Piątek, 03 maja 202403/05/2024
690 680 960
690 680 960

Nie będzie likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia. Prezydent dementuje plotki i zapowiada kolejne buspasy w mieście

Urząd Miasta Lublin przekazał po południu, że nie planuje, ani też nie planował, likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia. Prezydent Krzysztof Żuk dodaje, że miasto będzie rozwijało pasy jezdni, na których komunikacja miejska jest uprzywilejowana.

80 komentarzy

  1. Drogowancaniedorowiec

    A może by tak odwołać po prostu Żuka skoro jest takim szkodnikiem że zaklina rzeczywistość.

    • Sam się owołaj ibo w imie posiadania przez ciebie blachosmroda nie mogą cierpieć setki meszkańcöw. Miasto jest dla ludzi.

      • Drogowancaniedorowiec

        To niech te setki mieszkańców nie korzystają ze wszystkiego co dowożą te „złe blachosmrody” – towaru w sklepie też. Wtedy zobaczymy czy przez samochody tak faktycznie cierpią.

      • Jest także dla ludzi posiadających samochody i motocykle. Kierowcy płacą podatki i to duże. Poczytaj sobie ile państwo zarabia na kierowcach to może bielmo (żalu że Cię nie stać na swój wóz) Ci z oka zejdzie. A skoro płacą to żądają dobrych warunków do jazdy. Takich jak strzałki (prawoskręt) liczniki czasu do zmiany świateł, zielona fala itp itd. Ale Prezydent potrafił wydać kasę na setki kamer które nic nie poprawiły w ruchu ulicznym. Taki to specjalista. Mam nadzieję że kiedyś odpowie za ten przekręt.

        • Zadam pytanie retoryczne: Czy buspasy są wybudowane i utrzymywane z podatków które płaci MPK czy społeczeństwo…? I tyle w temacie…!
          Jeśli np na Dr. M. Majdanka nie było korków, a po namalowaniu buspasów są to pasażerom MPK nic się nie zmieniło a użytkownikom samochodów istotnie się pogorszyło… to ci drudzy odpowiednio „podziękują” za buspasy w wyborach!!!

          • A czy w pojazdach MPK to jeździ tylko mpk czy społeczeństwo które płaci podatki i chce by być na równi traktowane jak posiadacz blachosmrodu samotnie podróżujący 700 metrów do sklepu ?

          • Drogowancaniedorowiec

            Pasażerowie MPK nie płacą podatków celowych na budowę dróg. Pasożytują na kierowcach.

          • Na szczęście ten Pan ma już ostatnią kadencję. Dobrze że zmienili prawo.

      • wolę jeździć blachosmrodem niż śmierdzącym MPKiem…. obrzydzenie bierze na samą myśl o złapaniu się za te oślizłe drążki w autobusie. Gdyby nie to że takie brudasy i flejtuchy korzystają z komunikacji miejskiej może i bym się przesiadł na powrót, a tak wolę własne auto, oszczędzam czas, pieniądze i jestem lepiej zorganizowany.

  2. I dobrze niech dziady stoją jak stali. A ja i bimmer naszymi beemkami będziemy dalej cisnąć na luzie buspasem hehe. Nie po to mam BMW X6, aby stać w korkach.

  3. Ten prezydent jest do bani. Zakorkuje miasto. Przykład DDM. W ogóle nie ma zielonego pojęcia o zarządzaniu miastem.

    • Sam nie masz o tym pojęcia i nie czepiaj się Prezydenta, bo jednak większość ludzi chce na czas dojechać do pracy/szkoły, lekarza… punktualną komunikacją miejską. A takich „przytrzymaj mi drzwi to wjadę do środka” to nikomu nie żal.

      • ale ta twoja komunikacja biedaku będzie stała w korku za autami zanim dojedzie do tego bus pasa.

      • Zrozum że miasto jest dla wszystkich. Nie tylko dla MPK. Zmiany nie powinny byc realizowane przez buspas tylko, strzałki na prawoskręt, zielona fala, liczniki czasu, modernizacja skrzyżowań, ale Pan prezydent wysał mase kasy na system kamer który jak się okazało nie działa i nie będzie działał co przyznali twórcy tego systemu, za to mamy setki kamer. Super rozwiązanie. W szczecinie, Wrocku, Piotrkowie są liczniki przy światłach. Nikt nie zasypia na zielonym i nikt nie pędzi na złamanie karku czy zdąży na to zielone. Mniejsze spalanie, czystrze powietrze. Prawoskręty? Masa samochodów stoi przy skrecie w prawo, pieszy ma tez czerwone, samochód też. Setki przykładów można by podać. Ale jak się patrzy tylko przez pryzmat autobusu miejskiego to się tego nie widzi.

  4. Bus pas na LIpowej? Niby gdzie? Widzę, że oderwanie od rzeczywistości w ratuszu postępuje. Większy efekt dla zmniejszenia korków przyniesie likwidacja darmowych parkingów w centrum dla nadludzi z kasty urzędniczej.

    • W miejscu jednego zwykłego pasa ruchu. Z jakiej racji w centrum miasta zwykłych pasów ma być więcej niż 1, w sytuacji gdy nie ma buspasów czy pasów dla rowerów?
      Dlaczego uważasz, że jednemu środkowi transportu ma się należeć więcej pasów ruchu niż pozostałym?

      • „Dlaczego uważasz, że jednemu środkowi transportu ma się należeć więcej pasów ruchu niż pozostałym?”
        No właśnie, dlaczego tak uważasz?
        Z jakiej paki rowerzyści mają mieć do dyspozycji DDR i „zwykłe” pasy ruchu.
        Nie ciśnie cię za bardzo berecik?

      • Franio, zwykle popieram Twoje komentarze, ale tym razem wg mnie brak w tym logiki. Przecież ze zwykłego pasa mogą korzystać zarówno autobusy jak i rowerzyści, jeśli będzie ich dwa, to dalej mogą, więc nie ma uprzywilejowania samochodów.

    • Osobówka to nie kombajn i jeden pas ruchu wystarczy do przejechania. A to, że zbyt wiele osób porusza się po mieście własnymi samochodami, powodując zakorkowanie miasta (oraz utrudnianie działania komunikacji miejskiej) nie jest powodem, żeby tych wozidupów nagradzać dodatkowymi pasami ruchu. Nie ma na nie miejsca. A nawet gdyby było – to nie takie są teraz tendencje w kształtowaniu miast, żeby wszystko było podporządkowane transportowi własnymi samochodami.

      • Gdyby ktoś inteligentny zarządzał miastem to te osobówki nie były by problemem. Jeśli będziemy mieli światła przy każdym przejściu, skrzyżowaniu czy rondzie do tego niezsynhronizowane to wszystko się będzie korkować i wbij sobie to do tej dziecinnej główki.

    • Osobówka to nie kombajn i jeden pas ruchu wystarczy do przejechania. A to, że zbyt wiele osób porusza się po mieście własnymi samochodami, powodując zakorkowanie miasta (oraz utrudnianie działania komunikacji miejskiej) nie jest powodem, żeby tych wozityłków nagradzać dodatkowymi pasami ruchu. Nie ma na nie miejsca. A nawet gdyby było – to nie takie są teraz tendencje w kształtowaniu miast, żeby wszystko było podporządkowane transportowi własnymi samochodami.

      • Wyremontować ścieżki rowerowe a potem domalować na nich drogi dla hulajnóg i odebrać dotacje z unii.Franio zrozumiał?

      • Franiu, jeśli przed namalowaniem buspasa nie było korków a po namalowaniu jest… to… spróbuj pomyśleć… odwagi… może się uda…

      • Skończ ze swoim lewackim bełkotem. Nie przezywaj innych obywateli tego miasta. Ty też wozisz tyłek tylko innym środkiem transportu.

  5. Bez sensu.
    Trzeba to miasto zakorkować na amen, by większość zrozumiała, że nie da się w mieście każdemu zapewnić miejsca dla każdego samochodu. Jeszcze kilka lat zniechęcania ludzi do komunikacji zbiorowej wystarczy do codziennego paraliżu komunikacyjnego.
    Póki co większość ludzi (bo zdecydowana większość ludzi ma samochody prywatne) się łudzi, że dojadą szybko, tanio i wygodnie swoim samochodem wszędzie tam gdzie będą chcieli. Ale niestety takich luksusów nie ma żadnym tej wielkości mieście na świecie i nie będzie.

  6. Niech Pan Prezydent pojezdzi czasem po Lublinie w szczycie komunikacyjnym to zrozumie, że buspasy na każdej większej ulicy miasta to bzdura. Rozwiązaniem problemu byłoby nauczenie kierowców przepuszczania autobusów. Odpowiadam hejterow tak ja przepuszcza zawsze bo mam świadomość, że w autobusie jest więcej osób niż w moim aucie… Im też się spieszy…

  7. Więcej więcej, DMM rewelacyjny pomysł…a nie można wprowadzić bus pasa tak jak np w Warszawie jedynie w godzinach szczytu? Poza tymi godzinami bus pas jest dostępny dla każdego…

  8. Dźwięk pękających odbytów upośledzonych posiadaczy samochodów słychać hen daleko!!!
    Ciekawe co na ten temat mają do powiedzenia pasażerowie autobusów?
    Żuk urósł w moich oczach tą wypowiedzią.
    Ja tez wolałabym ułatwić życie kilkuset lub nawet kilku tysiącom pasażerów komunikacji miejskiej kosztem kilku nastu pieniaczy w osobówkach którzy sądzą ze miasto ma się dostosowywać do wygód tyłka jednostki…

    • Widać, że opatrzność dzieci poskąpiła. Dzięki buspasom muszę wyjeżdżać z domu 30 minut wcześniej, żeby dwoje młodszych dzieci zawieźć do przedszkola i szkoły. I oczywiście można powiedzieć „przecież żyjesz”, tylko jak widać jest to bez sensu. Co do absurdów na DMM. Dzięki temu, że jest korek w części zwężonej i samochody stoją na dwóch pasach jeszcze przed krańcową, nikt w autobusie nie jest szybcuej, wręcz przeciwnie. Bo autobus nie może dopchać się do buspasa. To jest wylewanie dziecka z kąpielą. Dużo lepszym rozwiązaniem byłaby strefa płatnego parkowania rozszerzona na całe lub prawie całe miasto, z uwzględnieniem bezpłatnego parkowania w miejscu zamieszkania. To by zachęciło ludzi do zmiany środka transportu i nie blokowałoby dróg dla tych, ktorzy nie mogą sobie na to pozwolić. Nie wspominając o tym, że częściowo zlikwidowałoby to problem zapchanych osiedli i miasta przez samochody studentów.

      • „Dużo lepszym rozwiązaniem byłaby strefa płatnego parkowania rozszerzona na całe lub prawie całe miasto, z uwzględnieniem bezpłatnego parkowania w miejscu zamieszkania. To by zachęciło ludzi do zmiany środka transportu i nie blokowałoby dróg dla tych, ktorzy nie mogą sobie na to pozwolić. Nie wspominając o tym, że częściowo zlikwidowałoby to problem zapchanych osiedli i miasta przez samochody studentów”.
        Przelicytuję.
        1. Podnieśmy ceny biletów do ceny litra benzyny.
        2. Wzorem innych miast wprowadźmy „hultajnogi”, które da się pieprznąć w dowolnym miejscu (ładniej będzie w mieście).
        3. Właściwie, po co nam studenci? Wprowadźmy całkowity zakaz przebywania w mieście dla studentów!

        • A wiesz jakby ceny mieszkań poleciały na łeb na szyję? Wiesz jakby trzeba było pensje podnieść gdyby nie było pracujących za pół darmo studentów? Co byśmy zrobili gdyby przyszło nam płacić 1/4 mniej za mieszkanie i dostając więcej kasy za pracę?

          • „Co byśmy zrobili gdyby przyszło nam płacić 1/4 mniej za mieszkanie i dostając więcej kasy za pracę?”
            Łudzisz się. 🙂
            Ceny mieszkań zostałyby na tym samym poziomie – banki nie mogą sobie pozwolić na utratę wartości hipoteki.
            Co do większej kasy za pracę. Zarabiasz więcej w miesiącach VII-IX? 🙂
            Wbrew pozorom Lublin jest jednym z droższych do życia miastem w Polsce.

        • Nie pojąłeś. Zdarza się. Nie martw się, następnym razem będzie lepiej.

    • Drogowancaniedorowiec

      Ten buspas można blokować osobówką bo na jego początek można wjechać i opornie zmieniać pas. Tak blokując miejski beton będzie musiał ulec.

      • Popieram! Dodatkowo nie mamy obowiązku wpuszczać autobusów zmieniających pasy (bo kiedyś musza zmienić np w lewo) i pozamiatane…!!! To jedyny sposób na beton urzędniczy!!!

        • No co Ty?
          Ponaklejają sobie naklejki na szybie i będziesz MUSIAŁ wpuszczać… 🙂
          Zbliża się czas próby. Ciekawe, jak długo miasto wytrzyma te zabawy w kotka i myszkę?
          Wprowadźcie proszę szybciej bus pasy na Lipowej i Racławickich. Nie mogę się doczekać min kierowców w autobusach, jak mimo dedykowanych pasów ruchu, będą stać w kilometrowych korkach.
          Ciekawe, kto zostanie wtedy zdymisjonowany – kierownik, dyrektor czy prezydent? 🙂

        • Jestem za. Od dziś nie wpuszczam MPK. Nie ma tak że pasażerów jest więcej i im się spieszy – każda jednostka jest tak samo równa.
          PS. Dlaczego autobusy na Tysiąc lecia i na Piłsudskiego wyjeżdżają za sygnalizator jak mają poziomą belkę a światło dla aut jest zielone?

          • „Dlaczego autobusy na Tysiąc lecia i na Piłsudskiego wyjeżdżają za sygnalizator jak mają poziomą belkę a światło dla aut jest zielone?”
            Bo Policja pilnuje dla nich bus pasa? 🙂
            Jest to ewidentne nie stosowanie się do sygnalizacji świetlnej, czyli 300-500zł i 6 pkt.
            Do tej pory zawsze machałam na to ręką, ale chyba czas wysyłać nagrania z rejestratora. Jak mamy cierpieć, to wszyscy! Dosyć tego uprzywilejowania!

          • Pamiętacie mój wpis z artykułu o naklejkach na MPK ? Wychodzi szydło z worka, a hejt przyjąłem na klatę i dalej żyję.

    • Czy Żuk jeździ komunikacją miejską?

  9. Sam buspas nie zachęci do jazdy autobusem, który albo nie przyjedzie wcale albo się spóźni o 20 minut. Ale za to idealnie przyczyni się do zakorkowania miasta.

    • Zakorkowanie miasta nie sprawia, że ludzie jeżdżą autobusami. Ale za to idealnie przyczynia się do tego, że Ci którzy jeżdżą autobusami stoją także w korkach.

      • A kto im obiecuje że będzie szybciej? Chcesz szybko gdzieś dojechać to bierz taksówkę, która nie porusza się z prędkością 20-30km/h i nie staje na przystankach, podjedzie pod dom i zawiezie pod drzwi. Jeżdżąc autobusem jakim prawem masz być uprzywilejowany czasowo przed innymi? Masz inne przywileje – nie martwisz się samochód, o paliwo, o opłaty, o naprawy, nie musisz skupiać się na prowadzeniu, na szukaniu miejsca do zaparkowania, możesz się poruszać i czytać książkę. Mało? Wystarczy. Nie widzę potrzeby zapewniania tysiącom ludzi dotarcia o kilkanaście minut szybciej kosztem kilkudziesięciominutowego opóźnienia kilkuset kierowcom.

  10. Buspasy będą,bo to jest warunkiem otrzymania dotacji na przebudowę. Jeśli chcemy mieć remontowane drogi w mieście za unijne pieniądze, to muszą tam być wydzielone pasy dla komunikacji zbiorowej. Po pięciu latach można będzie je zlikwidować, bo taka jest trwałość inwestycji.

    • i oby na następnych wyborach pojawił się ktoś kto w programie zawrze likwidacje tego ustrojstwa

    • Tak.Tylko przy przebudowie powinno się uwzględnić dobudowanie bus pasa,a nie po wszystkim zabieranie pasa i domalowanie napisu za dotacje unijne.Chodniki też zwężają na rzecz dróg rowerowych i biorą dotacje?Przecież to oszustwo.Jak tak dalej pójdzie to dziurę ze schodami wydrążą przy park&ride,wmówią że robią metro i zawiną kasę z Unii.Ktoś w końcu powinien to gdzieś zgłosić.