Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Takie zachowanie na drodze może prowadzić do poważnych wypadków (zdjęcia)

Zachowania kierowców zarejestrowane przez naszego Czytelnika mogą prowadzić do wypadków. Oba dotyczą wyprzedzania i omijania pojazdów przez przejściem dla pieszych.

61 komentarzy

  1. 3 pasy w jedną stronę i przejście dla pieszych, bez sygnalizacji. Polski przepis, jak zabić pieszego.

    • „Takie zachowanie na drodze może prowadzić do poważnych wypadków”
      Oczywiście że może – ja nigdy na ulicy wielopasmowej nie zapraszam pieszego do wtargnięcia pod pojazd na sąsiednim pasie, przejdzie bezpiecznie jak droga będzie pusta i dobra widoczność.

      • „przejdzie bezpiecznie jak droga będzie pusta i dobra widoczność” – przejdzie bezpiecznie albo nie przejdzie. Nie wiadomo. Skąd to możesz wiedzieć?
        Może taką zasadę odwrócić, i niech kierowcy sobie przejadą dopiero wtedy, gdy PdP będzie puste i będzie dobra widoczność?

        „wtargnięcia pod pojazd na sąsiednim pasie” – nie można wtargnąć pod pojazd na sąsiednim pasie. Można wtargnąć tylko przy wchodzeniu na jezdnie (także na PdP). Ale będąc już na jezdni, i mijając kolejne pasy nie można jeszcze raz wtargnąć na jezdnię, bo już się jest na jezdni. Natomiast czegoś takiego jak wtargnięcie na sąsiedni pas nie ma.

        ” ja nigdy na ulicy wielopasmowej nie zapraszam pieszego” – ale cieszę, się, że na ulicy z jezdnym pasem to robisz, tylko tam też uważaj. Jak nie wiesz dlaczego, to spójrz na zdjęcia z ul. Romera.

      • jeżeli puszczasz na jezdniach 1+1 to też uważaj.
        „8 proc. kierowców gra w gry na smartfonach podczas jazdy”, wiec możesz „spowodować” wypadek, gdy ktoś nie zauważy twojego manewru. Na czerwonym też się nie zatrzymuj.
        brd24.pl/technologie/8-proc-kierowcow-gra-w-gry-na-smartfonach-podczas-jazdy

      • Czy możesz skomentować także omijanie/wyprzedzanie na PdP? Czy to są bezpieczne manewry w takich miejscach wg Ciebie?

      • Twierdzisz, że piesi powinni poczekać. Załóżmy, że mogli. A czy kierujący aŁdi nie mógł poczekać z wykonaniem wyprzedzania? Musiał to robić akurat przed PdP?
        Jeżeli przez jezdnie z 3 pasami ruchu miałaby przejść osoba starsza, to ile musiałaby czekać aż będzie pusto? A jeżeli ma gorszy wzrok, i porusza się powoli, to dla takiej osoby wyczekanie aż zrobi się pusto może okazać się niemożliwe do wykonania. I co wtedy? Taka osoba ma zamówić taksówkę, by ta przewiozła ją na drugą stronę?

        • Fakt , przy tak duzym natęzeniu ruchu w miastach uprzejme czekanie pieszego trwałoby i trwało i trwało. A w imię czego pieszy ma rezygnować ze swoich praw, juz czas na ruch po stronie woźniców i czas na zauważenie że pieszy jest PEŁONOPRAWNYM UCZESTNIKIEM RUCHU DROGOWEGO I niejest na waszej łasce woźnice. Ja osobiście jeżdzę 50-55 po mieście czym denerwuję zapewne wiekoszość kierowców (mam to w..), a przed przejściem zdejmuję nogę z gazu lub hamuję do 40 lub bardziej jeśli jest słaba widoczność pdpi jego okolicy.

    • aŁdi oczywiście na lewym pasie. I on „nie wyprzedzał, lecz jechał swoim pasem”, a wszystko przez powolniaka z prawej, który złośliwie nie potrącił przechodzących osób, lecz zwolnił. W dodatku oznakowanie PdP nieczytelne, a słońce oślepiające.

      • Dokładnie! Dlaczego cwaniak jedzie lewym pasem? Wszyscy powinniśmy jechać równo w kolejce prawym, dlaczego nikt go nie przyblokował czy coś?

    • A na Romera jakie pułapki czyhają na kierowców?

    • I to jest właśnie argument aby jeden pas przeznaczyć dla rowerów, na drugim posadzić drzewa i żywopłot a potencjalny zabójca niech stoi w korku na jednym pasie.

      • Część osób może odebrać do jako sarkazm, bo jest tak ograniczona, że potrafi pojąć, że taki właśnie organizuje się ruch w miastach.
        Akurat al. Unii Lubelskiej to jest zły przykład dla takich rozwiązań, bo ta ulica choć leży niemal w centrum miasta, a ma charakter bardziej obwodnicy niż ulicy miejskiej.

      • Coś Ci się pozajączkowało. Jeden pas dla rowerów, a drugi to buspas. Gdzie chcesz sadzić drzewa i żywopłot? 😉

        • @ABC – na szczęście nie piszę rządowych ustaw i rozporządzeń więc w pośpiechu mam prawo coś „przeoczyć” 🙂
          Faktycznie bezpieczniej będzie gdy jakiemuś bandycie za kierownicą ten trzeci pas pozostanie tylko i wyłącznie jako pasażer komunikacji miejskiej jeżdżącej bus-pasem 🙂
          Dzięki za pomysł – drzewa i żywopłot uratowane 🙂

      • To jest dobry sposób na uspokojenie ruchu w miescie, tylko potrzebujemy zapewne jeszcze kilku lat a by Żuk do tego dojrzał, i w końcu uprzywilejował ruch inny niż osobówek. Duzo sie o tym mówiło o MPK-buspasy, ruch pieszy(zastawione s amochodami chodniki) , ruch rowerowy(b. słaba infrastruktura rowerowa bez ciągłosci, sprzątania itp)

    • To jest ewenement na skalę światową. Chyba jeszcze na wschodzie mają podobnie. Wyjaśnienie tego znajduje się w tym artykule.
      brd24.pl/rozmowy/polskie-pieklo-pieszych-grzech-pierworodny-z-prl
      O tym jak bardzo zła i mylna była to koncepcja świadczą statystyki. Zauważ, że nawet na tym forum częściej pisze się, że już dzieci w przedszkolu uczy się ustępowania pierwszeństwa pojazdom (nawet na PdP), ale jednocześnie zapomina się, lub celowo przemilcza obowiązki kierujących na PdP. Czyli już od przedszkola wpaja się ludziom, że na PdP pierwszeństwo ma pojazd, a nie przechodzący pieszy. To jest chyba największy absurd w całym prawie drogowym.

  2. masz kamerkę i chcesz się pochwalić? Przecież wystarczy 3 min i zawsze jakiś gamoń się znajdzie. Te barany nawet nie wiedzą, że coś źle robią. W ich mniemaniu oni nie wyprzedzają, bo jadą swoim pasem

  3. tymczasem norweski biegacz narciarski za 221km/h na ograniczeniu 80km/h idzie na 7 miesięcy do więzienia i stracił dożywotnio prawo jazdy. U nas można dostać co najwyżej 500 zł i jechać dalej

    • a u nas TW oszustów nawet nie zamyka się do aresztu

    • sprawdziłem – więzienie dostał głównie za posiadanie kokainy. taki mało istotny szczegół, który pominąłeś. czytaj dalej eurosport po łebkach…

    • U nas nic by nie dostał, bo w tym czasie policja karała za jazdę po chodniku. Dodam, że za jazdę rowerem, bo jazda samochodem jest bezkarna. Rower można przeprowadzić po chodniku, a samochodu nikt nie będzie pchał.

    • U nas osoba potrącona idzie do szpitala na 7 miesięcy, o ile od razu nie do piachu. Kierowca dostaje karę w zawieszeniu, a od forum Lublin112 wyrazy wsparcia i współczucia.

  4. PRAWDZIWY Franio

    A chciałbyś 3 pasy w trzy strony czy co

  5. na Unii był wypadek dwa lata temu – dziadek do dziś kuleje

  6. Fotomontaż. Polscy kierowcy nie popełniają wykroczeń, a piesi zawsze korzystają z telefonu przy przechodzeniu przez jednie. Wspomnianego telefonu nie wypuszczają z dłoni nawet gdy sam kierują samochodem.

  7. o ile w pierwszym przypadku widać, że kierowca jedzie na ślepo, to w drugim muszę nadmienić, że jadąc kilka metrów za innym samochodem przez Romera ma się bardzo dobrą widoczność, czy w pobliżu przejścia jest ktokolwiek. nic nie zasłania widoczności – osobę, która miałaby przejść przez ulicę widać doskonale kilkanaście kroków wcześniej.
    oczywiście nie ujmując winy, bo przepisy złamane bez dwóch zdań!

    • „bardzo dobrą widoczność”, „widać doskonale” – i właśnie przy takim przeświadczeniu dochodzi do wypadków. A nie lepiej dostosować się przepisów, czyli wyprzedzić dalej, po minięciu PdP?

      • jak twierdzę, że widzę po kilkanaście metrów w jedną i drugą stronę, to mi nikt w pół sekundy nie wybiegnie na przejście. nie jestem ślepy.

  8. ?. Co będzie jak zmienia przepisy? Kilka trupów dziennie c.n.

    • Gorzej już być nie może. Jesteśmy na ostatnim miejscu w UE i gorzej już nie można być.

      • Zapewniam, że może być gorzej. I będzie. Już teraz często obserwuję pieszych bez instynktu samozachowawczego, którzy zbliżając się do przejścia, nawet się nie rozejrzą. Co się będzie działo po ustawowym usankcjonowaniu „pierwszeństwa pieszych”, nie muszę chyba pisać?

        • 1. Kto to są Ci piesi bez instynktu samozachowawczego? Ja, Ty, ktoś z tego forum? Przechodzisz czasem przez jezdnię? Może tak o tobie ludzie myślą?
          2. Jak zachowują się ci ludzie bez instynktu samozachowawczego, gdy kierują rowerem czy samochodem? Może to ten drugi stan powoduje niebezpieczeństwo? Wykluczasz taką ewentualność?
          3. A może połączenie jednego i drugiego dopiero stwarza bezpośrednie zagrożenie. Jeżeli tak, to należy takim ludziom zabronić kierowania samochodami, bo zabronić przechodzić przez jezdnie to chyba się nie da.
          4. Jak to działa? Głupek wsiadający do samochodu mądrzeje i staje się ostrożny, czy zwykły człowiek wysiadając z samochodu dostaje ataku głupoty i traci instynkt samozachowawczy?

          Proszę o odpowiedź.

        • Ale na niższe miejsce już nie da się spaść.
          motofakty.pl/artykul/polskie-drogi-najniebezpieczniejsze-w-europie-ranking.html?zgony-na-drogach-w-roznych-krajach_v2&zdjecie=2#galeria

          I jeszcze jedno. Piszesz coś o pieszych, że nie są wystarczająco ostrożni podczas przechodzenia przez jezdnię. To weź teraz zbierz wszystkie zdarzenie z tygodnia czy miesiąca i policz ile zdarzeń było z udziałem pieszych.
          W 90-95% kolizji/wypadków osoby piesze nie biorą w ogóle udziału, a jeżeli biorą, to w większości przypadków nie osoby piesze są sprawcami.
          Więc jak można powtarzać, że to osoby poruszające się pieszo są przyczyną wypadków? Można napisać, że są sprawcami wypadków zaledwie w kilka %. W 90-kilku procentach sprawcą są osoby kierujące. Kierujące samochodami, a nawet 1 słowem o tym nie wspomniałeś.

        • „często obserwuję pieszych bez instynktu samozachowawczego, którzy zbliżając się do przejścia, nawet się nie rozejrzą” – tym razem, dokładnie taki pieszy, o którem piszesz, pojawia się na powyższym filmie. Kieruje on aŁdi. Nie mogłeś tego nazwać.

        • No to teraz tacy pechowi kierowcy jak Ty (którym piesi bez instynkyu rzucają się pod koła) powinni się tylko cieszyć. Nie będziesz miał dylematów czy się zatrzymać czy nie. Będziesz się zatrzymywał za każdym razem nie dając szans na to, żeby ktoś WLAZŁ Ci pod koła. W całej historii motoryzacji dochodziło do wielu sytuacji, ale nie doszło jeszcze do potrącenia przez nieruchomy pojazd.

          • Mało tego. Nawet, gdy któregoś razu, sam, idąc chwiejnym krokiem, będziesz skądś wracał i przechodził przez jezdnię, to szanse na to, że komuś wleziesz pod koła znacznie spadną. Zanim wejdziesz, to ostrożni, odpowiedzialni kierowcy (jak sam twierdzisz) zatrzymają się, żebyś mógł bezpiecznie przejść przez jezdnię.

          • „No to teraz tacy pechowi kierowcy jak Ty (którym piesi bez instynkyu rzucają się pod koła) powinni się tylko cieszyć.”
            Mówisz i masz…
            hxxps://www.lublin112.pl/wbiegla-na-przejscie-dla-pieszych-na-glowie-miala-kaptur-uderzyla-w-bok-jadacego-bmw/
            Potrzebujesz bardziej dobitnych dowodów na bezmyślność NIEKTÓRYCH pieszych?
            Tylko po 1 stycznia 2021 roku w takiej sytuacji karnie będzie odpowiadał kierowca.

  9. Tylko idiota może zaprojektować przejście na trzech pasach ruchu bez sygnalizacji. Komuś da to do myślenia? Tak! Kolejnym idiotom, którzy wpadną na pomysł ograniczenia prędkości do 20 km/h.

    • A jaki jest twój pomysł? Kładka nad jezdnią? Z wiecznie nie działającą windą czy bez?

    • Ale fotoradar i egzekwowanie 50 w tym miejscu jest jak najbardziej słuszne, czy nie?

    • Lepiej bezie prawy pas przeznaczyć na buspas lub drogę dla rwerów . Jestem ZA, autostrady w miescie , przy osiedlach mieszkaniowych to BŁĄD

  10. Temu z seicento to trzeba prawko zabrać koniecznie, bo kiedyś przyczyni się do śmierci.