Poniedziałek, 17 marca 202517/03/2025
690 680 960
690 680 960

Pasażerka narzeka na problemy z kursowaniem jednej z linii autobusowych. ZTM nie zgadza się z zarzutami

Na problemy z awariami i przepełnieniem pojazdów, a także gorszymi niż na innych liniach autobusami, zwróciła uwagę pasażerka linii nr 3. Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia, że to pierwszy sygnał w tej sprawie.

Jedna z mieszkanek Lublina, dojeżdżająca do pracy autobusem linii nr 3, zwróciła uwagę na problemy związane z jej kursowaniem. Jak wyjaśnia, trasę z Kośminka do centrum miasta i z powrotem pokonuje od poniedziałku do piątku. Najpierw rano, później po południu. Jednak niejednokrotnie z powodu awarii autobusu nie mogła w porę dotrzeć na miejsce.

Do tego w takich sytuacjach tylko raz miał być podstawiony pojazd zastępczy. Dlatego też pasażerowie, nie mając możliwości skorzystania z innej linii, zmuszeni są czekać 40 minut na kolejny kurs. Pasażerka dodaje, iż przewoźnik kieruje na tą linię stare i gorsze niż na innych trasach pojazdy. Wskazuje, że podczas upałów tylko na tej trasie spotyka autobusy bez klimatyzacji.

Kolejną sprawą ma być tłok w autobusach. W porannym jak też popołudniowym szczycie komunikacyjnym, pojazdy z uwagi na znaczną ilość przesiadkowych przystanków, są zapełnione pasażerami do granic możliwości.

– Z uwagi na wcześniej już wspominany brak alternatywnego przejazdu do trasy linii 3, ludzie wciskają się na siłę i podróżują w karygodnych warunkach. Jestem w stanie zrozumieć, że trasa linii nr 3 przebiega miejscami w taki sposób, że nie da się tam podstawić większego gabarytowo pojazdu, ale w takim razie dlaczego nie jest zwiększona ilość kursów? Żyjemy w XXI wieku, obrzeża miasta t.j. Dominów i Dąbrowica bardzo się przez ostatnie lata rozbudowały, więc dlaczego na trasie linii nic się nie zmienia? Może jeżdżą tą trasą zbyt zwykli ludzie, żadne dzieci zamożnych ani ważnych ale my zwyczajni też chcemy podróżować w godnych warunkach. Płacimy za przejazdy tak jak inni w innych częściach miasta a nie słyszałam żeby w innych częściach miasta tego typu sytuacje miały miejsce tak często – wyjaśnia pani Anna.

Z zarzutami pasażerki nie zgadzają się jednak przedstawiciele organizatora komunikacji, czyli Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. Jak tłumaczą, rozkład linii nr 3 jest realizowany przez miejskiego przewoźnika MPK Lublin i każdego dnia 10 pojazdów realizuje 80 kursów. Przy czym do obsługi linii wysyłane są pojazdy różnych typów m.in. Solaris, Autosan, Ursus, Jelcz czy Mercedes, które spełniają standardy świadczenia usług na podstawie zapisów umowy z przewoźnikiem. Są to pojazdy 12-metrowe posiadające 100 miejsc.

Monika Fisz z ZTM podkreśla, iż do tej pory nie było żadnych wniosków ze strony pasażerów co do zmiany przydziału taboru na pojazdy przegubowe. Również prowadzone regularnie badania napełnienia poszczególnych pojazdów mają nie wskazywać na konieczność kierowania na linię nr 3 większych autobusów.

– Od początku lutego na 1120 kursów linii nr 3, jakie powinny zostać zrealizowane, zdarzyło się 6 awarii. Stanowi to niewielki odsetek bo 0,53 procenta. Za każdym razem został też podstawiony pojazd zastępczy w możliwe najkrótszym czasie – maksymalnie w ciągu kilkunastu minut. Przy czym kierowany jest on z miejsca postoju na przystanek, na którym może się włączyć do ruchu w miarę możliwości o godzinie zgodnej z rozkładem jazdy – mówi Monika Fisz.

(fot. lublin112/zdjęcie ilustracyjne)

39 komentarzy

  1. akurat tak sie sklada, ze jestem kierowca mpk z 20to letnim stazem i powiem szczerze, ze nie ma czym i nie ma kim zagescic rozkladow bo za najnizsza krajowa nie kazdemu chce sie wstawac o 3ej rano i spedzac 10 godzin za kierownica w autobusie, ktory ma np milion km przebiegu. rozklady to zart, nawet robert kubica nie dalby rady byc o czasie bo ten co je ukladal to, albo nigdy nie byl w lublinie, albo zapomnial o prawach fizyki i chyba mysli, ze w lublinie nie ma ludzi, aut, swiatel i przejsc dla pieszych, a jedyne co na rozkladach zmienia sie od lat to napis, wakacyjny, swiateczny, dzien powszedni. jedziesz godzine w jedna strone, a na koncowym 4 minuty przerwy. czad.

  2. Ocena: 0

    ZTM nigdy nie zgadza się w/g nich wszystko jest super a rozkładów nie potrafią ułożyć. Najprostrzy przykład wszystko na raz później długo długo nic. Ciekawe czy którykolwiek pracownik ZTM jechał kiedyś komunikacja miejska? Chyba nie bo to co robią z czapy jest.

  3. Ocena: 0

    dawno temu któraś partia startująca w wyborach do sejmu obiecała że zmniejszy biurokrację ! i udało się !! pozwalniali z Ratusza z MPK itd. i dla tych zwolnionych (nieudaczników rodzinnych) stworzyli ZTM !!! (Zwolniony Tuman Miastowy ) i co się po nich spodziewacie? że coś dobrze zrobią? Może kiedyś

    • Ocena: 0

      Mylisz się. Urząd miasta musiał powołać jednostkę organizacyjną pokroju ZTM bo tak nakładało na nich prawo. Inną sprawą jest ZTM już dawno powinien być przewietrzony, jak i to co dzieje się w MPK (wyprzedaż dobrych trolejbusów za grosze, a pozostawienie Ursusów które i tak za chwilę będą wymagały wymiany baterii). Głupota goni głupotę, a ludzie przesiadają się do samochodów bo gdzieś dojechać trzeba mieć więcej szczęścia niż pieniędzy.

      • Może nie sprzedają Ursusów, bo nikt nie chce kupić tego złomu XD

        • Ocena: 0

          To dla tego trzeba było sprzedać Solarisy z napędem skody o które inne przedsiębiorstwa w Polsce i za granicą ustawiały się w kolejce… Zamiast je zmodernizować, sprzedano za bezcen.

      • Hehehe tych trolejbusów co miały przebicie. Mało wiesz Jozew

        • Ocena: 0

          Jak się dba tak się ma… przebicia były od wieków ile razu ZiU kopną i nic w tym nadzwyczajnego. A jakość utrzymania taboru przez MPK w mojej ocenie zaczyna przypominać tą znaną z czasów MKP… Były pieniądze na zakup, na utrzymanie czy eksploatację już nie ma…

  4. Ocena: 0

    Taka sama sytuacja była kiedyś na linii 22. Ludzie też pisali do ZTMu i do gminy o obsługę autobusem przegubowym i nic, nie zgodzili się

  5. Ocena: 0

    Przegubem na 3,22? Ma ktoś fantazję. Może jeszcze na 4 i 52? Kto tak myśli, niech najpierw sam pokieruje na tych trasach przegubem.

  6. Przegubowym na 3:D chyba ten kto to wymyślił nie wie którędy to jedzie i jak wyglądają końcowe

    • Ocena: 0

      Przegubem na 3 spokojnie da się jezdzic

    • Ocena: 0

      Często na 3 jeździł kierowca przedłużanym autobusem bez przegubu a miałam okazję z nim jechać dwa razy przegubowym więc jest to wykonalne. Chyba że zawracał w innym miejscu niż pętla.

  7. Rower se paniusia kupi albo dobre buty ???

  8. panie tir, tak, moze i jestem thebilem, ale mama mnie uczyla, ze zadna praca nie hanbi i czasem mozna robic cos dla innych i np z pasji do obserwacji wschodow i zachodow slonca, jak miasto budzi sie do zycia i ponownie zasypia, jak dorastaja dzieci i starzeja sie starcy itd itd. mozesz mna gardzic ile chcesz, nie ma problemu, twoj wybor, pamietaj tylko skromnie, ze tacy jak ja podaja takim jak ty wode w hospicjum. nie ci bozia laskawa bedzie, zeby w razie lipy byl taki jeden gdzies za rogiem.

    • Jeszcze napisz ile dałeś na WOŚP i na tacę ile dajesz a jak ci tak dobrze w tej pracy to po co się żalisz.

  9. Ocena: 0

    Pierwszego kursu z Głuska linii nr 3 w czwartek nie było w ogóle, zastępczego też nie podstawili.Jest prawdą, że stare,najgorsze złomy dają na tę linię.I prawdą jest też to,że mają duże opóżnienia na trasie nawet i 10 minut, albo znikają z rozkładu jazdy-czary poprostu.Dodam jeszcze, że kurs Glusk-Dąbrowica to bardzo długa trasa,więc po co wpychają te stare gruchoty, które nie są w stanie przejechać nawet jednego kursu, żenada .

  10. Ocena: 0

    Balbina na 52 jeździł przegub na rozkładzie łaczonym

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia