Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Nocami wielu kierowców przesadza tam z prędkością. Aby jeździli wolniej, światła będą działały całą dobę

Na kolejnym ze skrzyżowań w Lublinie sygnalizacja świetlna będzie uruchomiona przez całą dobę. Tym razem nie chodzi o kolizje czy wypadki, lecz kierowców, którzy przesadzają z prędkością.

Od dzisiaj, na skrzyżowaniu ulic: Jana Pawła II, Roztocze i Jantarowej w Lublinie, sygnalizacja świetlna będzie uruchomiona całą dobę. Tego typu zabieg stosowany jest w miejscach, gdzie po jej wyłączeniu wielu kierowców nie radzi sobie z pokonaniem skrzyżowania i dochodzi do wielu wypadków czy kolizji. W tym przypadku jest jednak inaczej i nie to zaważyło na takiej decyzji miasta.

Jak wyjaśnia Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta ds. Inwestycji i Rozwoju, dotychczasowe przełączanie sygnalizacji świetlnej w godzinach nocnych na pulsujące żółte światło prowokowało kierujących do łamania szeregu przepisów, a przede wszystkim rozwijania nadmiernej prędkości. Decyzję o uruchomieniu sygnalizacji świetlnej przez całą dobę poprzedzono szczegółową analizą i konsultacją z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Lublinie.

To właśnie niedaleko tego skrzyżowania na początku stycznia doszło do jednego z najtragiczniejszych wypadków w Lublinie w ostatnich latach. Pędzące audi uderzyło w słup trakcji trolejbusowej. Troje nastolatków zginęło na miejscu a czwarty w ciężkim stanie trafił do szpitala.

Niedługo po tym zdarzeniu zaczęto myśleć, jak uspokoić ruch na tej ulicy. Zwłaszcza w godzinach nocnych. Urzędnicy wskazują, że całodobowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu przełoży się bezpośrednio na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Kierowcy wyjeżdżający z ul. Roztocze czy Jantarowej mają bowiem problemy z włączeniem się do ruchu, nie bez znaczenia jest także bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów. którzy narażeni są na potrącenie przez pędzące auta.

(fot. UM Lublin)

43 komentarze

  1. marnowanie benzyny na darmo i zuzycie klockow hamulcowych ale taniej mozna wykopac rowy 25cm

  2. A co z ekologią ? Takie rozwiązanie jest nie ekologiczne. Dlaczego ekologia jest ważna tylko wtedy kiedy utrudnia ludziom życie ? A jeśli można utrudnić ludziom życie wbrew ekologi to i tak się im utrudnia życie. Tak czy inaczej decyzja jest głupia.

    • Nie można bardziej nikomu życia utrudnić niż zabijając człowieka. Za mało Ci trupów na tej ulicy?

      • A co za różnica czy ktoś zostanie zabity na zielonym, czerwonym czy bez świateł? Taka sama tragedia.

  3. Kolejne skrzyżowanie w Lublinie, na którym będzie można podziwiać puste ulice stojąc na czerwonym świetle. Proponują jeszcze całodobowe światła na skrzyżowaniu Popiełuszki i Głowackiego, Poligonowej i Zelwerowicza oraz dziesiątek innych, gdzie światła są niepotrzebne po godz.18.
    Jeżeli ktoś nie radzi sobie na tym skrzyżowaniach po 22, to nie powinien mieć prawa jazdy. Ile kosztują bezsensowne światła na skrzyżowaniach? Paliwo, hamulce, opony, niepotrzebny hałas, niepotrzebne kłęby spalin z autobusów, czy jakiś idiota w UM o tym w ogóle myśli?

    • pewnie wyciągasz baterie z pilota na noc i oblizujesz papier z masła -jak cie nie stać na jazdę samochodem to zasuwaj z buta

      • Czego się przypier… personalnie?
        Akurat z przytoczonymi argumentami nie sposób się nie zgodzić.

        • miki nie zdaje sobie sprawy, że to on za to płaci. Osobiście nie posiadam auta, tak więc mnie to nie dotyczy bezpośrednio. Jednak na komunikację miejską zrzucają się wszyscy mieszkańcy Lublina. Zatrzymanie i ruszenie autobusem to kosz ok. 1 PLN. Ile razy rocznie zatrzymuje się 200 autobusów dziennie na niepotrzebnych światłach? Kwoty idą w setkach tysięcy… Nie wszyscy jak widać to rozumieją. Nie chcę nawet wspominać o ekologii.

          • #Bartek
            a ile kosztują wyjazdy służb do takich zdarzeń i ich następstwa ( oc leczenie itp ) ? nie można wszystkiego przeliczać na pieniądze – na bezpieczeństwie drogowym nie można oszczędzać

            • Nie wiem czy wszystkiego nie można przeliczać na pieniądze, lecz wiem, że skutki wypadków na pewno można.
              Koszty roczne wszystkich wypadków drogowych w Polsce szacuje się na 60-100 mld PLN.
              Jeden martwy człowiek to około 2,5 mln PLN. Bo już nie popracuje. Bo nie wychowa dziecka. Bo nie będzie mieć kolejnych dzieci. Bo nie przekaże swojej wiedzy innym.

              A na tym forum największe biadolenie, gdy rowerzysta urwie lusterko w Golfie III.

  4. Żeby przynajmniej działał system zarządzania i wykrywania ruchu z radarem prędkości zmieniających światło na czerwone po przekroczeniu 70 to bym zrozumiał ….

  5. To w Lublinie nie macie systemu inteligentnych świateł.Gdy wyraźnie zmniejsza się ruch , światła zmieniają się na zasadzie -zmieniaja się gdy’ widzą’ samochód,to Lublin to wiocha musi być prawdziwa

  6. Wystarczy ustawić tak samo jak inne światła jak z jednych świateł się wyjeżdża żeby na następnych czekać aż powietrze przejedzie

Z kraju