Piątek, 10 maja 202410/05/2024
690 680 960
690 680 960

Przebudują drogę krajową nr 74. Zniknie zakaz wjazdu dla ciężarówek

Od wielu już lat, samochody o masie powyżej 8 ton nie mogą poruszać się drogą krajową z Frampola w kierunku Zamościa. Drogowcy w końcu zamierzają zlikwidować ten problem.

Po tym jak przed laty na lokalnych drogach pomiędzy Frampolem a Szczebrzeszynem wytyczono przebieg kolejnego odcinka drogi krajowej nr 74, kierowcy liczyli, że skróci im to przejazd w kierunku Zamościa. Jednak skorzystali na tym głównie kierowcy lżejszych pojazdów, gdyż ciężarówki w dalszym ciągu muszą jeździć przez Biłgoraj i Zwierzyniec drogami wojewódzkimi DW835 i DW858. Wszystko przez niedostosowaną do ruchu cięzkich pojazdów nawierzchnię. Do tej pory na tym odcinku obowiązuje zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych cięższych niż 8 ton.

Jednak jest szansa, że wkrótce się to zmieni. Drogowcy opracowują dokumentację dotyczącą rozbudowy odcinka od Frampola w stronę Gorajca na długości 7,4 km. Dzięki temu, po zakończeniu prac, zniknie ograniczenie w ruchu dla ciężarówek a sama droga zyska parametry techniczne i użytkowe obowiązujące dla standardów drogi klasy głównej przyśpieszonej. Pozwoli to również na udrożnienie ruchu ciężarowego w kierunku przejścia drogowego w Zosinie na granicy polsko – ukraińskiej.

Poprawi się także bezpieczeństwo w ruchu na tej trasie, przepustowość i komfort jazdy. Zwiększona zostanie dopuszczalna prędkość, co zapewni skrócenie czasu przejazdu na odcinku Frampol – Gorajec. Zakres prac obejmuje wzmocnienie i poszerzenie nawierzchni.Każdy z pasów ruchu ma mieć szerokość 3,5 m a pobocza zostaną wzmocnione. Przebudowane będą także skrzyżowania, powstaną drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego i zbiorniki retencyjne. Inwestycja wiąże się z poszerzeniem obecnego pasa drogowego i przejęciem potrzebnych nieruchomości.

Od dzisiaj do najbliższego poniedziałku w siedzibie Urzędu Miejskiego we Frampolu będzie można zapoznać się z opisem i dokumentacją planowanej rozbudowy. Z kolei w poniedziałek 29 lutego o godzinie 12 w Miejsko-Gminnym Ośrodka Kultury we Frampolu odbędzie się spotkanie z projektantami i przedstawicielami GDDKiA. Od dzisiaj można też składać uwagi i wnioski dotyczące inwestycji, wypełniając formularze wyłożone w siedzibie Urzędu Miejskiego.

Rozbudowa drogi planowana jest do realizacji w latach 2017-2018.

Przebudują drogę krajową nr 74. Zniknie zakaz wjazdu dla ciężarówek

(fot. GDDKiA)
2016-02-22 17:45:59

8 komentarzy

  1. Dzony co polowal na kangury

    Najwyższą pora !!

  2. Moderna do parametrow 2+1 i v max 110km/h i bedzie ok

    • W projekcie jest 1+1, 90 km/h.
      Ale przynajmniej poszerzą do 7m (2×3,5), bo obecnie jest dość wąsko, bo tylko 6m.

  3. Wszystko to fajnie.
    Tylko, że po pierwsze to na razie projekt. Do realizacji jeszcze daleko. Po drugie nawet realizacja tego fragmentu wcale nie udrożni drogi na odcinku Frampol-Szczebrzeszyn ponieważ największą przeszkodą dla ciężarówek jest odcinek biegnący przez sam Gorajec a nie odcinek Frampol-Gorajec.
    Czyli budowa wspomnianego odcinka nie spowoduje likwidacji ograniczeń dla sam.ciężarowych.
    Dopiero budowa obwodnicy Gorajca rozwiąże ten problem
    Tak na marginesie szukałem na stronach GDDKiA informacji o opisanym fragmencie i niczego nie znalazłem, za to jest informacja o budowie obwodnicy Gorajca i wybranym już wariancie dla tejże.
    Pytanie kiedy realizacja.

    • Tutaj masz informacje:
      http://www.dk74-frampol-gorajec.pl

      Chciałbym jeszcze doprecyzować, że nawet przebudowa fragmentu o którym jest mowa w artykule i budowa obwodnicy Gorajca nie rozwiąże jeszcze problemu.

      Trzeba jeszcze przebudować odcinek Gorajec – Szczebrzeszyn, który jest w jeszcze gorszym stanie niż Frampol – Gorajec.

  4. „Dzięki temu, po zakończeniu prac, zniknie ograniczenie w ruchu dla ciężarówek a sama droga zyska parametry techniczne i użytkowe obowiązujące dla standardów drogi klasy głównej przyśpieszonej. Pozwoli to również na udrożnienie ruchu ciężarowego w kierunku przejścia drogowego w Zosinie na granicy polsko – ukraińskiej.”

    Ograniczenie zniknie, ale tylko na przebudowanym odcinku (ok 7 km), a obecnie jest na odcinku Frampol – Szczebrzeszyn (28 km). Tak więc po tej przebudowie pozostanie ograniczenie na ok. 21 km i nadal ciężarówki nie będą mogły korzystać z odcinka: początek Gorajca – Szczebrzeszyn, więc dla tranzytu to nic nie zmieni, bo nadal będzie objazd przez Biłgoraj.

    Aby udrożnić dla tranzytu (ciężarówek) drogę 74, to trzeba jeszcze wybudować obwodnicę Gorajca oraz przebudować odcinek Gorajec – Szczebrzeszyn, który absolutnie nie nadaje się do ciężkiego ruchu, bo to jeszcze kilkanaście lat temu była zwykłą polna droga, a potem na to położono tylko dywanik asfaltowy, aby lokalni mieszkańcy mogli do Szczebrzeszyna dojechać. Po każdej zimie tam dosłownie drogę pęka i się rozsuwa.
    http://www.szczebrzeszyn.info/aktualnosci/?p=2228

  5. Jak już wcześniej pisałem, modernizacja tego odcinka we kontekście całej DK74 na wschód od Frampola niewiele, da, bo nadal będą nią jeździć tylko osobówki, a ciężarówki co najwyżej do Smorynia, czy na początek Gorajca. Tak więc objazd przez Biłgoraj (obok szkoły) dla ciężarówek będzie jeszcze długo, aż nie przebudują całej drogi Frampol – Szczebrzeszyn.

    Co do tego objazdu przez centrum Frampola (obok szkoły) to też jest ciekawa historia. Okazuje się, że ZDW dał ciała, bo gdyby się dogadali z GDDKiA, to razem z tą obwodnicą mogła powstać obwodnica w ciągu DW835 w kierunku Biłgoraja i wtedy cały ruch tranzytowy by został wyprowadzony z miasteczka.

    Fragment z artykułu GDDKiA pt. „Fakty o drodze krajowej nr 74 których zabrakło w artykule Gazety Wyborczej w Lublinie”:

    „- podczas prac projektowych nad obwodnicą Frampola w ciągu DK74 rozważano możliwość podłączenia do niej obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej 835, jednak z braku zainteresowania Zarządu Dróg Wojewódzkich opracowano wariant niezależny od budowy tejże obwodnicy. Budowa obwodnicy Frampola w ciągu drogi wojewódzkiej (na kierunku północ-południe) leży w gestii zarządcy tej trasy, czyli Zarządu Dróg Wojewódzkich.”

  6. do tego czasu odcinek Janów Lubelski – Frampol zupełnie się rozsypie, tam się można choroby morskiej nabawić jadąc po tym poligonie