Wtorek, 30 kwietnia 202430/04/2024
690 680 960
690 680 960

W Lublinie będą kolejne drogi dla rowerzystów

Miasto Lublin planuje wybudować ok. 20 km dróg rowerowych w ramach środków europejskich. By móc starać się o dofinansowanie zewnętrzne na realizację tego zadania, najpierw musi powstać kompletna dokumentacja. Zarząd Dróg i Mostów już ogłosił przetarg na wybór projektanta.

– Stale inwestujemy w infrastrukturę rowerową oraz ją rozbudowujemy, tworząc sieć przyjazną mieszkańcom i mieszkankom Lublina. Rozpoczęliśmy przygotowania do realizacji większego zadania, które pozwoli na uzupełnienie brakujących elementów istniejącego już systemu w mieście. Ogłoszone postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje pierwszą część lokalizacji, kolejne sprawdzamy pod kątem warunków i możliwości terenowych, by móc jeszcze w tym roku ogłosić kolejny przetarg. Dopiero posiadanie gotowych projektów pozwoli na złożenie aplikacji o dofinansowanie, a uzyskane wsparcie unijne na rozpoczęcie prac budowlanych – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

W ramach ogłoszonego postępowania na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na budowę dróg dla rowerów wraz z przebudową chodników oraz infrastrukturą transportową, a także sprawowanie kompleksowych nadzorów autorskich nad realizacją robót budowlanych, wskazano siedem zadań:

– przebudowę ul. Sławinkowskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Bukszpanową do skrzyżowania z ul. Kameliową;
– przebudowę al. Witosa, na odcinku od skrzyżowania z ul. Doświadczalną do skrzyżowania z ul. Grygowej;
– przebudowę ul. Głębokiej, na odcinku od skrzyżowania z al. Kraśnicką do skrzyżowania z ul. Wiercieńskiego;
– rozbudowę ul. Roztocze, na odcinku od skrzyżowania z al. Kraśnicką do skrzyżowania z ul. Wielkopolską;
– rozbudowę ulic Szeligowskiego i Północnej, na odcinku od skrzyżowania z al. Smorawińskiego do skrzyżowania z al. Kompozytorów Polskich;
– rozbudowę ul. Nałęczowskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Cisową do skrzyżowania z al. Kraśnicką;
– doposażenie przystanków komunikacji miejskiej w ciągu al. Warszawskiej oraz ul. Abramowickiej.

W zakres projektu wchodzą również zadania, dla których Miasto posiada już dokumentację projektową, czyli droga rowerowa w ciągu ul. Abramowickiej oraz al. Warszawskiej. Pozostałe odcinki ścieżek, które mają wejść w zakres tego projektu są w trakcie weryfikacji warunków terenowych, co do możliwości umiejscowienia infrastruktury rowerowej. Po tym etapie również zostanie ogłoszone postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla kolejnych lokalizacji.

Nowe drogi dla rowerzystów mają powstać w ramach projektu unijnego „Mobilność indywidualna zintegrowana z systemem transportu miejskiego na terenie miasta Lublin”, który jest planowany do realizacji w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 – mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Zakłada on również dodatkowo rozbudowę chodników zintegrowanych z komunikacją miejską oraz niezbędnej infrastruktury przystankowej i okołoprzystankowej, w tym m.in.: oświetlenia, przystanków autobusowych wraz z informacją przystankową, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów oraz zatok autobusowych.

Otwarcie ofert zaplanowano na 3 października, a biuro projektowe będzie miało 30 dni na opracowanie koncepcji rozwiązania układu drogowego, zaś na przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej 18 miesięcy. Terminy te są liczone od daty zawarcia umowy.

Aktualnie długość infrastruktury rowerowej w mieście wynosi ponad 191 km. W budowie są obecnie kolejne odcinki ścieżek, m.in. przy ulicach: Abramowickiej, Północnej, Elsnera oraz Jana Pawła II.

(źródło UM Lublin)

53 komentarze

  1. Wszystko będę robić to co niepotrzebne żeby tylko ulic nie naprawiać dziura na dziurze łata na łacie na Ukrainie lepsze drogi co za patologia rządzi tym miastem

    • Drogi rowerowe to nie jest nawet 1% wszystkich nakładów na utrzymanie/budowę/remonty dróg w Lublinie.

    • Niech zgadnę. Tobie najbardziej do jazdy rowerem podobają się chodniki. Tylko, nie zapominaj, że Kierowcy muszą gdzieś parkować.

  2. Biedy nie ma bo rowerów prawie nie ma na tych ścieżkach.

  3. czy ktoś przeprowadza rower na przejściach dla pieszych ? przejazdy stały się normą jak i jazda bez świateł , kiedy wreszcie równość w traktowaniu na drogach ?

  4. A ja nie z tych co samochodem rower wiozą do lasu, bo jestem w stanie dojechać , jeżdząc 50-60 km szkoda się bawić w przewożenie roweru

  5. Tak tak genialny pmysł ,bedzie wiecej wypadków

  6. Super. Od bukszpanowej do kamwliowej całe 440 metrów. Ale będzie inwestycja. Szkoda slow

  7. Żeby tylko projektowali je z używając mózgu, bo to co się dzieje na części powstających DDR to jest jakaś masakra. Wjazdy, zjazdy pod kątem, że trudno wjechać, zjechać. Kolizyjne wyjazdy z osiedli (auto stoi na DDR blokując przejazd. )

  8. Kiedy ścieżka rowerowa na ul. Zbożowej zostanie połączona z JAKĄKOLWIEK inną ścieżka rowerową pozwalającą dostać się rowerem do centrum?

Dodaj komentarz