Sobota, 04 maja 202404/05/2024
690 680 960
690 680 960

Rowerzystka skręcała w lewo, kierowca audi ją wyprzedzał, doszło do zderzenia. Oboje są winni wypadku (foto)

Kierowca samochodu osobowego wyprzedzał w miejscu do tego niedozwolonym, z kolei rowerzystka postanowiła skręcić w lewo tam, gdzie jest to zabronione. Doszło do zderzenia w wyniku którego cyklistka trafiła do szpitala.

23 komentarze

  1. ona temu winna pocałować go powinna i on jest temu winien pocałować ją powinien

  2. Bo któż nie uwielbia jechać 10 km/h za rowerzystą przez kilka kilometrów aż się skończy podwójna ciągła.

    • Mówisz o drogach typu DW835 (na Biłgoraj)? Życzę projektantowi tej drogi oraz osobie, która to zatwierdziła jechania za rowerzystami i ciągnikami.

      • Nawet w takich półdzikich krajach jak Słowacja pod zakazami wyprzedzania (w miejscowościach) jest tabliczka ,,trahtory moźna).

    • Podwójna ciągła nie zakazuje wyprzedzania tylko zakazuje przekraczania jej. Jeżeli jest miejsce na 2 niewyznaczone pasy ruchu to nic nie stoi na przeszkodzie.Tylko nie w tym przypadku gdy kierująca jednośladem zapewne zbliżyła się przed skrętem do lewej krawędzi jezdni.

  3. Ciężko było zejść z roweru jak się nie widzi co jest z tyłu?

  4. Po ukończeniu 65 roku życia powinni obligatoryjnie zabierać prawo jazdy

    • I każdemu 20-to latkowi po pierwszej kraksie…Ciekawe kto statystycznie jest większym sprawdzą wypadków, nastolatki czy dziadki?

      • Bredzisz. Porównaj sobie ile młodych ludzi zdaje i użytkuje prawo jazdy, a ile geriatrii jest na tyle głupich żeby wsiadać nawet raz w tygodniu za kierownice i jechać. Do tego dochodzi liczba pokonywanych kilometrów. Statystyki to jedynie obraz największej ilości kierowców na drodze (tych którzy poprzez częstotliwość korzystania z prawka mają największe prawdopodobieństwo spowodowania wypadku) nie pokazywanie kto lepiej jeździ.
        Inaczej należy natychmiast przestać ścigać pijanych kierowców bo powodują zaledwie 6 wypadków na 100. Pozostałe 94 według STATYSTYK powodują osoby trzeźwe.

        • Jak skończysz 60-kę to pewnie nie będziesz już jeździć autem? Brawo za takie myślenie. Obyś tą swoją młodością i brakiem doświadczenia nie zabiła nikogo na drodze odpisując na kolejnego sms-a.

  5. Franiu czyn honory ….

  6. 66 i 77 lat. oby trauma wyeliminowała ich z ulic dożywotnio

  7. starość nie radosć

    kumulacja bezmyślności godna gówniarstwa …ale żeby w tym wieku ? Jednak to prawda ze czlowiek po przekroczeniu pewnego wieku ,cofie się w rozwoju ….

  8. Na razie to nikt nie jest winny. To oceni sąd

  9. Jeśli kierowca audi nie przekroczył podwójnej ciągłej podczas manewru, to sąd go uniewinni.

  10. Przygoda przygoda każdej chwili szkoda

    Na miejscu kierowcy Audi nie przyznał bym się do winy. Należy mu się mandat za wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym ale nie za spowodowanie kolizji/wypadku. To rowerzystka powinna się upewnić że może skręcić i żaden „pirat” jej nie wyprzedza, kwotowo za mandat to chyba nie będzie wielka różnica ale będzie to miało znaczenie przy wykupie nowej polisy oc

    • Racja. Wszystko się zgadza. Jest/powinno być to potraktowane tak jak napisałeś.
      Choć jeszcze jedną rzecz można by wziąć pod uwagę.
      Względem niektórych uczestników ruchu (dzieci, osoby starsze, tym bardziej na rowerze, osoby nietrzeźwe) należy przyjąć, że nie zawsze będą się one stosować do przepisów oraz prawidłowo wykonywać wszystkie manewry w ruchu.
      W tym przypadku złożyło się tak, że w zdarzeniu brało udział dwóch takich („o mniejszych umiejętnościach”) uczestników ruchu.
      Prawidłowe/odpowiedzialne zachowanie niemal zawsze jest w stanie uchronić przed zaistnieniem zdarzenia drogowego (czy to gdy jest się sprawcą czy poszkodowanym.
      Manewry 66-latki na rowerze, to nie są gwałtowne manewry, anie manewry nie do przewidzenia. I nawet w sytuacji, gdyby kierująca rowerem nie zrobiła wszystkiego dobrze podczas skręcania (i tak zapewne było, bo skręcanie w lewo rowerem to jest najtrudniejszy ze wszystkich znanych mi manewrów) to drugi uczestnik ruchu (w samochodzie) powinien być na tyle zapobiegawczy, żeby kobiety nie potrącić.
      Nie jest się samemu na drodze, i jeżeli nawet przyjmie się, że najlepiej samemu zadbać o własne bezpieczeństwo, to jeszcze bezpieczniej będzie (dla wszystkich), gdy wszyscy będą na siebie uważać.

      • Tia…. Toś błysnął. A na jakiej podstawie twierdzisz, że manewry 66-latki nie są gwałtowne? Widziałeś jak skręcała? Nie trzeba mieć 18 lat, żeby gwałtownie skręcić na rowerze.