Funkcjonariusze Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie podsumowali wtorkową akcję kontrolną na drodze wojewódzkiej nr 747. Każdy skontrolowany pojazd przekraczał dopuszczalną masę całkowitą.
Janusze rejestrują dostawczaki na 3,5 T i nieuczciwie konkurują z innymi mając dużo niższe koszty. A widać że to powszechna praktyka. Dobrze że ITD się za to bierze….
tytus
” Dobrze że ITD się za to bierze …. ” . Szkoda tylko że ” raz na rok ” dla statystyki . Takie kontrole powinny być 1-2 razy w m-ciu, aż w chociażby 70-80-ciu % wyeliminować tak przeładowane dostawczaki . To tak jak z autobusami robią sobie statystykę . Zrobią ” nalot ” na kilku pętlach autobusowych , „zamalują sobie kajety ” , a na koniec roku pochwalą się kilkotysięczną kontrolą . Tylko w ilu % prowizoryczną ?
Zenek kierowca ŻUKa
Kolega ma rację z dawnych czasów na ADR miałem kontrolę ITD raz w tygodniu zdarzyło się ,że dwie w ciągu jednego dnia 🙂 na wanience przez rok ani jednej, a ostatnio na firance przez 3 lata jedną
Alek
Dla mnie wniosek jest JEDEN jeżeli kazdy był przeładowany tzn że nie obawiają się kary a to oznacza ,żę KONTROLI BRAK i to jest ten wniosek. Przepisy nic nie znaczą jezeli nie bedzie kontroli i kar solidnych. Takie akcje raz do roku i jeszcze nagłasniane w prasie (chyba po to abysmy mieli wrażenie że pracują) to kpina.
Kontrole powinny odbywać się stale aby ryzyko zapłacenia kary zniechęciło do przeładowań. Mamy mase nowych dróg one bedą szybko zniszczone przez takie przeładowane samochody
Kubunio
Drogi nie niszczą się przez przeładowane busy…
Piotrek
Drogi, drogami ale to jest niebezpieczne. Hamulce są zaprojektowane na 3,5t. Zastanawiam się jak hamował ten co miał 8t – oczami?
Olo
Wystarczy stanąć przy Rabenie i kontrolować
Zbyszek
Kontrola dla kontroli. Zawsze tak było i zawsze będzie że pojazdy będą przeładowane. Po co niby w takim przykładowym Iveco tyle miejsca na pace że wejdzie 8 palet? Słomę mają wszyscy wozić albo styropian? Kategoria pojazdów do 3,5 tony to anachronizm i głupota i juz dawno powinno być to podniesione do min 5 ton. Nie kazdemu przedsiebiorcy potrzebna na stanie ciężarówka jesli mając miejsce na samochodzie dostawi jedno wiadro i już przekracza wagę. Wszyscy i tak wiedzą że producenci aut dostosowali je do przewozu dużo wiekszych ciężarów a w dowodzie wpisane dmc do 3,5 tony jedynie po to żeby biurokracji stało się zadość. Ograniczajmy się sami dalej tymi durnymi przepisami to w zyciu do niczego nie dojdziemy. Koledzy powyzej widac bladego pojęcia nie mają o transporcie bo teoria jedynie sie z nich wylewa aż żal sie robi. A przepisy owszem są potrzebne ale życiowe a nie bezuzyteczne i glupie.
tytus
Zbyniu , zamelduj to producentom dostawczaków by w papierach wydali zgodę że w 3.5 t. busie można przewozić 5 t. Producent wie co produkuje i na jakich podzespołach .
fluffy
Nie masz pojęcia o czym piszesz,większość danej marki ma tą samą ramę a potem dokładają resztę.Tak oczywiste,a Twoja niewiedza jest wręcz śmieszna.
Otoja
Tak się składa że jestem kierowcą zawodowym. Jeździłem już na każdej kategorii więc wiem co piszę. Jeżeli chcesz wozić do 5 ton to kupujesz auto do 5 ton i jeździsz na kat C1 i oczywiście spełniasz szereg innych wymagań. To co się dzisiaj dzieje na kategorii B to masakra jakaś. Zero umiejętności, brak tachografu, przemęczenie, brak odpowiedniej konstrukcji pojazdu do przewożenia tej masy i oczywiście ponaglanie szefa: szybciej, szybciej… A później: „co ja narobiłem ..”
A tak na marginesie to kat B uprawnia do prowadzenia bardzo wielu pojazdów więc masz w czym wybierać. Jeżeli chcesz jeździć większą ciężarówką to zrób C!
123
BRAWO KOLEGO – DAWNO NIE CZYTAŁEM TAK MĄGREJ ODPOWIEDZI
Do_Zbyszek
Te cwaniaczek. Widać że jesteś właścicielem takiej pseudo firemki transportowej. Skoro jest w dowodzie 3,5t to tyle ma być! WSIOWY kombinatorku. Jak coś niepasi to bankrutuj albo plac kary! Ha ha.
fluffy
I tu się zgadzam.Te 3,5 tony to kpina,a ujadacze nie mają zielonego pojęcia na co szczekają.Powinni podnieść do 5 i po temacie ujadania.Powyżej kary solidne.
Zenek kierowca ŻUKa
Dodaj jeszcze jeśli przekraczasz 3,5 t to musisz mieć VIATOL a za to się płaci i nie mało (jeśli się jeździ po drogach płatnych czyli niektóre krajówki, obwodnice, ekspresówki, autostrady )
Ktoś
plaga tego typu przewozòw odbywa sie między 2a5 rano nie widać drogi bo każdy mijany przeładowany bus świeci prosto w oczy
Tak
BARDZO DOBRZE! NIECH CHŁOPKI PŁACĄ! TO W WIEKSZOSCI SA PISUARY. WIĘC SA ZA SUROWYM KARANIEM ZAOSTRZENIEM KAR ITP. WIEC KARAC KARAC ICH.
tytus
No tak , bo za PO była zajefajnie – czyli ” róbta co chceta ” . Nawet VAT zwracali za wożenie powietrza .
Mario
A co z kontrolą taksyfaj,coś was w nocy nie widać jakoś???!!!
abc
Teraz jest Bolt i służby nie mogą ich dogonić, aby skontrolować.
fiat126
Na janowskiej w lublinie pełno przeladowanych trupów jak żółwie z czarnym chmurką z tyłu
endriu
taa ,na pewno …. „dostosowali do wożenia wiekszych ciężarów ” …szczególnie „busiki ” o dopuszczalnym ładunku ok 1 tony ,przewożące po kilka palet o łacznej wadze 2,5 -3 tony…ani tym jechac ani hamować …jazda na zasadzie :ufff znówu się udało
Kubunio
Chodzi o sytuację, kiedy konstrukcja auta pozwala na tonę, a w dowodzie jest 150 kg. Również jestem za podniesieniem do 5t.
remik
bus z winda i agregatem to jakies 2900 kg zostaje mu 600kg w najlepszym wypadku to tylko papier toaletowy ladowac
Janusze rejestrują dostawczaki na 3,5 T i nieuczciwie konkurują z innymi mając dużo niższe koszty. A widać że to powszechna praktyka. Dobrze że ITD się za to bierze….
” Dobrze że ITD się za to bierze …. ” . Szkoda tylko że ” raz na rok ” dla statystyki . Takie kontrole powinny być 1-2 razy w m-ciu, aż w chociażby 70-80-ciu % wyeliminować tak przeładowane dostawczaki . To tak jak z autobusami robią sobie statystykę . Zrobią ” nalot ” na kilku pętlach autobusowych , „zamalują sobie kajety ” , a na koniec roku pochwalą się kilkotysięczną kontrolą . Tylko w ilu % prowizoryczną ?
Kolega ma rację z dawnych czasów na ADR miałem kontrolę ITD raz w tygodniu zdarzyło się ,że dwie w ciągu jednego dnia 🙂 na wanience przez rok ani jednej, a ostatnio na firance przez 3 lata jedną
Dla mnie wniosek jest JEDEN jeżeli kazdy był przeładowany tzn że nie obawiają się kary a to oznacza ,żę KONTROLI BRAK i to jest ten wniosek. Przepisy nic nie znaczą jezeli nie bedzie kontroli i kar solidnych. Takie akcje raz do roku i jeszcze nagłasniane w prasie (chyba po to abysmy mieli wrażenie że pracują) to kpina.
Kontrole powinny odbywać się stale aby ryzyko zapłacenia kary zniechęciło do przeładowań. Mamy mase nowych dróg one bedą szybko zniszczone przez takie przeładowane samochody
Drogi nie niszczą się przez przeładowane busy…
Drogi, drogami ale to jest niebezpieczne. Hamulce są zaprojektowane na 3,5t. Zastanawiam się jak hamował ten co miał 8t – oczami?
Wystarczy stanąć przy Rabenie i kontrolować
Kontrola dla kontroli. Zawsze tak było i zawsze będzie że pojazdy będą przeładowane. Po co niby w takim przykładowym Iveco tyle miejsca na pace że wejdzie 8 palet? Słomę mają wszyscy wozić albo styropian? Kategoria pojazdów do 3,5 tony to anachronizm i głupota i juz dawno powinno być to podniesione do min 5 ton. Nie kazdemu przedsiebiorcy potrzebna na stanie ciężarówka jesli mając miejsce na samochodzie dostawi jedno wiadro i już przekracza wagę. Wszyscy i tak wiedzą że producenci aut dostosowali je do przewozu dużo wiekszych ciężarów a w dowodzie wpisane dmc do 3,5 tony jedynie po to żeby biurokracji stało się zadość. Ograniczajmy się sami dalej tymi durnymi przepisami to w zyciu do niczego nie dojdziemy. Koledzy powyzej widac bladego pojęcia nie mają o transporcie bo teoria jedynie sie z nich wylewa aż żal sie robi. A przepisy owszem są potrzebne ale życiowe a nie bezuzyteczne i glupie.
Zbyniu , zamelduj to producentom dostawczaków by w papierach wydali zgodę że w 3.5 t. busie można przewozić 5 t. Producent wie co produkuje i na jakich podzespołach .
Nie masz pojęcia o czym piszesz,większość danej marki ma tą samą ramę a potem dokładają resztę.Tak oczywiste,a Twoja niewiedza jest wręcz śmieszna.
Tak się składa że jestem kierowcą zawodowym. Jeździłem już na każdej kategorii więc wiem co piszę. Jeżeli chcesz wozić do 5 ton to kupujesz auto do 5 ton i jeździsz na kat C1 i oczywiście spełniasz szereg innych wymagań. To co się dzisiaj dzieje na kategorii B to masakra jakaś. Zero umiejętności, brak tachografu, przemęczenie, brak odpowiedniej konstrukcji pojazdu do przewożenia tej masy i oczywiście ponaglanie szefa: szybciej, szybciej… A później: „co ja narobiłem ..”
A tak na marginesie to kat B uprawnia do prowadzenia bardzo wielu pojazdów więc masz w czym wybierać. Jeżeli chcesz jeździć większą ciężarówką to zrób C!
BRAWO KOLEGO – DAWNO NIE CZYTAŁEM TAK MĄGREJ ODPOWIEDZI
Te cwaniaczek. Widać że jesteś właścicielem takiej pseudo firemki transportowej. Skoro jest w dowodzie 3,5t to tyle ma być! WSIOWY kombinatorku. Jak coś niepasi to bankrutuj albo plac kary! Ha ha.
I tu się zgadzam.Te 3,5 tony to kpina,a ujadacze nie mają zielonego pojęcia na co szczekają.Powinni podnieść do 5 i po temacie ujadania.Powyżej kary solidne.
Dodaj jeszcze jeśli przekraczasz 3,5 t to musisz mieć VIATOL a za to się płaci i nie mało (jeśli się jeździ po drogach płatnych czyli niektóre krajówki, obwodnice, ekspresówki, autostrady )
plaga tego typu przewozòw odbywa sie między 2a5 rano nie widać drogi bo każdy mijany przeładowany bus świeci prosto w oczy
BARDZO DOBRZE! NIECH CHŁOPKI PŁACĄ! TO W WIEKSZOSCI SA PISUARY. WIĘC SA ZA SUROWYM KARANIEM ZAOSTRZENIEM KAR ITP. WIEC KARAC KARAC ICH.
No tak , bo za PO była zajefajnie – czyli ” róbta co chceta ” . Nawet VAT zwracali za wożenie powietrza .
A co z kontrolą taksyfaj,coś was w nocy nie widać jakoś???!!!
Teraz jest Bolt i służby nie mogą ich dogonić, aby skontrolować.
Na janowskiej w lublinie pełno przeladowanych trupów jak żółwie z czarnym chmurką z tyłu
taa ,na pewno …. „dostosowali do wożenia wiekszych ciężarów ” …szczególnie „busiki ” o dopuszczalnym ładunku ok 1 tony ,przewożące po kilka palet o łacznej wadze 2,5 -3 tony…ani tym jechac ani hamować …jazda na zasadzie :ufff znówu się udało
Chodzi o sytuację, kiedy konstrukcja auta pozwala na tonę, a w dowodzie jest 150 kg. Również jestem za podniesieniem do 5t.
bus z winda i agregatem to jakies 2900 kg zostaje mu 600kg w najlepszym wypadku to tylko papier toaletowy ladowac