Urząd Miasta Lublin przekazał po południu, że nie planuje, ani też nie planował, likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia. Prezydent Krzysztof Żuk dodaje, że miasto będzie rozwijało pasy jezdni, na których komunikacja miejska jest uprzywilejowana.
wypieprzać z tymi buspasami. Odkąd są to stoje w korku na tysiąclecia, wcześniej był przejazd na jedną zmianę świateł. Zróbcie chociaż próbę na miesiąc likwidując buspasy zobaczycie jak fajnie i płynnie będzie. Buspasy miałyby sens jakby były dodatkowym pasem, a nie zabranym
Dami
Dokładnie tak jak piszesz, na tysiąclecia buspas jest pasem dodatkowym więc jaki problem w płynności?
obok dworca pks zawsze były dostępne 2 zwykłe pasy dla samochodów osobowych, bus pas niczego nie zmienił w tym miejscu.
B.
W d. byłeś g. widziałeś. Tam były kiedyś 3 pasy dla aut.
Pabloo(oryginał)
Dopisz , że kiedyś przy bramie Krakowskiej było rondo.
abc
Na Tysiąclecia największym problemem jest sygnalizacja świetlna. Aby ułatwić przejazd autobusom skrócono długość zielonego światła dla zwykłych kierowców.
Baldas
Samochodem na gaz sie jedzie za 2 złote do miasta a autobusem za więcej, chyba proste ze lepsza fura niz autobus
dgi
Akurat buspas na Tysiąclecia spełnia swoje zadanie… ale ten przy rondzie Kowcza to tylko szkodzi samym autobusom.
Rgs
Nie mogą zlikwidować bo bus pasy to warunek dostania dotacji unijnych. Wszelkie żale polecam do parlamentu europejskiego
Edzio
Zakute łby od planowania i rządzący, zamiast płacić za te idiotyzmy niech budują metro.
Lubelski Koziołek
Metro w lbn 🙂
Pabloo(oryginał)
w latach 80 miały powstać tramwaje
JA
Ja nie mam nic przeciw buspasom jeżeli nie będą one ograniczać przepustowości dróg bo spowoduje to zakorkowanie miasta. Tzn. niech one powstają ale jako dodatkowy pas ruchu na drogach które i tak są przebudowywane. Nie wolno zabierać istniejących pasów ruchu na drogach które planowane były lata temu gdyż przepustowość tych dróg i tak była obliczana wiele lat wstecz i aktualna wielokrotnie ją przewyższa. Ponadto by zapewnić po powstaniu pasa zbliżoną przepustowość na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną należąłoby znacząco ją wydłużyć (żeby jednym pasem mogła przejechać zbliżona liczba pojazdów co wcześniej dwoma) a to spowoduje dłuższy czas oczekiwania lub dłuższe korki. Przy krótkich odcinkach pomiędzy kolejnymi skrzyżowaniami (jak jest to np. na DMM) uniemożliwi to płynność ruchu gdyż na całym odcinku drogi stać będą oczekujące pojazdy. Z całą pewnością nawet autobusy poruszające się buspasem a zmuszone do zmiany kierunku ruchu (skrętu w lewo) będą dodatkowo korkować ulice i frustrować pasażerów.
Wniosek – buspasy tak ale tylko tam gdzie powstaną jako dodatkowy pas ruchu. Jeśli chcemy ograniczyć wjazd do centrum pojazdom osobowym – powinno się do tego używać adekwatnych środków a nie populistycznych rozwiązań.
fluffy
Dokładnie.?
Olo
Bus pasy to większe korki więcej smogu brawo rządzący ?
fluffy
Jeszcze jedno referendum za pół bańki i mogę odejść.???.i tak już z górki toczę.
korwin
ja mam czyste sumienie ja go nie wybierałem….pełowcy niech narzekają , wybrali to mają!
aa
Buspasy są ok jak są inteligentnie zaprojektowane i wykonane, ale u nas to porażka (patrz JP2).
wypieprzać z tymi buspasami. Odkąd są to stoje w korku na tysiąclecia, wcześniej był przejazd na jedną zmianę świateł. Zróbcie chociaż próbę na miesiąc likwidując buspasy zobaczycie jak fajnie i płynnie będzie. Buspasy miałyby sens jakby były dodatkowym pasem, a nie zabranym
Dokładnie tak jak piszesz, na tysiąclecia buspas jest pasem dodatkowym więc jaki problem w płynności?
obok dworca pks zawsze były dostępne 2 zwykłe pasy dla samochodów osobowych, bus pas niczego nie zmienił w tym miejscu.
W d. byłeś g. widziałeś. Tam były kiedyś 3 pasy dla aut.
Dopisz , że kiedyś przy bramie Krakowskiej było rondo.
Na Tysiąclecia największym problemem jest sygnalizacja świetlna. Aby ułatwić przejazd autobusom skrócono długość zielonego światła dla zwykłych kierowców.
Samochodem na gaz sie jedzie za 2 złote do miasta a autobusem za więcej, chyba proste ze lepsza fura niz autobus
Akurat buspas na Tysiąclecia spełnia swoje zadanie… ale ten przy rondzie Kowcza to tylko szkodzi samym autobusom.
Nie mogą zlikwidować bo bus pasy to warunek dostania dotacji unijnych. Wszelkie żale polecam do parlamentu europejskiego
Zakute łby od planowania i rządzący, zamiast płacić za te idiotyzmy niech budują metro.
Metro w lbn 🙂
w latach 80 miały powstać tramwaje
Ja nie mam nic przeciw buspasom jeżeli nie będą one ograniczać przepustowości dróg bo spowoduje to zakorkowanie miasta. Tzn. niech one powstają ale jako dodatkowy pas ruchu na drogach które i tak są przebudowywane. Nie wolno zabierać istniejących pasów ruchu na drogach które planowane były lata temu gdyż przepustowość tych dróg i tak była obliczana wiele lat wstecz i aktualna wielokrotnie ją przewyższa. Ponadto by zapewnić po powstaniu pasa zbliżoną przepustowość na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną należąłoby znacząco ją wydłużyć (żeby jednym pasem mogła przejechać zbliżona liczba pojazdów co wcześniej dwoma) a to spowoduje dłuższy czas oczekiwania lub dłuższe korki. Przy krótkich odcinkach pomiędzy kolejnymi skrzyżowaniami (jak jest to np. na DMM) uniemożliwi to płynność ruchu gdyż na całym odcinku drogi stać będą oczekujące pojazdy. Z całą pewnością nawet autobusy poruszające się buspasem a zmuszone do zmiany kierunku ruchu (skrętu w lewo) będą dodatkowo korkować ulice i frustrować pasażerów.
Wniosek – buspasy tak ale tylko tam gdzie powstaną jako dodatkowy pas ruchu. Jeśli chcemy ograniczyć wjazd do centrum pojazdom osobowym – powinno się do tego używać adekwatnych środków a nie populistycznych rozwiązań.
Dokładnie.?
Bus pasy to większe korki więcej smogu brawo rządzący ?
Jeszcze jedno referendum za pół bańki i mogę odejść.???.i tak już z górki toczę.
ja mam czyste sumienie ja go nie wybierałem….pełowcy niech narzekają , wybrali to mają!
Buspasy są ok jak są inteligentnie zaprojektowane i wykonane, ale u nas to porażka (patrz JP2).