Czwartek, 09 maja 202409/05/2024
690 680 960
690 680 960

Nagranie wypadku wywołało burzę w sieci – oberwało się policji i dziennikarzom. Okazuje się, że bezpodstawnie (wideo)

Dawno żadne zdarzenie drogowe nie wywołało tak ogromnych kontrowersji, jak kolizja, jaka miała miejsce na jednym z zamojskich skrzyżowań. Okazuje się jednak, że policjanci mieli rację wskazując winę. Jest też wiele wyroków w podobnych sprawach, także uznających za winnego kierowcę, który wyjeżdżał z drogi podporządkwoanej. Kluczowy bowiem jest znak, jaki kierująca citroenem miała przed sobą.

150 komentarzy

  1. Nie zgadzam się z tym co tu zostało napisane, tir zjechał z drogi z pierwszeństwem na drogę podporządkowaną, którą poruszała się ta kobieta, zmienił tor jazdy. Przed skrzyżowaniem są dwa pasy jeden na wprost i do skrętu w prawo. Prawy pas na skrzyżowaniu nie jest częścią drogi z pierwszeństwem. Do tego jak przyjrzycie się na nagraniu to na lewo znajduje się pas, gdzie zatrzymuje się auto by ustąpić pierwszeństwo w momencie jak chce skręcić w lewo, ten tir mógł nie tylko zmieść nagrywającą ale auto STOJĄCE w miejscu do skrętu w prawo.

  2. *ale auto STOJĄCE w miejscu do skrętu w LEWO.

  3. Jaki portal, tacy znawcy. Oczywiście można powtarzać oficjalną tezę policji, ale czy trzeba? Do tej pory w tej sprawie wypowiedziało się kilku doktorów prawa. Ich głosy nie są tak jednoznaczne, jak policji. Zobaczymy co na to sąd i czy „redaktorzy” będą o sprawie pamiętali.

  4. nie kryty krytyk

    ale przecież to logiczne, widać jak co niektórzy zdają prawko.
    wjeżdżając na główną musisz ustąpić pierwszeństwa.
    rozumiem że jakby jechał gabaryt szerokościowy, to też jego wina bo się na pasie nie mieści.
    przerażające jest to że ludzie mają zerowe pojęcie o ruchu drogowym.
    nie potrafią się włączyć do ruchu, ale największą winę widzą u innych.

    • Następnym razem, nie będziemy malować tam pola wyłączonego z ruchu, tylko dla bezpieczeństwa postawimy tam monument z żelbetu o grubości dwóch metrów, zobaczymy co się stanie z twoim prawidłowo jadącym TiR – em .

    • Człowieku gabary to jedzie z pilotem to raz, a dwa ma żółte koguty? Było tam coś takiego?
      Czy ty wogóle masz prawo jazdy?

    • Gdybyś nie skręcał jak babka w prawo, tylko w lewo, to zgodnie z prawem zatrzymałbyś się w miejscu, przez które „zgodnie z prawem” przejechała ciężarówka. Wyjaśnione?
      Nie może być drogi z pierwszeństwem dokładnie w miejscu, gdzie zatrzymują się pojazdy na DRODZE PODPORZĄDKOWANEJ, oczekujące na wjazd na główną.

  5. Dlatego na pasach powinien stać betonowy mur oporowy.
    Niedoszły morderca zapie…y w taki i nie będzie wątpliwości.

  6. „…ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu”.
    Podstawowe pytanie brzmi, czy pojazd przejeżdżając przez miejsce wyłączenia z ruchu, jest nadal uczestnikiem tego ruchu?
    Bo jeśli nadal jest uczestnikiem tego ruchu, to poproszę o jakieś definicje, dlaczego ktoś przejeżdżając przez miejsce wyłączenia z ruchu, nadal pozostaje w ruchu.
    Ale jeśli przejechanie przez miejsce wyłączenia z ruchu, powoduje, że pojazd przestaje być w ruchu, to wtedy ta ciężarówka straciła pierwszeństwo wynikające ze znaku A-7 (jechał jezdnią przed którą był ten znak), bo stała się pojazdem włączającą się do ruchu, a taki pojazd musi ustąpić pierwszeństwa WSZYSTKIM pojazdom będącym w ruchu.

    Tu jest pies pogrzebany. Bo na razie Wasze wyjaśnienia, sugerują, że PoRD jest jak fizyka kwantowa i ta ciężarówka była w dwóch stanach jednocześnie -była w ruchu a zarazem nie była w ruchu.

  7. Na nagraniu widać wyraźnie że skręcając w prawo jechała na pasie dojazdowym, z którego potem włączyła by się do ruchu. Jeśli tam by wjechała to byłoby wymuszenie pierwszeństwa.

    Właśnie po to są takie pasy żeby skręcić np. na strzałce i potem spokojnie się włączyć do ruchu. Przykładem w Lublinie jest zjazd z Andersa w Graffa gdzie można wjechać na taki pas i nie wymusić pierwszeństwa na jadących od Turystycznej.

    A dodatkowo to czy każdy kierowca ma kupić sobie radar i mierzyć prędkość nadjeżdżającego z pierwszeństwem?

    • dokładnie to jest głos rozsądku, a nie pitolenie redakcji lublin112. Nieomylnej wyroczni.
      Lublin112 to mógłby ruszyć 4 literki i trochę zacząć dbać o poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego chociażby w regionie… Taka odpowiedzialność społeczna

  8. Zjeżdżając ze strefy wyłączonej z ruchu kierujący ciężarówka włączał się do ruchu panowie żałośni policjanci. Nic dodać nic ująć. Nie było żadnego śniegu, niewidocznych czy rozmazanych znaków poziomych. Koniec kropka winny kierujący ciężarówka. Papa

  9. Jadę na Diamentową. Dobre miejsce, aby naprawić prawy bok na jadących z Wrotkowskiej. Ładny łuk, powierzchnia wyłączona z ruchu, znak A-7. A tam prawie wszyscy jadą bez zatrzymywania się.

  10. A co miał na dachu żółtego koguta??? Gdzie tam był śnieg? Żenada i jeszcze raz żenada. Bardzo dobrze, że społeczeństwo reaguje a media i policja powinni się bić w pierś i z tą żenadą powinni walczyć a nie jej bronić.
    babka jechał swoim pasem ruchu a ustąpić pierwszeństwo to ma jak chce wjechać na sąsiedni pas ruchu. Jest gdzieś tam poziomia linia zatrzymania ustąpi pierwszeństwa? Bzdura i tyle w temacie.
    Kierowca Tira to potencjalny morderca, wygląa jakby zrobił to z premedytacją albo oglądał netflixa. To już pół Polski wie, że najelpszym narzędziem zbrodni jest auto. Bo sąd i policja żeby mieć święty spokój uznają to za nieszczęśliwy wypadek i cyk zawiaski…

Dodaj komentarz