Poniedziałek, 27 maja 202427/05/2024
690 680 960
690 680 960

Na przedmieściach Lublina powstanie nowy przystanek kolejowy. Będzie też remont kolejnych peronów

Nowy przystanek kolejowy, jaki powstanie w pobliżu Lublina, ma być uzupełnieniem regionalnego transportu kolejowego do pracy i szkół. Jednocześnie mieszkańcy okolicznych miejscowości zyskają dodatkowy dostęp do kolei.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę nowego przystanku w naszym regionie. Powstanie on w Łagiewnikach w gminie Niemce, na szlaku kolejowym Lublin – Lubartów – Parczew. Jego lokalizację wyznaczono pomiędzy Ciecierzynem a Rudnikiem, tuż obok przejazdu kolejowego, przy drodze gminnej prowadzącej do tzw. plaży nad rzeką Ciemięgą.

Jak wynika ze specyfikacji, dojście do peronu wyznaczono od strony przejazdu. Zostaną tam też zamontowane wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Całość będzie oświetlona, zaś w pobliżu staną stojaki rowerowe. Zapewniony będzie też dostęp dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Przystanek w Łagiewnikach powstanie w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych. Z tego samego źródła zostanie sfinansowany remont trzech kolejnych przystanków: w Kraśniku, Zamościu Starówce oraz Zamościu Wschód. W tym przypadku zaplanowano przedłużenie peronów, aby mogły tam zatrzymywać się dłuższe pociągi.

Mające obecnie po 100 metrów perony Zamość Starówka i Zamość Wschód po przebudowie będą miały 200 metrów, natomiast peron w stacji Kraśnik zostanie wydłużony do 250 m. Taka zmiana umożliwi przewoźnikom sprawniejsze planowanie postojów na stacji, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. Oba przystanki w Zamościu zostaną też dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przewidziano budowę pochylni, systemu ścieżek naprowadzających, montaż nowych wiat, ławek i tablic informacyjnych.

– Realizacja Programu Przystankowego w województwie Lubelskim wkracza w decydującą fazę. Nowy przystanek w Łagiewnikach i zmodernizowane perony w Kraśniku i Zamościu przyniosą mieszkańcom Lubelszczyzny wymierne korzyści i przyciągną na kolej jeszcze więcej podróżnych. Bogatsza oferta przewozów pozwoli natomiast z powodzeniem konkurować kolejom z transportem samochodowym – wyjaśnia asystent wiceministra infrastruktury Piotr Kaliszewski.

Podpisanie umowy na budowę i modernizację przystanków w systemie „Projektuj i Buduj” zaplanowano w III kwartale 2022 r. Obiekty mają być gotowe w IV kwartale 2023 roku.

(fot. PKP PLK/zdjęcie ilustracyjne)

10 komentarzy

  1. Ciekawe czy dojazd do niego bedzie czy tak jak Lublin Zachodni?

    • Z tym akurat ostatnio zaczeło się coś dziać, plan dalej zakłada przedłużenie granitowej, jednak do tej pory nie było kasy na ten cel. Obecnie przynajmniej wrócili do dyskusji na ten temat i robią rozeznanie środowiskowe.

  2. Jeszcze zeby punktualnie jezdzily a nie loteria trzeba szukac połaczen bo opoznienia i do pracy ciezko dojechac i z pracy do domu 30 min opoznienia a do domu 15km. Skandal

  3. A już miałem nadzieję na przystanek przesiadkowy w Konopnicy zamiast usytuowanego w krzakach bez dojazdu ani parkingu przystanku Lublin Zachodni.

    • Babcia - słuchaczka Radia Ma... wieprzową twarz

      Skorzystaj z nieodległego kościoła i pomódl się o „wyciągnięcie” z krzaków, owego miejsca postojowego dla pociągów.
      Ale nie licz, że twoje mamrotanie będzie wysłuchane… szef już stary, niedosłyszy, niedowidzi…

  4. Dziadek ze Slamsowa

    Myślałem, że jak już każdy ma furę to kolej pójdzie w zapomnienie, ale po ostatnich podwyżkach na paliwa…
    Może by tak lokomotywy napędzane parą powodowaną przez dobry (bo polski) węgiel, przeprosić…
    Aby patrzeć jak o hodowli koni sobie przypomną i jak grzyby po deszczu zaczną powstawać stacje dyliżansów

  5. Łagiewniki to gmina Niemce, nie Wólka

  6. co za propaganda – ten pociąg kursuje CZTERY razy na dobę. powodzenia w „dojeżdżaniu do szkół i pracy”