Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Na ul. Grygowej staną znaki zakazu wjazdu. Wiadukt zostanie rozebrany

Ruszają prace związane z wyburzaniem starego a następnie budową nowych wiaduktów w ciągu ul. Grygowej w Lublinie. Od piątku przejazd zostanie zamknięty. Zmienią się też trasy niektórych linii komunikacji miejskiej.

W piątek nastąpi całkowite zamknięcie dla ruchu wiaduktu w ciągu ul. Grygowej w Lublinie. Jadąc od strony ul. Metalurgicznej, znaki zakazu wjazdu pojawią się tuż za przewiązką umożliwiającą zjazd do pobliskich bloków. Z kolei od strony ul. Pancerniaków, dojechać będzie można tylko do zjazdu w ul. Rataja. Sama ul. Rataja w rejonie wiaduktu zostanie wyłączona z ruchu. Wjeżdżając w nią od strony ul. Grenadierów będzie można przejechać ok 500m co będzie stanowiło dojazd do lokalnych firm.

Zmienią się również trasy przejazdu niektórych autobusów komunikacji miejskiej. Linie nr 1, 7, 36 i 50 zostają skierowane na objazdy. Linia nr 1 w obu kierunkach pojedzie ul: Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – al. Witosa – Grygowej – Pancerniaków – Pancerniaków Felicity. Linia nr 7 z al. Witosa – Grygowej – Pancerniaków – Grenadierów – Rataja – Chemiczna. Linia nr 36: Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – al. Witosa – (wybrane kursy przez ul. Grygowej). Linia nr 50 Pancerniaków – Grenadierów – Rataja – Chemiczna.

Z kolei kursy linii nr 909 zostają włączone do rozkładu jazdy linii nr 159 i będą realizowane na podstawowej trasie linii nr 159 tj. os. Poręba – Mełgiewska WSEI. Zawieszeniu ulega też funkcjonowanie przystanków:
Grygowej – osiedle 01, KPRD NŻ 01, Grenadierów 01, Dworzec Towarowy PKP NŻ 01 i 02 oraz Rataja 01 i 02. Dodatkowo dla linii nr 7 i 50 uruchomiony zostaje nowy przystanek Grenadierów 03 zlokalizowany na ul. Grenadierów w kierunku ul. Pancerniaków.

Wiadukt w ciągu ul. Grygowej w Lublinie był budowany jeszcze w czasach PRL-u, zapewniając szybkie połączenie ul. Mełgiewskiej z al. Witosa. Biegnie nad linią kolejową nr 562, dokładnie nad bocznicami i stacją rozrządową. Brak remontów sprawił, że stan obiektu z roku na rok się pogarsza. W 2009 roku pękły trzy wsporniki wiaduktu. Dla bezpieczeństwa wprowadzono wtedy zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych.

Niewiele to jednak pomogło. W połowie 2012 roku zapadła decyzja o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego. Do tej pory kierowcy mogli jeździć tylko od strony ul. Mełgiewskiej w kierunku al. Witosa. Jednocześnie zaczęto wzmacniać podpory, aby obiekt się nie zawalił. Miasto od lat planowało budowę nowych wiaduktów, jednak ciągle brakowało pieniędzy.

W końcu w ubiegłym roku Ratusz otrzymał od wojewody decyzję środowiskową, która jest niezbędna do rozpoczęcia inwestycji. Rozpoczęło się również tworzenie projektów. Inwestycja, która się rozpoczyna, obejmie budowę nowych wiaduktów oraz przebudowę ul. Grygowej na odcinku od ronda będącego skrzyżowaniem z ul. Pancerniaków. Nowa trasa ma mieć dwie dwupasmowe jezdnie w każdym kierunku. Dodatkowo ma powstać skrzyżowanie typu rondo, z łącznikiem do ul. Rataja, droga serwisowa po stronie południowo-wschodniej oraz chodniki i ścieżki rowerowe. Ratusz chce, aby wykonawca uporał się z realizacją inwestycji w ciągu 1,5 roku.

(fot. lublin112)
2017-12-08 00:40:45

15 komentarzy

  1. No to będą teraz walić z wiaduktu na glebę bo znaku nie zauważą a wiadukt zawsze tam był .?

  2. „Dodatkowo ma powstać skrzyżowanie typu rondo” Czytelnik nie idiota. Zrozumie co to skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

  3. Brawo Żuk!

  4. Ech to były czasy.

    No relikt się zburzy. Kto pamięta że tam pod wiaduktem jeżdziła 11do Ursusa, a dziewczyny robiły za filarami lody??No kto??

  5. Nowy asfalt by wystarczył ten wiadukt stał by jeszcze 100LAT.

  6. Znalazł Żuk pieniądze na rozbiórkę? Brawo. Kiedy znajdzie na przebudowę ciągle zakorkowanej w centrum miasta ulicy Sowińskiego? Czyżby w tamtych okolicach znalazł kupca na tereny i dojazd mu chce zrobić? Co jest bardziej uciążliwe dla mieszkańców? Rozpadający się wiadukt czy zakorkowana ulica w centrum?

    • Wolę rozpadający sie wiadukt dojeżdżam w tamtym kierunku do pracy i dobrze by było mieć blizej niż jechac całą Gospodarczą i Mełgiewską może MPK jakiś autobus dodatkowy doda kiedyś.

    • Przecież plan przebudowy (właściwie bardziej przemalowania) Sowińskiego nie przewiduje likwidacji korków. Nadal będzie jak teraz, po jednym pasie w każdym kierunku. Jeżeli w ogóle zdecydują się na jakiekolwiek poszerzenie jezdni (co zdaje się przegrywa z koncepcją przemalowania pasów) to na wygospodarowanej przestrzeni mają powstać buspasy a nie dodatkowe pasy dla ogółu.

    • mieszkańcy wolą mieć korek pod oknami…i trawniczki, bo gdzieś trzeba pieski wyprowadzać…dlatego Sowińskiego nie zostało przebudowane…
      niestety, kupę forsy wydano na remont przejścia nadziemnego…a nie zamknięto tego na ziemi…i przechodzi tamtędy ciągle stado owiec…

  7. Kolesie ze slamsów na Grygowej będą mieli co rozkradać w czasie rozbiórki – budowy.

  8. „Jadąc od strony ul. Metalurgicznej, znaki zakazu wjazdu pojawią się tuż za przewiązką umożliwiającą zjazd do pobliskich bloków”.

    Lepiej by było, gdyby znaki jednak nigdzie nie jeździły.
    Zdanie typu: „Idąc do pracy, padał deszcz”.

    Imiesłowy nie są takie trudne 😉

Z kraju