Sobota, 18 maja 202418/05/2024
690 680 960
690 680 960

Jeżdżą buspasem na potęgę. Kierowcy autobusów się skarżą, policjanci wystawiają mandaty

Na pojazdy, które choć nie powinny, poruszają się buspasem na al. Tysiąclecia, skarżą się kierowcy komunikacji miejskiej. Blokują bowiem możliwość wcześniejszego włączenia się do ruchu.

74 komentarze

  1. 1. jak ma zjechać z tego bus-pasa jak jest tam linia ciągła ??
    2. te bus-pasy to poroniony pomysł – np. na Armii Krajowej – Jana Pawła – bus-pasy do skrętu w prawo, bezkolizyjnie, praktycznie puste! Ale na wprost (i w lewo) stoi dłuuuugi sznur samochodów łącznie z autobusami, które chcą jechać w lewo – gdyby wszyscy jeździli bezkolizyjnym prawoskrętem to korek byłby dużo mniejszy (albo wcale) i autobusy skręcające w lewo nie stałyby w korku ale nasi „planiści” o innych zdolnościach umysłowych (żeby nie użyć odpowiedniego epitetu) zrobili bus-pasy !

    • mieszkaniec nie zgadzający się z buspasami

      potwierdzam – chory pomysł z tymi buspasami – wcześniej na Jana Pawła był bezkolizyjny skręt w prawo na tym małym rondku przy biedronce – teraz buspas powstał i trzeba w korku stać i te autobysy tez stoja zanim do tego pier…. buspasa dojadą heheh, ale miasto nastawiło się na zyski z komunikacji i kolejne buspasy chcą robić na racławickich i lipowej …także lżej już nie będzie

      • rano, to tam autobusy stoją w korku żeby dojechać do przystanku przy Bocianiej.
        Tam pewnie nie chodziło o poprawienie płynności tylko o kasę ! Zobaczcie ile barier energochłonnych nastawiali tam !

        • potwierdzam. Obecnie łatwiej jest skrecic w lewo i objechac rondo niz czekac na pasie do jazdy na wprost, mniej sie czeka.

          • Za każdym razem, gdy tamtędy jadę zastanawiam się jak można było schrzanić całkiem fajne rodo i po co.

    • Ad1. Masz przerywana linie od swiatel do zjazdu na pks gdzie wczesniej masz znaki wiec sie rozgladaj a nie cwaniakuj.

    • Pojedz sobie do uk i im przekaz swoje madrosci tam jest to normalna sprawa i wjechanie na taki bus pas slono kosztuje pomimo tego ze sa dwa pasy ruchu np to w tym jeden bus pas a jak jak jestes takim wysmienitym kierowca to sprobuj kiedys skrecic na al. Tysiaclecia w Wodopojna z prawego pasa 🙂

    • Mądry wymyślił bus-pas, który stoi pusty, a reszta stoi w jeszcze większym korku. Mądrość urzędasów jest nieskończona.

    • A ja uważam, że bus-pasy to świetny pomysł.
      Ten na Jana Pawła faktycznie jest źle pomyślany (sam tam mieszkam), ale to jest jedyny wyjątek w mieście.
      Artykuł jest o bus-pasie na Al.Tysiąclecia, i tam jest jak najbardziej potrzebny.
      Tak jest w całej Europie Zachodniej, i jest to słuszna koncepcja.

    • Na Jana Pawła bus pas został niejako „wymuszony” bo inwestycja była z pieniędzy unijnych. Z tego co wiem ten pas ma być zamieniony na normalny pas.

    • Stu konny opel bez lewej tylej pozycji pozdrawia bordowego? FORESTERA LSW._ _ _ _, który o mało zabił pieszego na przejściu

      Inwestycja w aktywny monitoring zczytujacy tablice rejestracyjne przy wykroczeniach drogowych załatwi sprawę. POZDRAWIAM rząd

  2. Andrzej dawaj …. ja też się chce poskarżyć mpk zawsze ma zielone nawet jak ma czerwone!!

    • Niech na skrzyżowanie Narutowicza i okopowej przyjadą… tak koło 16 gdzie czasami 3 zmiany świateł nie przejedzie żaden samochód bo autobusy wjeżdżając na skrzyżowanie na nim zostają

      • Tam w pewnych godzinach kierowcy autobusów nie mają wyjścia i muszą wjechać na skrzyżowanie. Gdyby tego nie zrobili to by stali godzinę, bo cięgle dwa samochody z lewej i dwa z prawej (z Okopowej) wjeżdżają na Narutowicza w kierunku Nadbystrzyckiej i nie ma miejsca by autobus zjechał ze skrzyżowania. Gdyby tak stał i stał ciągle zmiany świateł, to korek by się zrobił aż do Zamojskiej i byłoby jeszcze gorzej. Po zablokowaniu na chwilę skrzyżowania autobus zjeżdża. To jest wybór mniejszego zła.

        • Problem jest wiele dalej z Piłsudskiego skręcają w lewo i już nie ma więcej miejsca dla tych z Narutowicza. Ale tak właśnie działa inteligentny system zarządzania ruchem.

  3. Ten buspas to ukoronowanie wysiłków chorego na głowę urzędnika. Nie wystarczyło tam przedłużyć zatoczkę za sygnalizacje i postawić sygnalizator dla busów? Coś jak po drugiej stronie? Ułatwiłoby to autobusom włączenie się do ruchu i nie korkowałoby centrum, jak dzieje się obecnie.

    • Dokładnie tak. Przystanek zaczyna się zaraz za skrętem do PKS-u. Autobusy swobodnie nim mogły by się poruszać i mieć przedłużony wyjazd z sygnalizacją. Sam bus pas ma ze 300 metrów i powoduje tylko korki, których w tym miejscu nigdy nie było na codzień.

  4. Jak to szło?
    Człowiek ze wsi wyjedzie, wieś z człowieka nigdy?
    Inna sprawa, że przydałoby się lepsze oznakowanie tego, że ten pas zanika za rondem. Bo przy dużym natężeniu ruchu niemiejscowi się gubią i potrafią stanąć za skrzyżowaniem z włączonym kierunkiem i czekać na litość innych.

    • to nie wieś kolego tylko cwaniactwo Lubelskich kierowców

    • Jest tylko jeden mały problem, że jadąc od strony Zamościa prawym pasem, nagle za skrzyżowaniem wjeżdżasz na buspas. Pracuję przy zamku i też się na to pierwszego dnia naciąłem – jechałem sobie swoim pasem, a tu nagle buspas, a po lewej nikt nie chciał wpuścić, więc wymusiłem pierwszeństwo i dopiero zmieniłem pas. A oznakowanie tak jak napisał Kuba – bardzo słabe. Jeden pionowy znak, który łatwo przeoczyć, później tylko znaki poziome takie jak na zdjęciu – ledwo widoczne, a przecież malowane niedawno.

      • Do zjazdu na dworzec PKS jest przerywana a nie ciągła, można zawsze zjechać, błąd naprawić… cała masa ludu tnie jednak prawym aż do przejścia przy „Novej”.
        A ze znakami poziomymi to coś jest na rzeczy – z drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż Solidarności na tamtym odcinku też momentalnie znikają.

  5. To działa i w drugą stronę. Tylko octemu policja nie wypisuje kierowcom MPK mandatów. Często blokują skrzyżowania.

  6. Spoko spoko ale czepiajmy się słomki nie widząc belki w oku. Mam dziesiątki nagrań gdy kierowcy MPK na siłę włączają się do ruchu z zatoczek. Lewy i sandał… huk że ktoś jedzie swoim pasem… z tego co wiem to ich dyspensa na wpartolanie się bez ogródek prawnie już nie istnieje…

    • juz nie wspomnę o rozmowie przez telefon kierowców mpk podczas prowadzenie autobusu.

    • ISTNIEJE ISTNIEJE TYLKO NIE ROZUMIECIE TEGO PRZEPISU :p AUTOBUS NIEMA PIERWSZEŃSTWA WYJEŻDŻAJĄC Z ZATOKI TYLKO KIEROWCA MA OBOWIĄZEK USTĄPIĆ MU PIERWSZEŃSTWA W TERENIE ZABUDOWANYM I TAK NA MARGINESIE TO NIGDY NIE MIAŁ PIERWSZEŃSTWA AUTOBUS Z ZATOCZKI

    • To niestety jesteś słabo poinformowany. I taki ktoś ma prawo jazdy… Aż strach wychodzić z domu jak taki ktoś ma prawo do prowadzenia samochodu…

  7. to wrzuc do sieci te nagrania czekamy

    • Nie po to mam kamerkę w aucie żeby się pucować w necie i karmić trolli tylko żeby mnie chroniła gdy ktoś mi wtargnie na pasy i nie będę w stanie nic zrobić by tego uniknąć…

  8. Jaki jest sens buspasa w tym miejscu? Połowa autobusów i tak za chwilę skręca w lewo w Wodopojną, więc musi się przebić przez pozostałe pasy – i tak się wciskają autobusem na styk, żeby z tego buspasa zjechać, to po co on tam w ogóle jest? Chyba tylko po to, żeby autobus szybciej na przystanek dojechał, a potem na tym przystanku sobie dłużej postał, zanim zjedzie na lewy pas… Nie jestem przeciwniczką buspasów, wręcz przeciwnie. Ale akurat w tym miejscu jest ona tak potrzebny, jak głuchemu zatyczki do uszu…

    • Bo widać nie dostrzegasz tego, że bus pas kończy się właśnie w tym miejscu aby wyjeżdżać bezpośrednio na lewy pas. W godzinach szczytu zjechanie w Wodopojną wymagało bardzo dużo od kierowców autobusów, zwłaszcza przegubowych. Pojazdy z różnymi prędkościami jechały i nie chciały wpuszczać, patrzysz w lewe lusterko a tu z prawego ktoś Ci drogę zajeżdża… 😉 W chwili obecnej przebicie się na lewy nie stanowi żadnego problemu a bus pas usprawnia wyjeżdżanie z zatoki autobusów które stoją za autobusami które stoją nieco dłużej (np. sporo ludzi wsiada, ktoś kupuje bilet czy chociażby zmieniają się kierowcy).

    • To kup sobie zatyczki i nie blokuj buspasa

  9. Faktycznie jest tak że buspas powinien być oznakowane przed rondem.widzialem raz sytuację jak pani lu poszła buspasem dwa pasy obok pełne i jakaż była uradowana jak na swoim pasie zobaczyła zielone i przyspieszyła żeby nie zgasło a obok dwa pasy miały czerwone.

  10. Widziałem kiedyś stojąc na przystanku. Same wieśki przyjezdne tamtędy jeżdżą. Ludzie z LU sie już nauczyli a przyjezdni nie patrzą na znaki albo cwaniaczą bo się czują bezkarni. Przyjeżdżają takie LUB, LLE czy LLB i dramat się robi. Brawo policja.

    • Jak raz widziałeś to mało widziałeś jednak. Jestem w tym rejonie codziennie i akurat da się zauważyć znaczną przewagę wielmożnej szlachty LU, którzy w dodatku stojąc chwile w korku postanawiają jednak pocwanakować i ominąc wszystko bus pasem. Bo przecież jestem mieszczuchem, płacę tu podatki, coś robie dla miasta to se moge, a wieśnioki niech stojo
      Niezaleznie od rejestracji, cwaniaków jest co niemiara i nie wierze, że od jesieni jeszcze się ktoś nienauczył zmiany organizacji, bo co by nie powiedzieć jest to miejsce przez które przejeżdża sie dziesiatki razy na miesiąc. Wiadomo, że jak ktoś tu był ze 2/3 razy w odstepach miesiąc to może mu się przytrafic gapa
      I skoro twierdzisz, że ludzie z LU się nauczyli to jakoś chciałbym zobaczyć jak jadą zgodnie z przepisami, ale chyba się jednak nie nauczyli

      • Akurat jeżdżę tamtędy linią 23 od poniedziałku, i mam kilkanascie zdjęć aut na buspasie, i większość to LLB,LZ,LLE,LC,LUB,LBL,