Lubelski Rower Miejski kończy sezon. Więcej wypożyczeń niż w 2017 roku
18:00 29-11-2018 | Autor: redakcja
Lubelski Rower Miejski to największy system rowerowy we wschodniej Polsce. Składa się z 97 stacji i ponad 950 rowerów.
O północy z piątku na sobotę zostanie wyłączona możliwość wypożyczania rowerów. Potem rozpocznie się zwożenie rowerów do magazynu, gdzie przejdą serwis i będą czekać na wiosnę i rozpoczęcie sezonu.
– Cieszę się, że piąty już sezon roweru miejskiego kończy się tak dobrym – drugim w historii – wynikiem frekwencyjnym. To pokazuje, że mieszkańcy coraz chętniej sięgają po ten środek transportu, ale chcemy, żeby rower publiczny był jeszcze bardziej popularny i w przyszłości przekroczył milion wypożyczeń w ciągu sezonu – mówi prezydent Krzysztof Żuk.
W tym roku w związku z dużą popularnością systemu oraz dobrą pogodą na przełomie października i listopada podjęto decyzję o wydłużeniu sezonu na cały listopad. W sumie przez cały sezon z Lubelskiego Roweru Miejskiego skorzystano 745 tysięcy razy. W systemie zarejestrowało się po raz pierwszy ponad 18 tysięcy użytkowników, łącznie jest ich już ponad 90 tysięcy. System został również rozbudowany o kolejne stacje sponsorskie.
Lubelski Rower Miejski rośnie, rośnie też zainteresowanie mieszkańców tą formą komunikacji. W tym sezonie odnotowaliśmy o 25% wypożyczeń więcej, niż przed rokiem. Rower jest doskonałym uzupełnieniem komunikacji publicznej na pierwszych i ostatnich kilometrach podróży.
W tym roku najwięcej wypożyczeń było w maju – ponad 136 tysięcy. Najlepszym dniem był wtorek, 8 maja. Jednego dnia rowery wypożyczono wtedy niemal 6 tysięcy razy. Średni czas jednego wypożyczenia Lubelskiego Roweru Miejskiego wynosił w tym roku 16 minut i 2 sekundy.
Najpopularniejsze stacje wypożyczeń 2018:
– ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
– ul. Zamojska / Stary most
– Lublin Plaza
– ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka
– ul. Krakowskie Przedmieście / ul. Krótka
Najpopularniejsze trasy:
– Lublin Plaza do ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
– ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska do ul. Nadbystrzycka / ul. Pozytywistów
– ul. Nadbystrzycka / ul. Pozytywistów do ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
– ul. Zana / Policja do ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
– ul. Zamojska / Stary most do Tarasy Zamkowe
(fot. lublin112.pl)
W artykule jest również odpowiedź skąd taki rekord.
(…) Średni czas jednego wypożyczenia Lubelskiego Roweru Miejskiego wynosił w tym roku 16 minut i 2 sekundy (…)
Czyli od stacji do stacji 🙂
Aby wykorzystać darmowe 20 minut.
Tylko pytam: po co?
Albo płacenie za każdą minutę albo gratis za całą trasę (sponsorzy płacą za reklamę).
Jakby podoili ilość stacji i zrobili darmowe 10 minut to byłby kolejny rekord 🙂
Chore…
Miało być:
„Jakby podwoili ilość stacji” 🙂
czyli wg ciebie jak średnia jest jak jest, to wszyscy jeździli do 20 min?? kolejne to Opłata inicjalna czyli prepaid którym nie zapłacisz już za nic, bo jest wpisowym; jeśli tak dobrze się znasz na robieniu rowerami miejskimi DARMÓWEK to chętnie poczytamy, a tak parafrazując to ubogi umysłowo jesteś, a rekordy możesz BIĆ w kiblu FAPAKU chłopcze
Temat o rowerze miejskim a odezwał się onanista szukający męskiego towarzystwa do bicia… rekordów.
To nie o tych pedałach temat qwertyjakiśtam.
Jeśli potrzebuję przejechać jakiś odcinek w czasie trzydziestu kilku minut to lepiej mi się opłaca wypożyczyć dwa razy do 20 minut.
A opłata inicjalna już dawno się zwróciła.
Tak ciężko to zrozumieć ułomny umysłowo człowieku?
Jak lubisz przepłacać to jesteś frajer.
Bicie rekordów jak na lotnisku. Pewnie też padł rekord jeśli chodzi o wydatki z budżetu miasta na ten przybytek dla plebsu. Niech Żuk poda ile miasto na tym zarobiło a ile wydało. Pewnie z tej okazji stworzone zostaną etaty w ratuszu dla kolegów „Misiewiczów”, których to wyborcy wykopali z Sejmiku Wojewódzkiego. Kilku już przygarnął a chętnych w całym województwie bez liku. Przecież swoich nie zwolni a miejsce przy korycie potrzebne.