Kolejny bus w fatalnym stanie technicznym. Miał uszkodzony układ kierowniczy i hamulcowy (zdjęcia)

Nawet utrata licencji na przewóz osób grozi właścicielowi firmy, który kieruje w trasę niesprawne i zagrażające bezpieczeństwu pojazdy. Inspektorzy zatrzymali kolejnego busa, który po kontroli nie mógł ruszyć w dalszą drogę.

Zaledwie kilkanaście godzin temu informowaliśmy o fatalnym stanie technicznym rejsowego busa, który kursował na trasie Lublin – Biała Podlaska. W trakcie kontroli inspektorów z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie okazało się, że nadmiernie obluzowane były elementy mocujące lewe przednie koło, co bezpośrednio wpływało na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Do tego w jednym z kół była zbyt mała siła hamowania, brakowało wymaganej skuteczności hamowania, na wale przekładni kierowniczej był nadmierny luz, a przeguby były nadmierne zużyte.

Na liście usterek znalazły się także: niepewne mocowanie resorów do podwozia i osi oraz wyraźnie nieszczelny układ wydechowy. Dodatkowo stopnie wejściowe były w stanie zagrażającym bezpieczeństwu pasażerów. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali kierowcy dalszej jazdy do czasu wykonania niezbędnych napraw.

Kontrola kolejnego busa kursującego na tej trasie miała podobne konsekwencje. W poniedziałek inspektorzy na ul. Stefana Żeromskiego w Białej Podlaskiej podjęli działania, w trakcie których zwrócili uwagę na problemy m.in. układem kierowniczym i hamulcowym mercedesa. Dlatego też pojazd skierowano do uprawnionej stacji kontroli pojazdów celem weryfikacji stanu technicznego na profesjonalnych urządzeniach.

Diagnosta wskazał na szereg usterek m.in. brak wymaganej skuteczności hamowania, uszkodzone elementy zawieszenia pojazdu, nadmierną korozję podwozia mającą wpływ na sztywność konstrukcji czy też niepewne mocowania siedzeń pasażerów. Jednak największym problemem był wyciek z przekładni kierowniczej pojazdu, co bezpośrednio wpływało na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

W wyniku tego inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali kierowcy dalszej jazdy do czasu wykonania niezbędnych napraw. Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowania administracyjne za wykonywanie przewozu drogowego pojazdem posiadającym usterkę zakwalifikowaną jako niebezpieczna. Grozi mu za to grzywna w wysokości 2 tys. złotych. Dodatkowo wynik postępowania administracyjnego może być przesłanką do cofnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego osób.

Inspektorzy zapowiadają dalsze kontrole pojazdów, którymi pasażerowie przewożeni są na regularnych liniach międzymiastowych.

(fot. WITD)

Zobacz również

23 komentarze

  1. Brawo eliminować śmietniki z gwiazdą

  2. Przymusowe natychmiastowe złomowanie i dożywotni zakaz wykonywania zawodu, a nie zabranie dowodu rejestracyjnego! Później wszyscy zdziwieni jak dzieje się tragedia…

  3. Jeszcze takiego rejsowego żółtego sprintera cwaniaka, co Lublin -Kraśnik fab. jeździ moglibyście sprawdzić kochani policjanci, Siedzi na zderzaku, wyprzedza gdzie popadnie nawet nie myśli że ludzi wiezie.

  4. Ja rozumiem ze dziadtrans wysyla auto w trase zeby kosic plny ale kierowca/y to chyba jacyś imbecyle którzy dostali prawko za jajka albo jeszcze gorzej z posredniaka, że auto sie toczy to nie znaczy ze jest sprawne i bezpieczne i mozna nim się poruszac po drodze publicznej

  5. jest ich sporo takich wystarczy zajrzeć na dworcu PKS

  6. Cartman
    Czemu zakaz wykonywania zawodu? Co, kierowca chce pewnie jeździć starymi złomami? Jak odmówi to nara, na twoje miejsce mamy 10 innych. A żona, dzieci jeść chcą.. Czemu często ludzie winią osoby które są najmniej winne, wykonują tylko swoje obowiązki? Nie każdy może sobie pozwolić na rzucenie pracy, życie to nie bajka, a osoby na prawdę winne nieraz popijają sobie drinki na Karaibach

    • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

      Oczywiście, że tak. Obowiązek dbania o stan techniczny spoczywa na WŁAŚCICIELU pojazdu. Pilot samolotu nie odpowiada za stan techniczny samolotu, maszynista nie odpowiada za stan techniczny pociągu, motorniczy – za stan techniczny tramwaju. Tak samo kierowca busa. A w razie wypadku spowodowanego nadmiernym zużyciem pojazdu staje się taką samą ofiarą jak pasażerowie. Właściciel siedzi, popija whisky i liczy zyski. A jak zginą ludzie, to albo zwala winę na kierowcę, albo mówi, że „Bóg tak chciał” i „nieszczęścia chodzą po ludziach”.

  7. Obie kontrole dotyczyły busów tego przewoźnika. Ale w tej firmie to norma, niestety samochody lata świetności mają dawno za sobą. Do tego właściciel firmy to typowy Janusz transportu. Za nic ma stan swojego taboru, podejscia do klienta zero bo nawet telefonu nie odbiera, najważniejszy dla niego jest utarg z danego dnia, poza tym nic sie nie liczy. Co tam że bus niesprawny, dopóki jedzie to jest super, jak stanie bedzie się martwił. Jedyny plus tej firmy to ogarnięci kierowcy że takimi szrotami jeszcze żadnej biedy nie narobili. Szacun Panowie.

  8. A to nie ta firma co taki grubszy misiek kieruje? Jeździłem z nim i tak trzeslo że myślałem że nie dojedziemy.

  9. Przy okazji wziąć za ucho gościa co mu przeglądy podbijał, wytłuczone zawieszenie w takim stopniu czy dziury w podłodze nie robią się w miesiąc .

  10. W mpk co drugi Jelcz i nikt tego nie sprawdza reka rękę myje :p

    • Grześ przez wieś

      Skąd wiesz że nikt nie sprawdza i jeszcze ręke myje?Może tam pracujesz?

  11. zawodowy kierowca

    Znowu państwo POlskie znęca się nad uczciwym Polskim przedsiębiorcą.

  12. Lublin-Świdnik, Lublin-Łęczna, Lublin-Łuków, tymi busami zdarzało mi się podróżować i jest tragedia gdzie jest Policja i ITD? Może by tak skontrolować wszystkich busiarzy w naszym regionie zapewne tylko 15 % pojazdów będzie nadawało się do jazdy a reszta na szrot. Nie wspomnę jak większość z nich jeździ….

  13. To te usterki wyskoczyły nagle? Pociągnąć do odpowiedzialności również diagnostów, którzy dopuścili te trumny do ruchu. Swoją drogą, pojazdy do przewozu osób powinny przegląd przechodzić minimum 2x w roku

    • Pojazdy do przewozu osób przechodzą, według przepisów, przegląd 2 razy w ciągu roku

  14. Dziwne. Nie miał hamulców a jednak do kontroli się zatrzymał hehe.

  15. bus musi latać !!

  16. Do KSIONC. POCZYTAJ PRZEPISY I PISZ WTEDY KOMENTARZE.

  17. Największy złom jeździ na trasie Lublin – Oleśniki p. Piaski. Tego się nie da z niczym porównać. Tak ja na Ukrainie 20 lat temu. Właściciel: ***** z Łęcznej!

  18. „Flinstona” nikt nie robił jeszcze w tym busie ani reklamówek na nogi w czasie deszczu nie nakładał a już narzekają 😀

  19. Jak były inspekcje w Zalesiu na rejsach Lublin-Lubartow to kierowca dał halo właścicielowi (byłem świadkiem rozmowy) i ten z Lubartowa już nie wyjechał w trasę co by go nie capneli. A jak trzepanko odbywało się w Lublinie to nawet nie zajeżdżali na dworzec. Tak więc jednym ze słusznych sposobów będzie jedynie łapać ‚w biegu’ po trasie.

    I jeszcze jedno.. jadąc kiedyś jedną z ‚wieźniarek’ z Lubartowa do Lublina w Zalesiu zatrzymało nas itd do kontroli. Lament bab co by inspektor się sprężał bo spóźnia się do fryzjera/pracy/na zakupy do galerii z koleżanką był tak irytujący, że w głowę się nie mieści świadomość samych podróżujących-jedzie to jedzie. Też jechałem ale tylko kilka razy z przymusu i nie zazdroszczę tym co muszą co dzień.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8952zł -0.02%
    • GBP 4.9282zł 0.58%
    • EUR 4.2949zł -0.05%
    • CHF 3.9zł -0.27%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wystawa grzybów w Łęcznej i Parczewie
      Wystawa grzybów w Opolu Lubelskim
      Odczaruj Jesień Życia: Pokaz mody w wykonaniu seniorów
      Upamiętnią ofiary masowego mordu w Szczuczkach
      Wystawa Twórczości Uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy „Misericordia”
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.