj pisanie odpowiedzi