Nie będzie likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia. Prezydent dementuje plotki i zapowiada kolejne buspasy w mieście

Urząd Miasta Lublin przekazał po południu, że nie planuje, ani też nie planował, likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia. Prezydent Krzysztof Żuk dodaje, że miasto będzie rozwijało pasy jezdni, na których komunikacja miejska jest uprzywilejowana.

Sporo emocji wśród kierowców wywołała informacja opublikowana przez jeden z lubelskich portali informacyjnych dotycząca likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia w Lublinie. Co więcej, miałoby to nastąpić już „lada dzień”. Chodzi o wydzielony pas dla pojazdów komunikacji miejskiej i międzymiastowej oraz dla taksówek, który funkcjonuje od 2016 roku na odcinku od ronda Dmowskiego do targu Bazar. Jak się okazuje, informacja ta jest nieprawdziwa i miasto stanowczo się od niej odcina zapewniając, że nic takiego nie ma w planach.

Prezydent Lublina tłumaczy, że ie tylko nie będzie likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia, lecz również nie jest to planowane przez Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością Urzędu Miasta Lublin, który odpowiada za zarządzanie ruchem. Jak dodaje Krzysztof Żuk, buspas spełnia swoją funkcję, oraz na ogół nie dochodzi tam do przypadków wjeżdżania na buspas samochodów jadących od ul. Mełgiewskiej. Kierowcy jadący z tego kierunku poprzez oznakowanie są kierowani na pozostałe pasy al. Tysiąclecia.

Zgodnie z obowiązującymi planami, na terenie Lublina będzie zwiększana liczba buspasów i nie ma mowy o ich likwidowaniu. Miasto intensywnie prowadzi prace mające na celu rozwój i unowocześnianie komunikacji miejskiej, co jest w znacznym stopniu współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Wiąże się to właśnie z wyznaczaniem oddzielnych pasów jezdni, na których komunikacja miejska jest uprzywilejowana. W najbliższym czasie buspasy mają powstać m.in. na Al. Racławickich oraz na ul. Lipowej.

(fot. lublin112)

80 komentarzy

  1. Ciekawe, że jak w końcu ktoś w ratuszu wymyślił coś mądrego, to sam prezydent musiał to dementować. Wiadomo, Lublin, miasto inspiracji.
    Ciekawe, że żadna organizacja ekologiczna nie protestuje, przecież te masakrycznie zwiększone korki to dużo większe zatrucie środowiska. Może jakiś znany aktor złożyłby pozew przeciw miastu?

  2. Ja współczuję tym wszystkim pasażerom czekającym na przystanku – wdychanie spalin z tych stojących w sznurze aut to proszenie się o szybkiego raka…. no ale dzięki bus pasom szybciej dojadą… na cmentarz

  3. W zasadzie można by zasabotować BUS PASY. Trzeba w UE podsunąć pomysł zmierzenia zanieczyszczenia smogiem dróg. Jeśli UE dowali kary za przekraczanie norm przez spaliny stojących z powodu bus pasów aut to szybko trzeba będzie je likwidować i przywrócić dawną płynność ruchu.

    • Unia pewnie dała kasę, ale na zaprojektowanie i dobudowanie bus pasów w ramach remontu lub przebudowy ulic.Bo rozumiem te plany z wycinaniem drzew i etc na Racławickich z takim myśleniem.Chyba,że ktoś tu idzie na łatwy zarobek.

  4. @Lubelak - czytaj przepisy ze zrozumieniem

    @Lubelak napisał:
    „Na szczęście ten Pan ma już ostatnią kadencję. Dobrze że zmienili prawo”
    Owszem zmienili…
    Tylko dlaczego uważasz, że „ten Pan” nie będzie mógł być prezydentem jeszcze jedną kadencję?
    Wprowadzona „dwukadencyjność” zaczęła się od wyborów samorządowych w 2018 roku.
    Zawsze tak uważnie czytasz wszelkie ustawy, przepisy, regulaminy itp?

  5. Bus pasy robi Żuk. Może i on ma schowaną w garażu walizkę od mpk jak ten burmistrz

  6. A czy taxi to komunikacja miejska czy prywatna ,bo jest podpięta do bus pas .a gdyby auto gdzie jedzie więcej niż dwie osoby .

  7. a ja uważam że buspasy są konieczne. do tego powinno być jak najwięcej ulic w centrum jednokierunkowych. Podoba mi się pod tym względem rozwiązanie z państw zachodnich, np. Muenster. I jak najwięcej trzeba robić by komunikacja miejska była szybka, częsta i rozbudowana, bez buspasów to się nie uda. Sama zrezygnowałam z auta po wprowadzeniu strefy płatnej, bo przestało mi się to opłacać, jeżdżę MPK i nie uważam się za patologię i brudasa tylko dlatego że korzystam z autobusów:) a latem z rowerów, bo zdrowiej i przewiewniej:) przejazd do domu przez okopową i racławickie teraz to dramat, stoi się i stoi, a jak będą buspasy powroty po pracy będą trwały chwilę. i o to chodzi! Gdy więcej ludzi zrezygnuje z aut jak ja, to dla tych którzy niestety nie mogą się przesiąść do MPK, zrobi się więcej miejsca, mniej aut to korki będą mniejsze. ale tu nie można czekać na innych by zrezygnowali, tylko serio sprawę przemyśleć, bo może naprawdę właśnie ty możesz przesiąść się w MPK. A chamstwo prezentowane tu przez niektórych kierowców, którzy na złość będą blokować autobusy… no rozwój i intelekt na poziomie piaskownicy, gratuluję Panie i Panowie, trochę kultury się przyuczcie, bo teakiego buractwa to w MPK jeszcze nie widziałam. Pozdrawiam

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Uroczyste poświęcenie wozu bojowego w Żabnie
Zaproszenie na terenowe akcje poboru krwi
W najbliższą sobotę w Muzeum Wsi Lubelskiej odbędzie się „Potańcówka”
Klimat mazurskich jezior w Opolu Lubelskim, czyli impreza „Szanty i ryby”
Żniwowanie w skansenie: W lnianych strojach i z kosami w dłoniach ruszą do pracy