Sobota, 04 maja 202404/05/2024
690 680 960
690 680 960

Każdy skontrolowany pojazd przekraczał dopuszczalną masę całkowitą. Jeden kierowca był nietrzeźwy

Funkcjonariusze Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie podsumowali wtorkową akcję kontrolną na drodze wojewódzkiej nr 747. Każdy skontrolowany pojazd przekraczał dopuszczalną masę całkowitą.

26 komentarzy

  1. Janusze rejestrują dostawczaki na 3,5 T i nieuczciwie konkurują z innymi mając dużo niższe koszty. A widać że to powszechna praktyka. Dobrze że ITD się za to bierze….

    • ” Dobrze że ITD się za to bierze …. ” . Szkoda tylko że ” raz na rok ” dla statystyki . Takie kontrole powinny być 1-2 razy w m-ciu, aż w chociażby 70-80-ciu % wyeliminować tak przeładowane dostawczaki . To tak jak z autobusami robią sobie statystykę . Zrobią ” nalot ” na kilku pętlach autobusowych , „zamalują sobie kajety ” , a na koniec roku pochwalą się kilkotysięczną kontrolą . Tylko w ilu % prowizoryczną ?

      • Zenek kierowca ŻUKa

        Kolega ma rację z dawnych czasów na ADR miałem kontrolę ITD raz w tygodniu zdarzyło się ,że dwie w ciągu jednego dnia 🙂 na wanience przez rok ani jednej, a ostatnio na firance przez 3 lata jedną

  2. Dla mnie wniosek jest JEDEN jeżeli kazdy był przeładowany tzn że nie obawiają się kary a to oznacza ,żę KONTROLI BRAK i to jest ten wniosek. Przepisy nic nie znaczą jezeli nie bedzie kontroli i kar solidnych. Takie akcje raz do roku i jeszcze nagłasniane w prasie (chyba po to abysmy mieli wrażenie że pracują) to kpina.
    Kontrole powinny odbywać się stale aby ryzyko zapłacenia kary zniechęciło do przeładowań. Mamy mase nowych dróg one bedą szybko zniszczone przez takie przeładowane samochody

  3. Drogi, drogami ale to jest niebezpieczne. Hamulce są zaprojektowane na 3,5t. Zastanawiam się jak hamował ten co miał 8t – oczami?

  4. Wystarczy stanąć przy Rabenie i kontrolować

  5. Kontrola dla kontroli. Zawsze tak było i zawsze będzie że pojazdy będą przeładowane. Po co niby w takim przykładowym Iveco tyle miejsca na pace że wejdzie 8 palet? Słomę mają wszyscy wozić albo styropian? Kategoria pojazdów do 3,5 tony to anachronizm i głupota i juz dawno powinno być to podniesione do min 5 ton. Nie kazdemu przedsiebiorcy potrzebna na stanie ciężarówka jesli mając miejsce na samochodzie dostawi jedno wiadro i już przekracza wagę. Wszyscy i tak wiedzą że producenci aut dostosowali je do przewozu dużo wiekszych ciężarów a w dowodzie wpisane dmc do 3,5 tony jedynie po to żeby biurokracji stało się zadość. Ograniczajmy się sami dalej tymi durnymi przepisami to w zyciu do niczego nie dojdziemy. Koledzy powyzej widac bladego pojęcia nie mają o transporcie bo teoria jedynie sie z nich wylewa aż żal sie robi. A przepisy owszem są potrzebne ale życiowe a nie bezuzyteczne i glupie.

    • Zbyniu , zamelduj to producentom dostawczaków by w papierach wydali zgodę że w 3.5 t. busie można przewozić 5 t. Producent wie co produkuje i na jakich podzespołach .

      • Nie masz pojęcia o czym piszesz,większość danej marki ma tą samą ramę a potem dokładają resztę.Tak oczywiste,a Twoja niewiedza jest wręcz śmieszna.

    • Tak się składa że jestem kierowcą zawodowym. Jeździłem już na każdej kategorii więc wiem co piszę. Jeżeli chcesz wozić do 5 ton to kupujesz auto do 5 ton i jeździsz na kat C1 i oczywiście spełniasz szereg innych wymagań. To co się dzisiaj dzieje na kategorii B to masakra jakaś. Zero umiejętności, brak tachografu, przemęczenie, brak odpowiedniej konstrukcji pojazdu do przewożenia tej masy i oczywiście ponaglanie szefa: szybciej, szybciej… A później: „co ja narobiłem ..”
      A tak na marginesie to kat B uprawnia do prowadzenia bardzo wielu pojazdów więc masz w czym wybierać. Jeżeli chcesz jeździć większą ciężarówką to zrób C!

    • Te cwaniaczek. Widać że jesteś właścicielem takiej pseudo firemki transportowej. Skoro jest w dowodzie 3,5t to tyle ma być! WSIOWY kombinatorku. Jak coś niepasi to bankrutuj albo plac kary! Ha ha.

    • I tu się zgadzam.Te 3,5 tony to kpina,a ujadacze nie mają zielonego pojęcia na co szczekają.Powinni podnieść do 5 i po temacie ujadania.Powyżej kary solidne.

    • Zenek kierowca ŻUKa

      Dodaj jeszcze jeśli przekraczasz 3,5 t to musisz mieć VIATOL a za to się płaci i nie mało (jeśli się jeździ po drogach płatnych czyli niektóre krajówki, obwodnice, ekspresówki, autostrady )

  6. plaga tego typu przewozòw odbywa sie między 2a5 rano nie widać drogi bo każdy mijany przeładowany bus świeci prosto w oczy

  7. BARDZO DOBRZE! NIECH CHŁOPKI PŁACĄ! TO W WIEKSZOSCI SA PISUARY. WIĘC SA ZA SUROWYM KARANIEM ZAOSTRZENIEM KAR ITP. WIEC KARAC KARAC ICH.

    • No tak , bo za PO była zajefajnie – czyli ” róbta co chceta ” . Nawet VAT zwracali za wożenie powietrza .

  8. A co z kontrolą taksyfaj,coś was w nocy nie widać jakoś???!!!

  9. Na janowskiej w lublinie pełno przeladowanych trupów jak żółwie z czarnym chmurką z tyłu

  10. taa ,na pewno …. „dostosowali do wożenia wiekszych ciężarów ” …szczególnie „busiki ” o dopuszczalnym ładunku ok 1 tony ,przewożące po kilka palet o łacznej wadze 2,5 -3 tony…ani tym jechac ani hamować …jazda na zasadzie :ufff znówu się udało

    • Chodzi o sytuację, kiedy konstrukcja auta pozwala na tonę, a w dowodzie jest 150 kg. Również jestem za podniesieniem do 5t.

    • bus z winda i agregatem to jakies 2900 kg zostaje mu 600kg w najlepszym wypadku to tylko papier toaletowy ladowac