W Lublinie mają powstać 82 stacje, w których znajdą się łącznie 164 ogólnodostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Miasto ogłosiło kolejny przetarg.
Dla kogo ten ukłon w sprawie ładowarek – dla kasjerki z biedronki czy robotnika budowlanego ??
A nie ci jeżdżą innymi elektrykami, konkretne to trolejbusami.
iba
no super, ale jaki to ma sens. Obecna stawka na tych ładowarkach to od 2,50 do ponad 3 zł/kWh. Jeśli elektryk zużywa 20kWh/100km to przejechanie 100km kosztuje nawet 50-60 zł. Mając diesla wychodzi 40-50 zł a lpg jeszcze taniej. Przy tak złodziejskich cenach energii trzeba się ze schodów zwalić żeby kupić elektryka.
Zdzich
Biedny elektrykiem nie jeździ. Bardzo dużo osób w Lublinie zarabia 200zł/h.
Racjonalista
Na LPG zwykły 1.6 który jest dobry na miasto i na trasę pali 10 litrów gazu, czyli 29-30 PLN/100 km. Nie ma o czym mówić
kobza
w Norwegii jazda na prądzie wychodzi połowę tego co na benzynie więc ludzie kupują samochody elektryczne bo się opłaca. U nas ceny energii są ustalane na nowogrodzkiej a farmy fotowoltaiczne są wyłączane w słonecznie i płaca im odszkodowania bo nie ma co z nadmiarem energii robić. Złodziej na złodzieju w tym mafijnym kraju
Lsw
Koszt przejechania 100km na gazie 30zł.
szkło
Z kasy miasta dla wybranych…
xxx
Plan jest prosty – dla elit auta elektryczne, dla plebsu autobusy i rowery.
Tir
Precz z Unią europejską
Buddom
Po pierwsze to powinno być minimum 44 kW bo mało kto jest zainteresowany koczowaniem 2-5h pod ładowarką 22 kW.
Po drugie to przy cenach typu GreenWay ~3.70zł za kW to ładowarek może być 500 w Lublinie a i tak będą stały puste bo nawet ekonomicznym elektrykiem koszt przejechania 100km przebija 60zł.
Racjonalista
Polityków i kastę stać. Oni zarabiają 10x-20x tyle co przeciętny obywatel
Wieś. Ek
Heh ustawa nakazuje budowę ładowarek za państwowe pieniądze… Szkoda że ustawa nie nakazuje budowy szpitali i zwiększenia obsady medyków żeby na badanie do specjalisty nie czekało się rok! Czkawką się odbije ta elektromobilność – auta elektryczne co ważą 3 tony to jest ekologia? Ciągną prądu jak lokomotywa. Linie przesyłowe za dwa lata trafi szlag bo nie robione są nowe.
kobza
Nie do końca rozumiesz zużycie energii, Wartość opałowa jednego litra benzyny wynosi ok. 8,2 kWh. Oznacza to, że jeśli samochód spala 8 litrów benzyny na 100 km to zużywa 65,6 kWh zawartej energii w paliwie na pokonanie 100 kilometrów. To średnio 3-4 razy więcej niż elektryk. Po to się kupuje żarówki led żeby zmniejszyć ilość energii na oświetlenie, a mniejsze zużycie energii na przejechanie określonego dystansu zapewniają samochody elektryczne. To że w Polsce zupełnie się to nie opłaca to wina państwa a nie samochodów elektrycznych. Tym bardziej że Polska nie ma własnej ropy i musi ją importować, więc powinna zachęcać ludzi do używania samochodów elektrycznych oraz ładowania ich z paneli słonecznych i turbin wiatrowych.
*
… dobry komentarz
zadziwiony
to co piszesz to klasyczna manipulacja liczbami. Ciekawe tylko czyświadoma.
tk
Ekooszołom czy głupi… manipulujesz lub nie masz choćby wykształcenia podstawowego. Jeżeli tak liczysz to dodaj choćby sprawność elektrowni średnio 35% + straty na przesyle tej energii około 12%.. wychodzi ok. 30%. Teraz liczymy spalinowy 65,6 kWh do 20kWh elektryk – aby w elektryku zapewnić 20kWh potrzebuje przepalić około 66 kW w uproszczeniu np wartości opałowej węgla liczonej w przeliczeniu na kW. Wynika z tego że celowo oszukujesz lub wracaj do szkoły.
Po nauce przelicz ten bilans w warunkach zimowych zakładając że ciepło potrzebne do ogrzania pozostaje w spalinowym w samochodzie a w elektryku w elektrowni…. wtedy bilans wyjdzie że elektryk potrzebuje 90 kWh przy zapotrzebowaniu 75kWh spalinowego.
X
Mój diesel jest bardzo eko-elektryczny 😉 jak padł mi akumulator to nigdzie nie pojechałem ?
8888
Auta na prąd, hulajnogi na prąd, rowery na prąd, deskorolki na prąd, telefony, TV, sprzęty domowe na aplikację i to wszystko na prąd… A już bez tego w lecie przesył nie nadąża… W Polsce jak zwykle wszystko od d…po strony. Przecież 50% wniosków o przyłączenie domowej fotowoltaiki jest rozpatrywane odmownie, ale czy ktoś o tym mówi ? pisze ? zająknie się chociaż…? NIE ! Propaganda sukcesu bez inwestycji w infrastrukturę przy jednoczesnym tak intensywnym promowaniu wszystkiego na prąd to proszenie się o duuuuże kłopoty.
xxx
Można podziękować PiS-owi, że miliardy za certyfikaty CO2, zamiast na modernizację sieci przesyłowych, wydali na kupowanie głosów socjalem.
PiS
Ledwo wstał jeszcze się nie umył i już smrodzi komuch popaprany.
xxx
Typowy PiS-owiec. Reagujesz na prawdę jak diabeł na święconą wodę 🙂
Fryta
Boli, że prawdę napisał? Kasa, która miała konkretny cel rozkradli i rozdali znajomym królika. Sieci energetyczne zatrzymały się gdzie s w latach 80-90. Nowszych niemal brak. Jak to ma udźwignąć obecnie kształtujący się rynek? Zamiast inwestować w rozwój sieci i nowoczesne źródła energii stosują rozwiązania sprzed kilkudziesięciu lat marnując na nie masę kasy (patrz Ostrołęka). Banda nieudaczników. Jak decyzje podejmują politycy a nie specjaliści z danej dziedziny to tak jest.
szkło
Typowa wypowiedz pisowca, nic nie wiem ale musi kogoś obrazić bo nie zrozumiał komentarza lub ma ograniczoną wiedzę na podstawowe tematy działania państwa (pis)
zmora
Brak z rana przekazu od komitetu i głupoty piszesz, chociaż poczytaj ile kasy zostało przeżarte i rozdane.
Dyzma
Macie unijne standardy
zmora
Wolisz te wschodnie to wal nikt cię trzymać tu nie będzie.
Młodzież
Stać kilka godzin i czekać żeby można było dalej pojechać ale udogodnienie i nowoczesność chyba dla emerytów.
Dla kogo ten ukłon w sprawie ładowarek – dla kasjerki z biedronki czy robotnika budowlanego ??
A nie ci jeżdżą innymi elektrykami, konkretne to trolejbusami.
no super, ale jaki to ma sens. Obecna stawka na tych ładowarkach to od 2,50 do ponad 3 zł/kWh. Jeśli elektryk zużywa 20kWh/100km to przejechanie 100km kosztuje nawet 50-60 zł. Mając diesla wychodzi 40-50 zł a lpg jeszcze taniej. Przy tak złodziejskich cenach energii trzeba się ze schodów zwalić żeby kupić elektryka.
Biedny elektrykiem nie jeździ. Bardzo dużo osób w Lublinie zarabia 200zł/h.
Na LPG zwykły 1.6 który jest dobry na miasto i na trasę pali 10 litrów gazu, czyli 29-30 PLN/100 km. Nie ma o czym mówić
w Norwegii jazda na prądzie wychodzi połowę tego co na benzynie więc ludzie kupują samochody elektryczne bo się opłaca. U nas ceny energii są ustalane na nowogrodzkiej a farmy fotowoltaiczne są wyłączane w słonecznie i płaca im odszkodowania bo nie ma co z nadmiarem energii robić. Złodziej na złodzieju w tym mafijnym kraju
Koszt przejechania 100km na gazie 30zł.
Z kasy miasta dla wybranych…
Plan jest prosty – dla elit auta elektryczne, dla plebsu autobusy i rowery.
Precz z Unią europejską
Po pierwsze to powinno być minimum 44 kW bo mało kto jest zainteresowany koczowaniem 2-5h pod ładowarką 22 kW.
Po drugie to przy cenach typu GreenWay ~3.70zł za kW to ładowarek może być 500 w Lublinie a i tak będą stały puste bo nawet ekonomicznym elektrykiem koszt przejechania 100km przebija 60zł.
Polityków i kastę stać. Oni zarabiają 10x-20x tyle co przeciętny obywatel
Heh ustawa nakazuje budowę ładowarek za państwowe pieniądze… Szkoda że ustawa nie nakazuje budowy szpitali i zwiększenia obsady medyków żeby na badanie do specjalisty nie czekało się rok! Czkawką się odbije ta elektromobilność – auta elektryczne co ważą 3 tony to jest ekologia? Ciągną prądu jak lokomotywa. Linie przesyłowe za dwa lata trafi szlag bo nie robione są nowe.
Nie do końca rozumiesz zużycie energii, Wartość opałowa jednego litra benzyny wynosi ok. 8,2 kWh. Oznacza to, że jeśli samochód spala 8 litrów benzyny na 100 km to zużywa 65,6 kWh zawartej energii w paliwie na pokonanie 100 kilometrów. To średnio 3-4 razy więcej niż elektryk. Po to się kupuje żarówki led żeby zmniejszyć ilość energii na oświetlenie, a mniejsze zużycie energii na przejechanie określonego dystansu zapewniają samochody elektryczne. To że w Polsce zupełnie się to nie opłaca to wina państwa a nie samochodów elektrycznych. Tym bardziej że Polska nie ma własnej ropy i musi ją importować, więc powinna zachęcać ludzi do używania samochodów elektrycznych oraz ładowania ich z paneli słonecznych i turbin wiatrowych.
… dobry komentarz
to co piszesz to klasyczna manipulacja liczbami. Ciekawe tylko czyświadoma.
Ekooszołom czy głupi… manipulujesz lub nie masz choćby wykształcenia podstawowego. Jeżeli tak liczysz to dodaj choćby sprawność elektrowni średnio 35% + straty na przesyle tej energii około 12%.. wychodzi ok. 30%. Teraz liczymy spalinowy 65,6 kWh do 20kWh elektryk – aby w elektryku zapewnić 20kWh potrzebuje przepalić około 66 kW w uproszczeniu np wartości opałowej węgla liczonej w przeliczeniu na kW. Wynika z tego że celowo oszukujesz lub wracaj do szkoły.
Po nauce przelicz ten bilans w warunkach zimowych zakładając że ciepło potrzebne do ogrzania pozostaje w spalinowym w samochodzie a w elektryku w elektrowni…. wtedy bilans wyjdzie że elektryk potrzebuje 90 kWh przy zapotrzebowaniu 75kWh spalinowego.
Mój diesel jest bardzo eko-elektryczny 😉 jak padł mi akumulator to nigdzie nie pojechałem ?
Auta na prąd, hulajnogi na prąd, rowery na prąd, deskorolki na prąd, telefony, TV, sprzęty domowe na aplikację i to wszystko na prąd… A już bez tego w lecie przesył nie nadąża… W Polsce jak zwykle wszystko od d…po strony. Przecież 50% wniosków o przyłączenie domowej fotowoltaiki jest rozpatrywane odmownie, ale czy ktoś o tym mówi ? pisze ? zająknie się chociaż…? NIE ! Propaganda sukcesu bez inwestycji w infrastrukturę przy jednoczesnym tak intensywnym promowaniu wszystkiego na prąd to proszenie się o duuuuże kłopoty.
Można podziękować PiS-owi, że miliardy za certyfikaty CO2, zamiast na modernizację sieci przesyłowych, wydali na kupowanie głosów socjalem.
Ledwo wstał jeszcze się nie umył i już smrodzi komuch popaprany.
Typowy PiS-owiec. Reagujesz na prawdę jak diabeł na święconą wodę 🙂
Boli, że prawdę napisał? Kasa, która miała konkretny cel rozkradli i rozdali znajomym królika. Sieci energetyczne zatrzymały się gdzie s w latach 80-90. Nowszych niemal brak. Jak to ma udźwignąć obecnie kształtujący się rynek? Zamiast inwestować w rozwój sieci i nowoczesne źródła energii stosują rozwiązania sprzed kilkudziesięciu lat marnując na nie masę kasy (patrz Ostrołęka). Banda nieudaczników. Jak decyzje podejmują politycy a nie specjaliści z danej dziedziny to tak jest.
Typowa wypowiedz pisowca, nic nie wiem ale musi kogoś obrazić bo nie zrozumiał komentarza lub ma ograniczoną wiedzę na podstawowe tematy działania państwa (pis)
Brak z rana przekazu od komitetu i głupoty piszesz, chociaż poczytaj ile kasy zostało przeżarte i rozdane.
Macie unijne standardy
Wolisz te wschodnie to wal nikt cię trzymać tu nie będzie.
Stać kilka godzin i czekać żeby można było dalej pojechać ale udogodnienie i nowoczesność chyba dla emerytów.
Ahoooj przygodo 😉