Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin stawia na elektryczne autobusy. Szykują się spore zakupy

Blisko 100 mln złotych planuje wydać w tym roku miasto Lublin na nowe pojazdy na potrzeby komunikacji miejskiej. Co ważne, wszystkie z nich mają być elektryczne.

45 komentarzy

  1. No i super. Od lat korzystam z komunikacji miejskiej i standard zdecydowanie się podnosi. Gdyby tylko ludzie chętniej przesiadali się z samochodów do mpk, to udałoby się zlikwidować korki w mieście.

    • Nie uprawiaj demagogii politruku. Wypowiedz się lepiej po jaką cholerę w takim układzie rozbudowywano sieć trolejbusową.

      • Ja wiem skąd się bierze. Przecież pieniądze bierze się ze ściany….

        • Komunikacja miejska w stosunku do liczby przewiezionych osób wychodzi dużo taniej niż utrzymanie wszystkich dróg miejskich, po których autobusy się nawet nie poruszają, więc jeżeli jesteś taki oszczędny to zacznij jeździć komunikacją zbiorową.

        • To i tak dużo wiesz „hehe” – są tacy, którzy wierzą w bociany przynoszące dzieci, że bułeczki mamie za darmo w sklepie dają, a jajka znosi tato (jak jeszcze nie rozwiódł się z mamą).

        • Franiu, proponuję zaorać wszystkie drogi po których nie jeździ komunikacja miejska. Po co je utrzymywać? Przecież to się zupełnie nie opłaca.

      • Zamień swoje złomowisko na samochód elektryczny lub hybrydowy i całą strefę płatnego parkowania będziesz miał za darmo.
        A jak chcesz smrodzić – to płać i przestań jęczeć bo kolejna zmiana prędzej opłaty podwyższy niż zlikwiduje.

        • Dopłać połowę do samochodu wybuduj stacje ładowania pojazdów a ja się przesiądę na elektryczny i jeszcze coś na koniec.
          „Wydawałoby się, że samochody elektryczne są o wiele bardziej przyjazne środowisku niż auta spalinowe. Szwedzki Instytut Środowiska wyliczył jednak, że produkcja elektrycznego pojazdu może być bardziej szkodliwa dla atmosfery niż jazda samochodami spalinowymi.

      • To, że płacisz 3 czy 10PLN czy jeszcze więcej za godzinę parkowania to jest Twój wybór.

      • Jak nie stać Cię na parkowanie – to jedź Rowerem Miejskim. Pierwsze 20 minut wypożyczenia jest za darmo. Pierwsza godziny tylko 1 PLN.

      • No ale jak lubisz samochodem to” musisz” polubić placenie 30 zł. Zawsze bedziesz miał jednak wybór. Nikt Ciebie nie zmusza do jazdy autem i płacenia za parkowanie i wjazd. Masz wybór… Ja nie jeżdzę i nie płacę (auto posiadam)

        • Tak to nie. tzn. na samochód mnie stać, ale na parking to niech się złożą wszyscy pozostali, także Ci co jeżdżą autobusami. Jedni oczekują darmowych parkingów, a ja bym chciał np. darmowe paliwo.

      • Odpowiedz na twoje pytanie dał ,mur’ – ta miejska ekipa wszystko zrobi aby były przetargi (czytaj profity). Obawiam się że niebawem zafundują nam tramwaje. Czy doczekamy się kiedyś zakupów kontrolowanych w przetargach? Bo jak nie teraz to kiedy?

    • Jak będziesz za mną nosił walizki i przyrządy do pracy to mogę się przesiąść do MPK.

      • @RS – nie wymagaj od młodych, aż tak głębokiego myślenia bo im twarde dyski popadają

  2. Kierownik Cytryny

    Jak to po co żeby zamiast najbardziej potrzebnego 151 na Gesiej/Jana Pawła II puścić zupełnie niepotrzebne 161 ot po co, a do przystanku końcowego na Kraśnickiej dalej z buta trzeba dymać. To po co mam się przesiadać na MPK jak zanim dojdę do przystanku jestem już w pracy samochodem? Gdzie tu logika?

  3. Jeszcze bardziej zadłużą miasto a potem będziemy to spłacać.

    • A przebudowa Mełgiewskiej za 300000000PLN kiedy się zwróci? Tak samo jak miasto buduje i utrzymuje drogi – tak samo musi utrzymywać np. komunikację miejską.

      • musi to prawda tylko czy nie uważasz że wydawanie pieniędzy podatnika podwójnie najpierw na rozbudowę trakcji trolejbusowej a potem na elektryczny autobus, to maszyna do wyprowadzania pieniędzy podatnika do prywatnych kieszeni

  4. Te autobusy według oficjalnych danych amortyzują się po 29 latach. Chcą ekologicznie to jest CNG/LNG. Tańsze, trwalsze i bardziej niezawodne. Są ostatecznie diesle EURO6. Ale najwyraźniej ktoś chce na tym na boku zarobić.

  5. Może z matmy nie byłem orłem, ale do BLISKO 100ml brakuje mi tu 21,7mln….

    • Obiektywny, niezwyczajny, ale fajny

      Rzeczywiście orłem nie byłeś. Rachunek jest prosty: 78,3 mln zł netto + 23% VAT daje 96,3 mln zł. Jest blisko 100 mln? Jest.

  6. Może się nie znam, ale 2,4 miliona za cztery szybkie ładowarki to nie przesada?

    • Stań do przetargu, wygraj, i sprzedawaj te ładowarki nawet i po 50gr.

    • 450 000 W to nie taka ładowarka jak do smartfona 5W

      • Wieśniaczka na szpileczkach

        Cena ładowarek ma swoje uzasadnienie – nie robi sie tego seryjnie, co wpłynęło by na znaczne obniżenie cen, poza tym firma produkująca toto, też chce się stosownie obłowić z niezbyt kontrolowanych społecznych pieniędzy.
        A opłacalność elektrycznych autobusów w znacznej mierze zależeć będzie od tego jak często trzeba będzie wymieniać na owe ich akumulatory.

  7. Lublin, bogate miasto. Ciekawe, czy uwzględniono koszta wymiany akumulatorów i ich utylizacji. Jak na razie, chyba nikt nie bierze tego pod uwagę a problem jest poważny, kosztowny i mało ekologiczny.

  8. Czy znów wygra Ursus że swoimi autobusami .

  9. Komunikacja jest alternatywą dla osób biednych i złodziji. Co drugi nie kupuje biletu i traci czas. Dla czego samochodem do pracy dojazd zajmuje mi 15 minut w tymi ciepłym wygodnym samochodem z radio, a autobusem ponad 45-50 minut, pod warunkiem że buc nie przyjdzie przed czasem !! Pomijam już sprawę jazdy z tymi smutnymi, przepitymi i brudnymi ludźmi w pozycji glonojada przyklejonego do szyby. Aż żal mi czasem na tych nieświadomych ludzi patrzeć jak są przyklejeni do szyb i wyglądają błagalnym wzrokiem z pomiędzy plakatów. Ludzie myjcie się !!

    • @zuza. Galeria już otwarta, możesz szukać klientów.

    • Masz bardzo małomiasteczkowe poglądy. Przybędzie jeszcze 50000 kolejnych samochodów w Lublinie, a do pracy będziesz jechać 2 godziny samochodem, a później przez 1 godzinę szukać miejsca postojowego.

    • Twoja teoria transportu po mieście sprawdza się tylko poza śródmieściem. W centrum pozostawienie samochodu na 8h przestaje mieć sens, bo taniej wychodzi przyjazd taksówką.

  10. Miałem okazję jechać 39 w sobotę wieczorem,kierował jakiś brodacz ale taki był tępy co do kultury jazdy że masakra nie potrafił płynnie jechać a jak hamował to mało brakowało bym leżał na podłodze(sobota wieczorem -zero problemów z jazdą ulice puste). Kto szkoli kto zatrudnia takich tępaków?! On chyba mścił się na ludziach że musi pracować i wiózł ich jak prosiaków

    • Wieśniaczka na szpileczkach

      @kowalski – chcesz powiedzieć, że kierowca sugerował sie Twoim wyglądem i wiózł was jak prosiaków (poprawniej byłoby: prosięta).

    • Za te pieniądze będzie nie będzie lepiej

    • TEN tępy brodacz.

      kowalski – ty myślisz, że za te 3,40 to kierowcę razem z autobusem na własność kupujesz?
      Skasuj bilet, siądź na doopie i trzymaj się ćwoku udający „pana” za 1800 brutto/miesiąc.

Z kraju