Czwartek, 09 maja 202409/05/2024
690 680 960
690 680 960

Śmiertelny wypadek z udziałem pieszego. Nie żyje mężczyzna potrącony przez ciężarówkę

W czwartek rano w Chełmie doszło do tragicznego w skutkach wypadku drogowego. Nie żyje pieszy potrącony przez pojazd ciężarowy. Trwają policyjne czynności na miejscu zdarzenia, są one prowadzone pod nadzorem prokuratora.

53 komentarze

  1. Trwa ustalanie tożsamości zmarłego mężczyzny, dlatego nie tylko parasol noś i przy pogodzie, ale dowód osobisty też.

  2. Mam 3 teorie.
    1. Pierwsze na świecie wtargnięcie przez zatrzymany pojazd.
    2. Pieszy byłby bezpieczniejszy, gdyby przechodził poza PdP, bo bardziej by wtedy uważał.
    3. Głupie przepisy. Po staremu kierujący ciężarówką by mniej/bardziej uważał, a nie jechał jak Święta Krowa.

    • Usiądź za kierownicą ciężarówki, zobacz jak to wygląda z tej perspektywy i dopiero produkuj się ze swoimi mądrościami.

      • RKSchelmiankachelm

        Wiem, fajka, telefon – pan kierowca

      • Jeżeli nie da się dostrzec innego uczestnika ruchu z danego pojazdu – taki pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu. Albo niech pilot w osobówce jedzie przed ciężarówką i obserwuje drogę zamiast kierowcy, który nie widzi innych na drodze.

        • poszukaj sobie takie hasło „martwe pole w ciężarówce” , według twojej logiki te pojazdy nie powinny ruszać z miejsca

          • To znaczy, że każdego w martwej strefie można sobie rozjechac?

          • No i kto jest winny za tą martwą strefę? Rozjechanego pieszego chcesz wsadzić do więzienia, bo kierowca z ciężarówki go niezauważył?

            • nie, geniuszu, piesi muszą być uświadamiani jakie jest zagrożenie kiedy znajdują się w martwej ( nomen omen ) strefie

              • Tak tak, martwe strefy, naczepy zachodzą. To kierowca robi prawo jazdy na zestaw ciężarowy, a nie pieszy. Ten wiedział, że stoi przed przejściem. Odrobina wyobraźni oraz wysiłku i uniknąłby wypadku.

    • A ja mam 1 teorie; módl się franiu o lekka śmierć bo o rozum już jest za późno.

      • Ty się martw o to by głupi kierowca nie rozjechał Cię na pasach, a nie o moją mądrość. Co ona Ciebie w ogóle obchodzi? Założę się, że jestem z 1,50 razy inteligentniejszy od Ciebie.

  3. Ale miał pierwszeństwo.

    • Kilkaset osób ginie rocznie (głównie w samochodach), a kilka tysięcy osób zostaje ciężko rannych, bo jeden drugiemu nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu.
      Ale to jest zabawne. Ubaw po pachy. Ale te głupie przepisy są śmieszne.

  4. Ale miał pierwszeństwo.Amen.

    • Dlaczego swoich mądrości nie piszesz pod innymi wypadkami? Jeżeli ktoś wjedzie ciężarówką na czerwonym, i zmiecie jadącego prawidłowo to też się naśmiewasz?

      • Policyjne statystyki nie pozostawiają złudzeń. Kierowcy osobówek powodują niecałe 80% wypadków, rowerzyści prawie 7%, tirowcy nieco ponad 3%. 2 razy większe prawdopodobieństwo ze ulegniesz wypadkowi z winy pedalarza niż tira. Spokojnie.

      • Tirocy powodują rocznie 3% wypadków. Posiadacze kat. B prawie 80% a pedal*arze prawie 7%. Jak można jeżdżąc tylko rowerem po kilka km dziennie,praktycznie tylko w sezonie powodować dwa razy więcej wypadków niż ludzie spędzający za kółkiem po 9h dziennie i robiący po 500km?

  5. Kierujący ciężarówką ma prawo nie zauważyć pieszego lub rowerzysty. Więc w przypadku potrącenia to wina pieszego/rowerzysty.
    Natomiast, gdy kierujący ciężarówką nie zauważy innego samochodu – to wina jest kierującego ciężarówką, bo nie zauważył.

  6. RKSchelmiankachelm

    Przez tyle lat nie nauczył się jak właściwie przechodzić przez przejście? Za to skutecznie zastosował się do instrukcji prosto z Unii Europejskiej że pieszy ma pierwszeństwo hi hi

  7. To normalne.

  8. Rejowiecka, Okszowska. Tam tiry jadą 80-90km/h ale policja bardziej lubi sąsiedni powiat czyli włodaski i łupanie podpitych na rowerach.

  9. Rozjechany wczoraj na forum pisał, że piesi łażą jak Święte Krowy. I, że on, w przeciwieństwie do tej głupiej części pieszych, nigdy nie wchodzi na PdP, gdy nie ma pewności, że wszystkie pojazdy już się zatrzymały.

  10. Rejowiecka, Okszowska to tam tiry jadą 80-90km/h. Policja ma to gdzieś bo woli sąsiedni powiat wlodawski i łapanie pijanych na rowerach.

    • Pewnie dlatego że według policyjnych statystyk peda#larze powodują dwa razy więcej wypadków niż kierowcy tirów. (stosunek 7% do 3,3%)

      • Czyli ktoś kto zajmuje się zawodowo kierowaniem pojazdów, jeździ niewiele lepiej niż 10-latek na rowerze, albo 80-letnia babcia, która już niewiele widzi i nie słyszy.
        Nie wyglądają te statystyki dobrze. Tym bardziej, że zdecydowana większość tych wypadków do menele na rowerach.

        • Ile kilometrów rowerem przejedzie babcia i dziecko a ile tirowiec tirem? W każdych warunkach pogodowych o każdej porze dnia i nocy? Jakie te grupy mają szanse w ogóle na spowodowanie wypadku? Masz większe prawdopodobieństwo wywrócić się na schodach biegając codziennie kilka pięter czy raz wchodząc do bloku? Jaką trzeba być łajzą żeby spowodować wypadek rowerem?
          Skąd masz informacje że menele na rowerach? Pijani powodują ogółem 5% wypadków. 85% powodują trzeźwi.

Dodaj komentarz