Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kongres Nowej Mobilności w Lublinie. Zaprezentowano najnowsze modele samochodów elektrycznych (zdjęcia)

Trwa największa konferencja poświęcona elektromobilności, skierowana dla samorządów z całego kraju. Biorą w niej udział włodarze polskich miast, przedstawiciele rad gmin, a także pracownicy samorządowi w urzędach gminnych, powiatowych i marszałkowskich oraz pracownicy jednostek zależnych, w których zakresie odpowiedzialności znajduje się elektromobilność.

W poniedziałek w Lublinie rozpoczęła się największa konferencja poświęcona elektromobilności dla samorządów w Polsce czyli Kongres Nowej Mobilności. Uczestnicy przez dwa dni będą analizować i omawiać dostępne na rynku, oraz najbardziej skuteczne i innowacyjne rozwiązania w zakresie transportu zero- i niskoemisyjnego. W wydarzeniu bierze udział m.in. ponad 30 włodarzy miast z całego kraju, którzy wspólnie podpisali „Deklarację Miast na Rzecz Elektromobilności”. Do tego przedstawiciele koncernów motoryzacyjnych a także firmy zapewniające odpowiednią infrastrukturę.

Specjaliści podkreślali, że rynek pojazdów elektrycznych nie będzie się rozwijał, jeżeli wraz za nim nie będzie rozwoju niezbędnej infrastruktury. Chodzi tu nie tylko o odpowiednią ilość i właściwe rozmieszczenie stacji ładowania. To również szereg zmian jakie należy wprowadzać w obszarach miejskich. Mowa m.in. o ułatwieniach związanych z poruszaniem się elektrycznymi pojazdami np. po buspasach, czy też dedykowane miejsca postojowe. Do tego dochodzi odpowiednie oznakowanie. Celem Kongresu Nowej Mobilności 2019 jest propagowanie realizacji najbardziej obiecujących, innowacyjnych koncepcji nowej mobilności, aby umożliwić przenoszenie ich z obecnej pozycji do głównego nurtu zastosowań w transporcie miejskim

Przed Lubelskim Centrum Konferencyjnym przy ul. Artura Grottgera utworzona została Strefa Smart, w której można było podziwiać najnowsze modele samochodów elektrycznych. Wśród nich m.in. Tesla Model 3, Mercedes Klasy E 300 de, Volkswagen Passat GTE, Fiat 500e, Renault ZOE, Mercedes EQC, Volkswagen e-Craftera, Volkswagen e-Golfa, BMW 530e, BMW i3 i BMW 225e, Kia e-Soul, Nissan Leafa czy też Nissan e-NV200. Do tego pojazdy użytkowe. Organizatorem Kongresu są: Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych – największa organizacja branżowa zajmująca się kreowaniem rynku elektromobilności i paliw alternatywnych, Związek Miast Polskich oraz Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, a gospodarzem i głównym partnerem Miasto Lublin.

(fot. UM Lublin)

15 komentarzy

  1. a prąd z węgla aaaahahahahahahahaaa … elektromobilność…

  2. Miasto przyjazne pieszym.

  3. Ktoś kiedyś liczył że wielkosc emisji dwutlenku węgla z węgla zużytego do wyprodukowania prądu który zużywa na 100 kilometrów średniej wielkości samochód elektryczny daje większą emisję tego gazu niż silnik benzynowy z katalizatorem włożony do tego samego nadwozia.Ile w tym prawdy to nie wiem ale jeżeli to prawda to taką ekologie sobie można w …. wsadzić.

    • To co napisałeś to oczywista bzdura wywodząca się ze zmanipulowanych obliczeń promowanych przez lobby spalinowe. Mój następny samochód to będzie elektryk.

      • Jedyna korzyść z elektryka jest taka, że w mieście jest lepsze powietrze. Zamiast spalin w mieście jest emisja spalin w elektrowni węglowej.

        • ale ta elektrownia węglowa ma na kominach bardzo dobre filtry, których nie dałoby się wsadzić do samochodu.

  4. przy takich cenach samochodów elektrycznych…u nas będą może popularniejsze za 10 lat…
    chciałam 1,5 roku temu kupić hybrydę…ale 130000, to niestety cena zaporowa…wolałam dać 30 tyś mniej i kupić samochód podobnej klasy…

  5. A gdzie milion polskich aut obiecanych przez Morawieckiego?

  6. heehe z kim do ludzi? e-tron 500 tys i3 prawie 200 tys… z tych tańszych to min 130 tys …może za 50 lat ale nie teraz!

  7. Kongresy dla plebsu i lania wody, a realia dla obcych korporacji (najczęściej z żydohameryki lub od niemca)

  8. „dedykowane miejsca postojowe” – dedykowane, czyli nikt nieuprawniony nie zaparkuje.
    Założę się, że aktualne w samym Lublinie 50.000 samochodów stoi na miejscu dedykowanym: do ruchu pieszego (na chodnikach), do ruchu pojazdów straży pożarnej (na drogach pożarowych), do jazdy rowerem (drogi rowerowe).

  9. co tak elektrykami się podniecacie to wielkie G , jak większość z was parchatymi dieslami jeżdzi i smrodzi , naparstek ropki i w miasto, DO AUTOBUSÓÓW I NA ROWERY , będzie czyściej

Z kraju