Z kontroli przeprowadzanych przez Inspekcję Transportu Drogowego wyłania się niepokojąca statystyka. Okazuje się, że na cztery skontrolowane pojazdy, trzy są przeciążone.
.. w ten sposób unika się podatku drogowego , viatola , tachografu , czasu jazdy , itp. , nie mówiąc o zagrożeniu na drodze , ale jest dobrze do czasu , potem prokurator nie ma litości ! i jest płacz . uczciwi przewożnicy są eliminowani . trzeba naliczać kary do 5 lat wstecz za unikanie opodatkowania , jak to robi urząd skarbowy .
Pewnie większość z tych pojazdów jest przeładowana na papierze – rejestruje się samochody ciężarowe jako do 3,5 tony (kat prawa jazdy B zamiast C) i potem takie kwiatki jak ładowność 200 kg. Ale tak, czy inaczej faktem jest, że branża transportowa „busy” to siewcy śmierci na drogach.
Edek
Nie masz racji bo bus do 5,5 i 3,5 tony jest taki sam moze sie roznic oponami albo dodatkowym resorem a poza tym to to samo tu jest problem w przepisach a nie w przeladunkach u nas kat b jest do 3,5 t a u Niemca 7 t i co można
Tommi
U którego Niemca b uprawnia do 7 ton?????
Zenek
W Niemczech B ma 7,5t ale tylko jak ktoś ma stary wzór prawa jazdy. Dodatkowo uprawnia on jazdę z przyczepami łącznie właśnie do 7,5t – czyli nasze B+E. Oni dobrze wiedzą, że przy zmianie dokumentów stracą ten przywilej więc chuchają i dmuchają na kwity.
Boss
Zgadza się! Ale przepisy w Polsce dostosowujemy do potrzeb państwa!!! I je..ć obywateli. Dlatego moje Iveco jest na 3.5! Byle oprych wie jak pomóc przedsiebiorcy ale nie wykształcony minister.
W Niemczech to chyba do 2000 roku było tak, że nasze „B” u nich oznaczało „7.5” tony… teraz mają „B” jak i u nas… nawet motocykli do 125cm3 nie wolno im na to prawo jazdy prowadzić, a u nas od dwóch lat tak.
VIP
Brawo !!
hejo
a potem narzekamy, że drogi są dziadowe
8888
No akurat z komentarzem to … trafiłeś… Drogi dziurawe bo bus waży 6 ton… Hahahaaaa może drogi złe budują??
wwe
Trochę racji w tym ma. Może nie B i C, ale tiry przeładowane już potrafią zniszczyć drogę. Problem jest szerszy, niż opisane w artykule przypadki.
obywatel1
A jak jest mandat za przeładowanie samochodu ?
jak nam przekazano
od 300 do 500
teoretyk
A ile wypadków spowodowały te przeciążone auta?? Podejrzewam, że ich kierowcy jeżdżą najbardziej przepisowo, żeby nie rzucać się w oczy.
8888
Eee… Co Ty, jeżdżą jak wszyscy w naszym pięknym prl-u
Kaja
Tak samo przepisowo jak ci pijani kierowcy jak i ci bez uprawnien do kierowania. Co do tego że busiarze to nabardziej brawurowo i niebezpiecznie jezdzący kierowcy ciągle spieszący się , załatwiający massę spraw i często przemeczeni podczas kierowania. To wszystko sprawia że są dużym zagrozeniem dla innych uczestników dróg. Natomiast w kwesti przeładowanych pojazdów to nic innego ja duże prawdopodobieństwo bycia skontrolowanym może tylko ukrócić ten proceder
Michał
O tym fakcie ze busy z DMC 3,5t są przeciążane wiadomo nie od dziś. Takie akcje jak te uważam za „pokazowe”, a karać powinno się właściciela firmy, który narzuca swoim pracownikom nierobienie „pustych przelotow”.
Skoro kierowcom to pasuje i z pełną świadomością na to się godzą- to niech płacą z własnej kieszeni a pracodawca swoją drogą.
qwqw
Kierowcy chcą mieć pracę..
?
Są też uczciwe firmy. Jeżeli trzyma się oszusta to widocznie mu to pasuje z jakiś powodów. Jeżeli takiemu udało mu się zdobyć tylko kat. B bo na więcej IQ nie pozwala, to trudno kogoś takiego nazwać „zawodowym kierowcą” Takich wielu tu na forum ze swoimi „światłymi” zasadami poruszania się po drogach. A to zakręt zle wyprofilowany a to drzewa lub rowy a to blokowane lewego pasa przez kapelusznika w skodzie.
Jan Niezbędny
Znam kolesia który ma auto do 3,5t,zamontowaną ma także windę z którą auto waży ponad 3700kg 🙂 Ja nie wiem jak on w ogóle przeglądy przechodzi 😀
Kaja
No jak Józek po znajomości pieczątke przybijał. Ale mam nadzieje że to przybijanie po znajomości właśnie przechodzi do lamusa
Ciekawy
To są dobre auta dla tych co handlują pierzem lub watą, ewentualnie zwożą siano z pola.
Ja
Mówi się tu o busach a co z tirami one nie psują drogi nie są przeładowane i w wypadkach też wcale nie uczestniczą
8888
Weź…. Jak to nazwałeś TIR, swoje maksymalne 40 000 kg ma rozłożone na od 12 do 18 kół… Rozkład masy więc jest NORMATYWNY
8888
I dodam jeszcze, że czasy kiedy zestawy były notorycznie przeładowywane już dawno minęły;) ponieważ karę za przeładowanie dostaje również ZAŁADOWCA, wiec coraz więcej szanujących się firm waży auto na WJEŹDZIE oraz po ZAŁADUNKU, sprawdzając przy tym czy nie zostały przekroczone naciski na oś 😉
Edek
W ten sposób tepe barany polak musi sobie radzic z popierniczonymi przepisami u Niemca prawo jazdy kat B jest do 7 ton i tyle w temacie dla firmy to nie problem kupic auto o wiekszej ladownosci ale dla rządu i służb to glupie bo za co beda karac kierowców
Oj Edek
Tu nie chodzi o prawo jazdy, tylko o dodatkowe koszta, które omija przewoznik.
.. w ten sposób unika się podatku drogowego , viatola , tachografu , czasu jazdy , itp. , nie mówiąc o zagrożeniu na drodze , ale jest dobrze do czasu , potem prokurator nie ma litości ! i jest płacz . uczciwi przewożnicy są eliminowani . trzeba naliczać kary do 5 lat wstecz za unikanie opodatkowania , jak to robi urząd skarbowy .
Pewnie większość z tych pojazdów jest przeładowana na papierze – rejestruje się samochody ciężarowe jako do 3,5 tony (kat prawa jazdy B zamiast C) i potem takie kwiatki jak ładowność 200 kg. Ale tak, czy inaczej faktem jest, że branża transportowa „busy” to siewcy śmierci na drogach.
Nie masz racji bo bus do 5,5 i 3,5 tony jest taki sam moze sie roznic oponami albo dodatkowym resorem a poza tym to to samo tu jest problem w przepisach a nie w przeladunkach u nas kat b jest do 3,5 t a u Niemca 7 t i co można
U którego Niemca b uprawnia do 7 ton?????
W Niemczech B ma 7,5t ale tylko jak ktoś ma stary wzór prawa jazdy. Dodatkowo uprawnia on jazdę z przyczepami łącznie właśnie do 7,5t – czyli nasze B+E. Oni dobrze wiedzą, że przy zmianie dokumentów stracą ten przywilej więc chuchają i dmuchają na kwity.
Zgadza się! Ale przepisy w Polsce dostosowujemy do potrzeb państwa!!! I je..ć obywateli. Dlatego moje Iveco jest na 3.5! Byle oprych wie jak pomóc przedsiebiorcy ale nie wykształcony minister.
W Niemczech to chyba do 2000 roku było tak, że nasze „B” u nich oznaczało „7.5” tony… teraz mają „B” jak i u nas… nawet motocykli do 125cm3 nie wolno im na to prawo jazdy prowadzić, a u nas od dwóch lat tak.
Brawo !!
a potem narzekamy, że drogi są dziadowe
No akurat z komentarzem to … trafiłeś… Drogi dziurawe bo bus waży 6 ton… Hahahaaaa może drogi złe budują??
Trochę racji w tym ma. Może nie B i C, ale tiry przeładowane już potrafią zniszczyć drogę. Problem jest szerszy, niż opisane w artykule przypadki.
A jak jest mandat za przeładowanie samochodu ?
od 300 do 500
A ile wypadków spowodowały te przeciążone auta?? Podejrzewam, że ich kierowcy jeżdżą najbardziej przepisowo, żeby nie rzucać się w oczy.
Eee… Co Ty, jeżdżą jak wszyscy w naszym pięknym prl-u
Tak samo przepisowo jak ci pijani kierowcy jak i ci bez uprawnien do kierowania. Co do tego że busiarze to nabardziej brawurowo i niebezpiecznie jezdzący kierowcy ciągle spieszący się , załatwiający massę spraw i często przemeczeni podczas kierowania. To wszystko sprawia że są dużym zagrozeniem dla innych uczestników dróg. Natomiast w kwesti przeładowanych pojazdów to nic innego ja duże prawdopodobieństwo bycia skontrolowanym może tylko ukrócić ten proceder
O tym fakcie ze busy z DMC 3,5t są przeciążane wiadomo nie od dziś. Takie akcje jak te uważam za „pokazowe”, a karać powinno się właściciela firmy, który narzuca swoim pracownikom nierobienie „pustych przelotow”.
Dokładnie, nic dodać nic ująć.
Skoro kierowcom to pasuje i z pełną świadomością na to się godzą- to niech płacą z własnej kieszeni a pracodawca swoją drogą.
Kierowcy chcą mieć pracę..
Są też uczciwe firmy. Jeżeli trzyma się oszusta to widocznie mu to pasuje z jakiś powodów. Jeżeli takiemu udało mu się zdobyć tylko kat. B bo na więcej IQ nie pozwala, to trudno kogoś takiego nazwać „zawodowym kierowcą” Takich wielu tu na forum ze swoimi „światłymi” zasadami poruszania się po drogach. A to zakręt zle wyprofilowany a to drzewa lub rowy a to blokowane lewego pasa przez kapelusznika w skodzie.
Znam kolesia który ma auto do 3,5t,zamontowaną ma także windę z którą auto waży ponad 3700kg 🙂 Ja nie wiem jak on w ogóle przeglądy przechodzi 😀
No jak Józek po znajomości pieczątke przybijał. Ale mam nadzieje że to przybijanie po znajomości właśnie przechodzi do lamusa
To są dobre auta dla tych co handlują pierzem lub watą, ewentualnie zwożą siano z pola.
Mówi się tu o busach a co z tirami one nie psują drogi nie są przeładowane i w wypadkach też wcale nie uczestniczą
Weź…. Jak to nazwałeś TIR, swoje maksymalne 40 000 kg ma rozłożone na od 12 do 18 kół… Rozkład masy więc jest NORMATYWNY
I dodam jeszcze, że czasy kiedy zestawy były notorycznie przeładowywane już dawno minęły;) ponieważ karę za przeładowanie dostaje również ZAŁADOWCA, wiec coraz więcej szanujących się firm waży auto na WJEŹDZIE oraz po ZAŁADUNKU, sprawdzając przy tym czy nie zostały przekroczone naciski na oś 😉
W ten sposób tepe barany polak musi sobie radzic z popierniczonymi przepisami u Niemca prawo jazdy kat B jest do 7 ton i tyle w temacie dla firmy to nie problem kupic auto o wiekszej ladownosci ale dla rządu i służb to glupie bo za co beda karac kierowców
Tu nie chodzi o prawo jazdy, tylko o dodatkowe koszta, które omija przewoznik.
U Niemca do 7 ton? Od kiedy???