Umowa na budowę obwodnicy Chełma podpisana. „To bardzo ważna i długo wyczekiwana przez wszystkich inwestycja”
13:34 14-06-2021 | Autor: redakcja

Obwodnica Chełma to bardzo ważna i długo wyczekiwana przez wszystkich inwestycja, która udrożni ulice miasta i pozwoli komfortowo dojechać do granicy w Dorohusku. W poniedziałek została podpisana umowa na jej budowę w obecności m.in. ministra aktywów państwowych Jacka Sasina oraz wojewody lubelskiego Lecha Sprawki.
Co powstanie w ramach inwestycji
Inwestycja obejmuje m.in. budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz czterech węzłów drogowych. Powstanie również 16 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt oraz urządzenia ochrony środowiska i BRD. W ramach inwestycji zbudowane zostaną też drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.
Przebieg trasy
Trasa przebiegać będzie w nowym śladzie i ominie Chełm od strony północnej. Jadąc DK12 od strony Piask, kierowcy wjadą na nią pomiędzy Stołpiem i Janowem na węźle Chełm Zachód. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów.
Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm – Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, na połączeniu z obecną DK12 w miejscowości Kolonia Antonin.
W związku z zapewnieniem finansowania na całą drogę ekspresową S12 z Piask do Dorohuska, realizacja początkowego odcinka obwodnicy o długości ok. 3 km została włączona do odcinka wcześniejszego (Dorohucza – początek obwodnicy Chełma). Pozwoli to uniknąć zbędnych robót i kosztów związanych z koniecznością tymczasowego skomunikowania obecnej DK12 z nową trasą.
Wykonawca
W przetargu ogłoszonym 15 grudnia zeszłego roku oferty złożyły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyła firma Strabag, która zaoferowała kwotę 441 942 911,46 zł. Najdrożej wykonanie inwestycji wyceniło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – 561 401 837,33 zł. Po szczegółowej analizie oferta firmy Strabag okazała się najkorzystniejszą.
(fot. LUW)
Jest i Sasin, to znaczy że o obwodnicy już można zapomnieć…
Od zawsze się zastanawiam, czemu polscy politycy szczebla wojewódzkiego mają takie parcie na szkło, uroczyste otwarcia czy przecinanie wstęg i inne podobne popierduszki wraz z pokropkami (chcą podbić swe ego ?). Taką umowę podpisuje się w zaciszu gabinetów, skrapiając to koniakiem. Megalomani tylko. 😛
Reklama dźwignią handlu. A tu mają za darmo. Tzn Ty za to zapłacisz, ale nie oni.
Zapłacimy my i Unia. A oni się do szkiełka pokżą.
Trzymam kciuki za ta inwestycje. Aby nie było tak jak z wyborami sygnowanymi przez pana sasina i bedacego przy podpisaniu tego dokumentu. Zaznaczam że nie interesuje mnie polityka. Obserwuje i komentuje rzeczywistosc. Czasem brutalna.