Ostatnie dni zajezdni trolejbusowej Helenów. Kończy się przeprowadzka
16:27 15-05-2015 | Autor: redakcja
W zajezdni trolejbusowej przy al. Kraśnickiej w Lublinie już teraz panuje spokój, na placu pozostało zaledwie kilka pojazdów, podobnie w halach kręcą się już tylko pojedynczy pracownicy. Po dawnym gwarze i ciągłym ruchu pojazdów nie pozostało już prawie nic. Trwa wielka przeprowadzka, która ma się zakończyć do końca tygodnia. Wszystkie trolejbusy jak i cały zakład od poniedziałku będą już funkcjonować w nowym miejscu, w nowoczesnej zajezdni przy ulicy Grygowej. Już od ubiegłej soboty, kiedy przeniesiono tam trolejbusy wyposażone w dodatkowy napęd, z zajezdni przy ul. Grygowej w trasy wyjeżdżają trolejbusy linii nr: 9, 56, 153 i 154.
Jednak przeprowadzka pojazdów to najmniejszy problem. Dużo większym jest przeniesienie całego Zakładu Trolejbusowego, czyli wyposażenia hal, w których pracownicy zajmują się naprawami oraz utrzymaniem pojazdów. -Lubelskie MPK prowadzi wzmożone działania, by przez weekend całą operacja została zakończona. Przeprowadzki na pewno nie odczują pasażerowie, logistycznie jesteśmy dobrze przygotowani – wyjaśnia Weronika Opasiak z lubelskiego MPK. Na terenie nowej zajezdni czeka hala obsługowo-naprawcza z nowoczesną myjnią i lakiernią, która spełni rolę w pełni wyposażonego warsztatu i budynek administracyjny z zapleczem spełniającym najwyższe standardy.
-To największa i najbardziej nowoczesna zajezdnia w Polsce. Na 5 ha powierzchni jest miejsce do obsługi 100 trolejbusów oraz 25 pojazdów zaplecza technicznego. Dla trolejbusów wybudowano dwie duże wiaty, pod którymi będą parkować. To nowe rozwiązanie, którego nie było na dotychczasowej zajezdni przy al. Kraśnickiej. Nowością jest także system Vetra, umożliwiający automatyczne sterowanie zwrotnicami na terenie zajezdni – dodaje Weronika Opasiak. Jednocześnie nowoczesny obiekt i zastosowane w nim rozwiązania, znacznie korzystniej wpłyną na warunki pracy.
Od poniedziałku, wszystkie pojazdy będą wyjeżdżać na swoje trasy już z ul. Grygowej. Obecnie są to 102 trolejbusy, z czego które każdego dnia 76 z nich wyjeżdża do obsługi 14 linii. W zdecydowanej większości to nowe wozy zakupione z unijnych funduszy. Obecnie średni wiek taboru trolejbusowego wynosi 2 i pół roku. Budowa nowej zajezdni trwała od czerwca 2013 roku a jej koszt wyniósł ponad 42 mln. zł. Zadanie zostało dofinansowane z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, w ramach projektu „Zintegrowany System Transportu Miejskiego”.
Z koeli zajezdnia Helenów, znajdująca się przy al. Kraśnickiej, funkcjonowała od 1963 r. W 1957 r. rozpoczęto budowę nowoczesnej jak na ówczesne czasy Zajezdni Autobusowo – Trolejbusowej zaplanowanej na 100 pojazdów w dzielnicy Helenów. W styczniu 1960 r. oddano do użytku pierwszą halę w tym obiekcie, zaś całość inwestycji zakończono wiosną 1963 r. Teraz po 52 latach jej istnienia pozostanie ona już tylko w pamięci. Niebawem na miejscu hal i placu manewrowego powstaną biurowce.
Galeria zdjęć
(fot. lublin112)
2015-05-15 15:36:58
pewnie miasto opyliło teren przy Kraśnickiej jakiemuś deweloperowi… a Lublin i tak gigantycznie zadłużony…
Szkoda miejsca. Miałem tam praktyki zawodowe. To był rok `97 i `98, Pozdrawiam.
(absolwent – ZSS przyu ul. Sulisławickiej 7)
Czy to prawda że mpk przewozi koła i wyposażenie zajezdni nowymi trolejbusami zakupionymi ze środków unijnych ?? Czy pojazdy później zostaną posprzątane i pasażer będzie miał gwarancję ze nie ubabrze się smarem ?? Czy takie wykorzystanie trolejbusów nie może skutkować koniecznością zwrotu dotacji unijnej przez miasto ?
Tak… Uje**esz się smarem, opony rozwalą autobusy/trolejbusy i miasto odda pieniądze. Co Cię boli?
O coś co przed wojną nazywało się zasadami… Ja się tylko pytam.
tam gdzie PO tam długi i nędza
Natomiast za Pruszkowskiego (PIS) Lublin rozkwitał i opływał w dobrobycie 😉
Tośmy się pośmiali…
To głosujcie na Dudę, który będzie sterowany radiem Maryja na zawsze dziewica i o.Rydzyka, to będziecie mieć obowiązek ściągania czapek na widok księdza, jak Żydzi w czasie okupacji na widok esesmana. 🙂