Wtorek, 21 maja 202421/05/2024
690 680 960
690 680 960

Jest umowa na rozbudowę bocznicy kolejowej w Lublinie. PKP Intercity ma zatrudnić 150 osób

Zapowiadana w ubiegłym roku rozbudowa bocznicy kolejowej wraz z budową hal dla pociągów wchodzi w kolejny etap. Dziś podpisana została umowa na wykonanie dokumentacji projektowej. W przyszłym roku ma ruszyć przetarg na realizację prac budowlanych.

Spółka PKP Intercity podpisała umowę na wykonanie projektu rozbudowy bocznicy kolejowej w Lublinie. Na użytkowanym przez przewoźnika terenie w pobliżu dworca głównego mają powstać dwie hale, w których wykonywane będą przeglądy wagonów oraz lokomotyw. Chodzi zarówno o czynności sprawdzające wykonywane przed wyjazdem w trasę, lub po powrocie z niej, zaopatrzenie w materiały eksploatacyjne, ocenę głównych podzespołów i układów, a nawet czynności utrzymaniowe wykonywane z częściowym demontażem podzespołów. Nowa bocznica zostanie także przystosowana do obsługi nowoczesnych pojazdów, jej powstanie ma odciążyć bocznicę na warszawskim Grochowie.

Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm Infrares z Warszawy oraz BDK z Lublina. W ciągu 12 miesięcy ma powstać kompletna wielobranżowa dokumentacja projektowa. Przewoźnik kolejowy zapłaci za te prace ponad 2,2 mln zł.

– Rozbudowa stacji postojowej jest bardzo ważnym projektem, ponieważ zoptymalizuje proces technologiczny oraz skróci czas obsługi utrzymaniowej naszego taboru. Inwestycja będzie też ważna dla społeczności lokalnej – zarówno podczas przebudowy, jak i po jej zakończeniu na bocznicy zwiększy się zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników – wyjaśnia Tomasz
Gontarz, wiceprezes PKP Intercity.

Kiedy projekt będzie już gotowy, ogłoszony zostanie przetarg na realizację prac budowlanych. Oprócz wspomnianych wcześniej hal, przebudowa obejmie układ torowy, powstanie posterunek rewidencki, drogi technologiczne oraz sieć trakcyjna. Do tego dochodzi szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją sanitarną.

Inwestycja ma także pozytywnie wpłynąć na warunki pracy oraz bezpieczeństwo na bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne. W październiku ub. roku, kiedy to zapowiadano rozbudowę bocznicy, wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz podkreślał, iż osoby zatrudnione w sekcji lubelskiej pracują obecnie na świeżym powietrzu. Przy niskich temperaturach jest to bardzo problematyczne. Dlatego też hale zapewnią im wysoki komfort pracy i jej lepsze warunki.

Spółka planuje, iż po sfinalizowaniu całego zadania zatrudnienie zostanie zwiększone z obecnych 250 osób do 400. Wiadomo już, że rekrutacja pracowników będzie prowadzona również wśród absolwentów Zespołu Szkół Transportowo-Komunikacyjnych w Lublinie. W ubiegłym roku przewoźnik podpisał z placówką umowę o współpracy m.in. w obszarze praktyk i zajęć teoretycznych.

Jest umowa na rozbudowę bocznicy kolejowej w Lublinie. PKP Intercity ma zatrudnić 150 osób

3 komentarze

  1. Apeluję o wybudowanie toru dla rowerów. Może być z dworcem.

  2. Ciekawe,że żadny lokalny kacyk lub kandydat na kacyka niższego lub wyższego szczebla nie obiecuje torów do Kraśnika Fabrycznego.Przecież kilka lat temu były wysuwane takie obiecanki-cacanki… Aaaa… To nie te wybory! I kacyki pośledniejsze.

    • Tory do kraśnika fabrycznego były kilka lat temu demontowane. Teraz są ponoć przewidziane do budowy na nowo w ramach budowy linii z Szastarki do Biłgoraja. Gdzie kończy się logika, zaczyna się kolej.

Dodaj komentarz