W ratuszu trwa nadzwyczajna sesja Rady Miasta, na której radni zajęli się uchwałami w sprawie darmowych przejazdów komunikacja miejską. Jedna jest autorstwa prezydenta, druga radnych klubu PiS.
Być może przedszkolaki przesiądą się zza kierownicy 😉
MaloKontent
No, to teraz i u nas nastąpi wysyp małoletnich, jak nie przymierzając wśród imigrantów w Niemczech. Kanar pyta o bilet faceta z wąsem, a ten: „Nie mam biletu, bo mam 15 lat.” Legitymacja? „Zgubiłem”. I co?
jada
No chyba zwiększy ha korki. Bo jak ktoś będzie jeździł za darmo to ktoś inny musi zapłacić a więc ty ja i każdy inny dorosły więc bilety z pewnością zdrożeją a już teraz za 3,20 czyli za 6,40 w dwie strony to samochodem na gazie zrobię 30 km czyli do pracy jeżdżę trzy dni
W poniższych wpisach widać multum ekonomistów , a prawda będzie taka że większość budżetu za darmową komunikację dla młodzieży pokryją kierowcy , bo Ratusz nie dołoży MPK jako spółce miejskiej ani grosza na podwyżki płac.Tak że reasumując , 2.8 mln to w części sponsoring od kierowców . Nie dziękujcie , co się nie robi dla dzieci , jak to mówią – wszystkie dzieci nasze są .
ech
Pomysł by zasponsorować dojazdy do szkół TYLKO mieszkającym w Lublinie to bardzo niesprawiedliwe rozwiązanie, gdyż bardzo wiele uczących się osób dojeżdża do Lublina z okolicznych miasteczek i wsi, i ponosi z tego tytułu spore koszty, bo trzeba kupić nie tylko miejski bilet, ale i na busa. Po drugie lepiej by obniżyli ceny biletów dla dorosłych, może wtedy więcej osób przesiadłoby się z auta na komunikację miejską, a koszty szybko mogłyby się zwrócić…
Luki
Ze wsi i okolicznych miasteczek mieszkańcy nie będą ponosić kosztów darmowych przejazdów ich dzieci. Mieszkasz w Lublinie – korzystasz.
VIP
I o to chodzi. Płacisz podatki w Lublinie czy w okolicznych miasteczkach ? Dla czego my mamy sponsorować okolicznym mieszkańcom bezpłatne przejazdy ?
QWERTY
Do VIP. Odpowiem w Twoim stylu. Dlaczego moje podatki mają sponsorować czyjeś dzieci mieszkające w Lublinie?
hejo
podatki nie są Twoje, są Państwa, a w wypadku jeśli mieszkasz w mieście są miasta
Gość
Dlatego, że za dziećmi ” okolicznych mieszkańców ” idą konkretne pieniądze w postaci subwencji oświatowej, które wspomagają utrzymanie szkół mieście Lublinie. Nie myśl więc, że dzieci ze wsi otrzymają wszystko za darmo. Poducz się trochę.
Piast
Te subwencje są potrzebne szkołom na kształcenie dzieci z innych miejscowości, ale uczących się w Lublinie. Przecież każda gmina ma swoją szkołę i tam mogą uczęszczać miejscowi. nie muszą uczyć się w Lublinie. Popieram więc pomysł wprowadzenia bezpłatnych przejazdów, ale tylko dla dzieci z Lublina.
x
To może zbudujmy w każdej miejscowosci liceum…. Jak już ma byc sprawiedliwie…
Yuri
Rozumiem że autobusy na powietrze będą jeździć?
Aaron Fleischman
Nigdzie na świecie komunikacja miejska nie jest rentowna i na siebie nie zarabia. Dochody z biletów stanowią zazwyczaj od 1/4 do 1/2 budżetu miejskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Reszta – to dotacja z podatków.
brzoza
Taa…. niedługo zamiast Solarisów, będą jeździć ziutki i jelcze ogórki.
zadziwiony
jak to było -od kazdego wg jego możliwości każdemu wg jego potrzeb ? czy jakos podobnie. komuna wraca wielkimi krokami. Zaraza szerzy się od Sejmu RP w dół . Dowód na to że historia niczego nie uczy
Aaron Fleischman
Nigdzie na świecie komunikacja miejska nie jest rentowna i na siebie nie zarabia. Dochody z biletów stanowią zazwyczaj od 1/4 do 1/2 budżetu miejskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Reszta – to dotacja z podatków.
gello
Na wszystko jest tylko dla kierowców nie ma żenada normalnie żeby kierowca zarabiał mniej od kasjera w sklepie brawo wy!!!
Pawlak
Zmień pracę
Ernest
Nie pracę, tylko region kraju, albo w ogóle stąd wyjechać…
QWERTY
Nadawałbyś się na prezesa w PRL. Na szczęście powoli, ale systematycznie nastają czasy, kiedy to pracodawca będzie szukał pracownika, a nie na odwrót. Kiedyś nawet w MPK zrozumieją, że praca tam oferowana nie jest marzeniem kierowców.
lukasz89
Ja musiałem płacić, oni też mają płacić !
Ksena
Czyli nie za darmo … tylko za 2,8 mln zl. A przeciez to nie miasto placi bo miasto nie ma swoich pieniedzy. Zaplaci waszymi.
Mi to obojetne … ale lubie scislosc w podawaniu informacji.
brzoza
Szanowni radni to powinni z własnej kieszeni dorzucić do tego „pomysłu”.
Uczennica szkoły średniej
Dzieci tylko z Lublina? A ci co dojeżdżają wiecie ile miesięcznie na to wydają? Myślę że to oni powinni mieć największe zniżki bo nie dość ze muszą dojechać do Lublina to jeszcze za poruszanie się po nim. A może lepiej zeby się kształcili w swoich wsiach? Mimo że mają wysokie perspektywy.
rwpg
nic nie muszą, jak chcą to mogą
Marcin
A KRĘŻNICA JARA TEŻ BĘDZIE JEZDZIC ZA DARMO JAK JEST W GMINIE. NIEDRZWICA DUŻA
on41
MPK to MPK – Zemborzyce to Konopnica itd. A niech jeżdżą za darmochę i tak z podatków się dopłaca, im więcej dzieci chodzi do szkoły tym więcej subwencji. Pieniądze idą za uczniem do szkoły i nie ma znaczenia gdzie mieszka wiec Ci spod Lublina przynoszą za sobą kasę do Lublina. Pomysł niezły zobaczymy jak z wykonaniem będzie
brawo!moze to odkorkuje troche Lublin
Być może przedszkolaki przesiądą się zza kierownicy 😉
No, to teraz i u nas nastąpi wysyp małoletnich, jak nie przymierzając wśród imigrantów w Niemczech. Kanar pyta o bilet faceta z wąsem, a ten: „Nie mam biletu, bo mam 15 lat.” Legitymacja? „Zgubiłem”. I co?
No chyba zwiększy ha korki. Bo jak ktoś będzie jeździł za darmo to ktoś inny musi zapłacić a więc ty ja i każdy inny dorosły więc bilety z pewnością zdrożeją a już teraz za 3,20 czyli za 6,40 w dwie strony to samochodem na gazie zrobię 30 km czyli do pracy jeżdżę trzy dni
W poniższych wpisach widać multum ekonomistów , a prawda będzie taka że większość budżetu za darmową komunikację dla młodzieży pokryją kierowcy , bo Ratusz nie dołoży MPK jako spółce miejskiej ani grosza na podwyżki płac.Tak że reasumując , 2.8 mln to w części sponsoring od kierowców . Nie dziękujcie , co się nie robi dla dzieci , jak to mówią – wszystkie dzieci nasze są .
Pomysł by zasponsorować dojazdy do szkół TYLKO mieszkającym w Lublinie to bardzo niesprawiedliwe rozwiązanie, gdyż bardzo wiele uczących się osób dojeżdża do Lublina z okolicznych miasteczek i wsi, i ponosi z tego tytułu spore koszty, bo trzeba kupić nie tylko miejski bilet, ale i na busa. Po drugie lepiej by obniżyli ceny biletów dla dorosłych, może wtedy więcej osób przesiadłoby się z auta na komunikację miejską, a koszty szybko mogłyby się zwrócić…
Ze wsi i okolicznych miasteczek mieszkańcy nie będą ponosić kosztów darmowych przejazdów ich dzieci. Mieszkasz w Lublinie – korzystasz.
I o to chodzi. Płacisz podatki w Lublinie czy w okolicznych miasteczkach ? Dla czego my mamy sponsorować okolicznym mieszkańcom bezpłatne przejazdy ?
Do VIP. Odpowiem w Twoim stylu. Dlaczego moje podatki mają sponsorować czyjeś dzieci mieszkające w Lublinie?
podatki nie są Twoje, są Państwa, a w wypadku jeśli mieszkasz w mieście są miasta
Dlatego, że za dziećmi ” okolicznych mieszkańców ” idą konkretne pieniądze w postaci subwencji oświatowej, które wspomagają utrzymanie szkół mieście Lublinie. Nie myśl więc, że dzieci ze wsi otrzymają wszystko za darmo. Poducz się trochę.
Te subwencje są potrzebne szkołom na kształcenie dzieci z innych miejscowości, ale uczących się w Lublinie. Przecież każda gmina ma swoją szkołę i tam mogą uczęszczać miejscowi. nie muszą uczyć się w Lublinie. Popieram więc pomysł wprowadzenia bezpłatnych przejazdów, ale tylko dla dzieci z Lublina.
To może zbudujmy w każdej miejscowosci liceum…. Jak już ma byc sprawiedliwie…
Rozumiem że autobusy na powietrze będą jeździć?
Nigdzie na świecie komunikacja miejska nie jest rentowna i na siebie nie zarabia. Dochody z biletów stanowią zazwyczaj od 1/4 do 1/2 budżetu miejskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Reszta – to dotacja z podatków.
Taa…. niedługo zamiast Solarisów, będą jeździć ziutki i jelcze ogórki.
jak to było -od kazdego wg jego możliwości każdemu wg jego potrzeb ? czy jakos podobnie. komuna wraca wielkimi krokami. Zaraza szerzy się od Sejmu RP w dół . Dowód na to że historia niczego nie uczy
Nigdzie na świecie komunikacja miejska nie jest rentowna i na siebie nie zarabia. Dochody z biletów stanowią zazwyczaj od 1/4 do 1/2 budżetu miejskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Reszta – to dotacja z podatków.
Na wszystko jest tylko dla kierowców nie ma żenada normalnie żeby kierowca zarabiał mniej od kasjera w sklepie brawo wy!!!
Zmień pracę
Nie pracę, tylko region kraju, albo w ogóle stąd wyjechać…
Nadawałbyś się na prezesa w PRL. Na szczęście powoli, ale systematycznie nastają czasy, kiedy to pracodawca będzie szukał pracownika, a nie na odwrót. Kiedyś nawet w MPK zrozumieją, że praca tam oferowana nie jest marzeniem kierowców.
Ja musiałem płacić, oni też mają płacić !
Czyli nie za darmo … tylko za 2,8 mln zl. A przeciez to nie miasto placi bo miasto nie ma swoich pieniedzy. Zaplaci waszymi.
Mi to obojetne … ale lubie scislosc w podawaniu informacji.
Szanowni radni to powinni z własnej kieszeni dorzucić do tego „pomysłu”.
Dzieci tylko z Lublina? A ci co dojeżdżają wiecie ile miesięcznie na to wydają? Myślę że to oni powinni mieć największe zniżki bo nie dość ze muszą dojechać do Lublina to jeszcze za poruszanie się po nim. A może lepiej zeby się kształcili w swoich wsiach? Mimo że mają wysokie perspektywy.
nic nie muszą, jak chcą to mogą
A KRĘŻNICA JARA TEŻ BĘDZIE JEZDZIC ZA DARMO JAK JEST W GMINIE. NIEDRZWICA DUŻA
MPK to MPK – Zemborzyce to Konopnica itd. A niech jeżdżą za darmochę i tak z podatków się dopłaca, im więcej dzieci chodzi do szkoły tym więcej subwencji. Pieniądze idą za uczniem do szkoły i nie ma znaczenia gdzie mieszka wiec Ci spod Lublina przynoszą za sobą kasę do Lublina. Pomysł niezły zobaczymy jak z wykonaniem będzie