Środa, 15 maja 202415/05/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowcy autobusów komunikacji miejskiej nie stosują się do sygnalizacji świetlnej. Dochodzi do groźnych sytuacji

W ostatnich dniach otrzymujemy liczne sygnały od czytelników, związane z zachowaniem kierowców autobusów komunikacji miejskiej w Lublinie, którzy nie stosują się do sygnalizacji świetlnej. Przede wszystkim widoczne to jest na al. Tysiąclecia.

108 komentarzy

  1. Byłem świadkiem sytuacji jak kierowca mpk prawie rozjechał 3 osoby na tym przejściu które przechodziły na zielonym świetle i jeszcze miał pretensję do pieszych. Wysłać ich na ponowne egazminy.

    • Już dzięki twojemu komentarzowi na 112 zostali wyslani. Wszyscy mieszkańcy Lublina są ci wdzięczni za to że wpadłeś na ten pomysł i są ci dozgonnie wdzięczni nawet planują żeby na placu litewskim pomnik ci wybudować.

      • Widzę, że swój swojego broni… MPK i ZTM Lublin uważam za jedne z najgorszych przedsiębiorstw transportowych.

        • Nie bronie zresztą na zdjęciu jest autobus prywatny podwykonawcy i też uważam że są jedne z najgorszych a najgorzej płatne napewno ale znasz kogoś kto żadnego przepisu ruchu drogowego nie złamał??? Chodzi tylko o to że każdy uczestnik ruchu drogowego widzi tylko błędy innych a nie swoje.

          • Kilka autobusów zbiera się do wyjazdu z zatoki , a czasu na strzałce mają tyle że ledwo wyjadą dwa . Wydłużyć czas wyświetlanej strzałki i będzie po problemie , a p. Grzegorz będzie mógł bezpiecznie włączyć się do ruchu i nie będzie go bolało oko .

          • Ten za sygnalizatorem jest akurat MPK, widać naklejkę na tylnej klapie.

          • Jan nierzetelny

            KŁAMIESZ. Nie ma już podwykonawców. MPK dzierżawi jedynie autobusy. Kierowcy w nich już dawno są pracownikami MPK !!

          • Piękną wojnę (dosłownie) wywołano buspasami… Kiedyś solidarnie wszyscy byli uczestnikami ruchu na równych prawach i jakoś to szło!!! Dziś po wielomilionowych „inwestycjach” Lublin należy do trójki najbardziej zakorkowanym miast w UE i Polsce (wg TomTom i Google maps) co wywołuję całkiem zrozumiałą agresję. Władze wydają tymczasem prawie 100 tys pln na koncept „jak zniechęcić kierowców do jeżdżenia po Lublinie”… „Brawo”!!!

          • Są podwykonawcy. Kierowcy byli pracownikami ale już nie sa. wrócili wszystko tak jak było kiedyś. Sygnalizator buspas jest po to aby wcześniej wypuścić autobus. ale nie zabrania zmiany pasa w celu opuszczenia zatoki. Sygnalizator pionowy wskazuje bezwarunkowy wyjazd z zatoki. Zaś poziomy że zatokę można opuścić ale z uwagą żeby nie narazić na niebezpieczeństwo. To nie jest tak że nie wolno wyjechać

          • Jan nierzetelny

            @Marcin – tak was uczą w mpk na tych kursach ? To już wszystko rozumiem…
            sygnały typu SB (BUS) –
            Sygnały dla autobusów nadawane przez ten sygnalizator oznaczają: sygnał w kształcie kreski pionowej – zezwolenie na wjazd za sygnalizator, sygnał w kształcie dwóch kropek – zakaz wjazdu za sygnalizator; zakaz nie dotyczy kierujących autobusami, które w chwili zapalenie się tego sygnału znajdują się tak blisko sygnalizatora, że niem mogą być zatrzymane przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza również, że za chwilę zapali się sygnał w kształcie kreski poziomej, sygnał w kształcie kreski poziomej – zakaz wjazdu za sygnalizator; takie samo znaczenie mają wyświetlane jednocześnie sygnały w kształcie kreski poziomej i dwóch kropek oznaczające także, że za chwilę zapali się sygnał w kształcie kreski pionowej. Sygnały nadawane prze ten sygnalizator bez tabliczki BUS dotyczą kierujących tramwajami.

            co do zmiany pasa, owszem… ale nie w tym przypadku. Warbus 9006 już by mógł, podwykonawca 1840 już nie bardzo, chyba że ostro by się złamał.

          • Zmień zawód, zostań cieciem miotła będzie ci pasować i do roboty za miskę ryżu,chciałeś kapitalizmu,może zgłoś się po nagrody PiS daje

      • Wybacz. Ale ten kto zgłosił miał racje. Dlaczego kierowcy autobusów mogą robić na drodze co im się tylko podoba. U nich czerwone światło to nadal zielone, mimo ze przez to blokują ruch..
        Albo wyjeżdżając z zatoczki wymuszają pierwszeństwo. Mimo ze np wystarczyłoby przepuścić jedno auto i bezpiecznie włączyć się do ruchu to i tak wola wjechać przed maskę innemu kierowcy. Idioci

        • Miszczu w terenie zabudowanym to masz ustapic pierszenstwa autobusowi to tez niech sprawdza jacy wy jestescie super kierowcy . To samo tyczy sie przy zmianie pasa. Macie tu nastepny temat na 112. Jakbys niewiedzial to to jest tez karane mandatem tylko policja ma to gdzies dlatego pewnie jeszcze niedostales.

          • Gdzie to wyczytałeś, że w terenie zabudowanym mam obowiązek ustąpić autobusowi? Jakieś nowe przepisy wprowadzili?

          • nadrzędnym przepisem jest „ustąpić pierwszeństwa wszystkim włączając się się do ruchu” a tym jest wyjeżdżanie z zatoczki!!! „lol” – cokolwiek to znaczy…

          • Tak najlepiej zatrzymać cały ruch, bo król włącza się do ruchu. Jak mogę to ustępuje np jak są korki. Ale jak jadę na samym końcu i autobus wbija mi się przed maskę, ze muszę hamować gwałtownie to jest ok twoim zdaniem? Za sekundę wjechałby bez stwarzania zagrożenia. Pierwsze słyszę ze mam ustąpić. No chyba ze w twoim Lublinie, bo często tu bywam i szczerze to większość poprostu nie umie jeździć. Parodia jakaś

          • Dla tych którzy chyba zapomnieli…. kodeks drogowy wyraźnie mówi:

            Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

          • Ustąpić pierwszeństwa a umożliwić wyjazd, to dwie różne sprawy @lol

          • „jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się”
            a osobówki przyspieszaja na widok że autobus będzie próbował wyjechać z zatoki – to świadczy jak słabo znają kierowcy przepisy

        • Z tym wyjeżdżaniem z zatoczek…. Proponuję sobie przypomnieć kodeks ruchu drogowego a dokładniej:

          Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

          • Doczytaj paragraf drugi… ale tego na kursach w mpk nie uczą, bo po co…

            Art. 18. 2.
            Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

          • Jeśli wogole sygnalizuje…a jeśli wjeżdża ci na auto mimo ze za tobą nic nie jedzie to mam rozumieć,ze w razie stłuczki to ty wyjechałeś w niego. Mistrzu kierownicy autobusu

          • @Bimmer
            Owszem nie może wyjeżdżać na siłę ale skoro kierowcy osobówek nie stosują się do Art. 18.1 to autobus nie ma szans wyjechać czekając. Jakby osobówki sie do tego stosowały, to i nie było by problemu że autobus nagle próbuje wyjechać…

          • Ale właśnie o tym pisze Marcinie. Skoro nie może wjeżdżać na sile to po co się pcha? Skoro za mną nic nie jedzie to nie może włączyć się do ruchu jak ja przejadę? To dosyć częsta sytuacja, ze wjeżdżają bez kierunkowskazów, nie patrząc co się dzieje z tylu. Strach u was jeździć po mieście…nie dość ze dużo osób wymusza pierwszeństwo to najszybszy pas ruchu w Lublinie to prawy. I te baby na lewych pasach jadące z prędkością 35km/h…a z tylu całe auto fotelików. Po ch.j wy im dajecie te auta? Jeszcze woza dzieci. To jestdopiero niebezpieczeństwo

      • Jarosław Kaczyński i cnotliwa bratanica

        I bardzo dobrze ze zostali wysłani buraku. Może gdyby miał na imię Jarosław to miałby szanse na pomnik w centrum ;D wieśniaku już nie komentuj, bo zza komputera tomozesz co najwyżej palcem po ekranie pojeździć

    • Olgierd Jedlina

      Jesteś pewien, że to było MPK? Czy może jesteś w grupie 99% nieświadomych tego, że od dawna jest kilka firm świadczących usługi dla ZTM, a nie tylko MPK.

      • Przewoźnik – MPK bardzo chwali się logiem na tym wypożyczonym autobusie od Motyla…

  2. Tutaj nie ma co bagatelizować, gdyż nie którzy kierowcy z MPK nie dostosowują się przepisów ruchu drogowego i np. na skrzyżowaniu z ul.Krańcowa a ul.Dr.Męczenników Majdanka inni zgodnie ze światłami skręcają np. z Drogi M.Majdanka w lewo na Krańcową a kierowca MPK na „CZERWONYM” śmiało prosto wzdłuż Drogi M.Majdanka .. jest monitoring i osoby , które obstawiają monitoring na skrzyżowaniach powinny zabezpieczać takie momenty i przekazywać do Policji .. MPK jak miało swobodę ruchu, czyli droga należy do MPK — tak dalej to robią, należy wówczas gdy taką sytuację zaobserwujemy, zapamietać nr. boczny MPK, skrzyżowanie oraz mniej więcej godzinę i zadzwonić do dyżurnego ruchu o przewinięciu kierowcy lub nawet każdy z nas–kierowców–ma obowiazek taką sytuację zgłosić pod nr.112 🙂 Co do kierowców MPK — czy tylko Oni tak się zachowują ?? Bo na pewno nie jeden z nas się spotkał z osoba łamiącą przepisy ruchu drogowego .. 🙂

    • No niestety nie wystarczy zadzwonić tylko należy zgłosić to osobiście a to wymaga już dużo większego zaangażowania czasowego. Wielokrotnie dzwoniłam, aby zgłosić kierowcę który prawie mnie rozjechał na przejściu na zielonym , kierowcę który mnie na rowerze wyprzedzał w odległości 10 cm. Telefonicznie się nie da tego zgłośić a szkoda

      • Problem w tym że anonimowe donosy to każdy chętnie składa a jak trzeba się już pod tym podpisać i wykazać się odwaga cywilną to już jest znacznie gorzej no i jesteś tego najlepszym przykładem bo skoro takie groźne sytuację jak opisujesz nie warte były poświęcenia czasu to albo je wymyśliłaś albo tak kiepsko cenisz swoje bezpieczeństwo

        • Problem w tym że jak jest ewidentnie wina kierowcy autobusu/trolejbusu dziwnym zbiegiem okoliczności większości skarg przewoźnicy nie mogą zweryfikować z powodu ,,uszkodzonego nagrania”.

        • Jeżeli chodzi o anonimowe donosy — anonimowy donos może być w momencie gdy przekroczenie uprawnień kierowcy jest skutkiem bezpiecznego jego złamania (tutaj np. przejazd na czerwonym gdy jeszcze pozostałe auta stoją — światła są oddzielone od siebie 10 a nawet 20 sekundowym opóźnieniem) zaś jeżeli sytuacja jest niebezpieczna dla uczestnika ruchu niezwłocznie należy zgłosić pod nr.112 i tutaj raczej anonimowego donosu być nie może, gdyż albo jesteśmy jego świadkami albo pokrzywdzonym .. również pozdrawiam.

      • Jeżeli jest zagrożenie pieszego lub nawet zagrożenie rowerzysty ze strony kierowcy wówczas należy natychmiast zadzwonić pod numer 112 i oczekiwać Policji w miejscu, w którym doszło do niebezpiecznej sytuacji, jeśli chodzi o omijanie na odległości 10 cm, nie jest jednak to niebezpieczny manewr aczkolwiek tak, tutaj kierowca powinien zachować bezpieczną odległość od wymijającego pojazdu tym bardziej rowerzysty lub/czy pieszego, co do światła zielonego na przejściu–należy pamiętać iż nie wolno przejeżdżać na rowerze na przejściu dla pieszych (pomimo że nawet jest wyznaczona droga rowerowa — zawsze jednak jest to przejście) .. lecz powracając to tej sytuacji — zatrzymujemy się gdzie miało miejsce zagrożenie, wyjmujemy telefon i wykręcamy nr.112 oraz oczekujemy Policji, spiszą wezwanie i wyjaśnienia (a zawsze są kamery prawie na każdej z ulic), sprawdzą i zajmą się niebezpiecznym zachowaniem kierowcy ..nigdy się nie spotkałem z tym,że dzwoniąc do dyżurnego ruchu MPK żądają by osoba pokrzywdzona wstawiła się osobiście a tym bardziej jeśli chodzi o Policję .. proszę pamiętać, że bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest ponad wszystko dla każdego z jego uczestników. Pozdrawiam.

  3. Ciekawe co by było gdyby z kamer autobusów zaczęli wysyłać nagrania jak osobowkami nie przestrzegają przepisów? Chyba by było tego znacznie więcej. A najlepiej jakby czytelnicy Michał Jakub i Grzegorz sami pokazali swoje całe nagrania i dali przykład innym, a nie pokazywali tylko ich wygodne fragmenty. Chętnie zobaczyli byśmy czy napewno są tacy święci.

    • ZLIKWIDOWAĆ BUS-pasy skoro z przywileju nie potraficie korzystać.
      Idiotyczne rozwiązanie na Tysiąclecia, tylko zwiększyło korki. Brawo Żuk i twoi inteligentni partyjni koledzy. Komu kolejne miliony do kieszeni przelejecie za usprawnienie ruchu w mieście? O wielkość kanapek, przez grzeczność, nie pytam.

      • Ale ty jesteś nudny.

        • Wolę być nudnym niż głupim, liżącym tyłek chrząszczowi z radości. Za co ty liżesz? Za bus pasy czy inteligentny system korkowania miasta? A może za remont deptaka?

    • Mknę z odpowiedzią na Twoje pytanie: TAK, byłoby tego znacznie więcej! A wiesz dlaczego? Bo kierowców osobówek jest znacznie więcej!
      Mam nadzieję, że pomogłem.

    • zbycho za miedzy

      te jasiek , chyba kierowcy mpk lublin są zawodowymi kierowcami i wiozą ludzi a nie cielenta i to oni powinni dawać przykład. troszkę się zastanów zanim znowu coś mądrego wyklepiesz

      • Przepisów powinien przestrzegać każdy. Nie tylko kierowcy mpk. A jak ktoś wytyka błędy innych to powinien sam być nieskazitelny a tak na 100 procent nie jest, każdy łamie przepisy i widać to na polskich drogach a w Lublinie szczególnie. Aa ty zza miedzy to napewno tego nie zrozumiesz ale wierzę w ciebie

        • Właśnie- KAŻDY, dlatego tez powininny dotyczyć kierowców MPK. Czytaj ze zrozumieniem

    • Jeśli nie jesteś świętym za kierownicą autobusu, to na pewno nie jesteś świętoszkiem w swoim bolidzie. Uważaj, bo swoich kolegów i siebie na nagraniach zobaczysz.

    • Jan nierzetelny

      Już jeden taki mądry wysyłał nagranie z trolejbusu jak to niby inni jeżdżą a wszyscy mu momentalnie wytknęli jak przejeżdża ,,po nogach” pieszych będących na pasach….

  4. Zgadzam się z tytułem tego artykułu-od początku,kiedy te sygnalizatory zaczęły obowiązywać na 5 moich przejazdów koło przystanku na placu zamkowym 3 razy kierowcy autobusów nic nie robiąc sobie z tego ,że oni mają czerwone patrzyli się na sygnalizatory obok i na pamięć ruszali z zatoki autobusowej-proceder ten trwa do dzisiaj!A tak przy okazji to apel do kierowców-uważajcie na autobusy przewoźnika WARBUS-niejednokrotnie już spotkałem się z wyprzedzaniem przed przejściem dla pieszych i zmiana pasa ruchu bez kierunkowskazu!

    • O to to. Dokładnie o tym pomyślałam.
      hurr durr kierowca jedzie na czerwonym buspasem a co do czego to ja se tym buspasem skręce na plac zamkowy bo przecież tylko skrajny prawy jest tam do skręcenia bo na jezdni WCALE nie ma strzałek 😉 a potem sie dziwią czego kierowcy autobusów na nich trąbią 🙂

  5. Wjazd na skrzyżowanie jak nie ma się go jak opuścić i przez to zablokowanie ruchu to także norma w mpk.

  6. Jeżdżę tamtędy codziennie i jest tak: jeśli samochody mają czerwone, a autobus „zielone”, to autobus jedzie przez przejście prosto i potem zjeżdża na lewe pasy – tak jak być powinno. Ale kiedy osobówkom włącza się zielone, a autobusom stop, to kierowcy autobusów na siłę wpychają się z przystanku od razu w lewo (jeszcze przed przejściem lub na skos po przejściu), taranując niemal samochody. Chyba nie tak to powinno wyglądać? Przecież mogą spokojnie zaczekać na „swoje zielone” i 2-3 autobusy zdążą bezkolizyjnie opuścić przystanek na każdej zmianie…

    • Kierowca autobusu

      „Ale kiedy osobówkom włącza się zielone, a autobusom stop, to kierowcy autobusów na siłę wpychają się z przystanku od razu w lewo (jeszcze przed przejściem (…)” ……… jeżeli na siłę i na chama to oczywiście potępiam, ale jeżeli włączy kierunkowskaz, nie zajedzie nikomu drogi i co najważniejsze zrobi to przed przejściem (czyli przed swoim sygnalizatorem) to wszystko jest ok. Na załączonym zdjęciu autobus przegubowy pojechał „na czerwonym”, czego nie powinien w żadnym wypadku robić, natomiast autobus 9006 ma prawo w tym przypadku wyjechać z zatoki i jechać, jedynie nie ma prawa jechać prosto tak jak zrobił to przegubowy. W samym MPK (a są jeszcze inne firmy) pracuje pół tysiąca kierowców, więc siłą rzeczy będzie w tak dużej grupie trochę piratów drogowych, trochę chamów itp. , ale większość jest w porządku. Tak samo wśród kierowców osobówek jest trochę chamów, którzy za nic w świecie nie chcą wypuścić autobusu z zatoczki i gdy widzą, że autobus włączył kierunkowskaz, to gaz do dechy, aby tylko go nie wypuścić (np. na al. Kraśnickich), chociaż taki autobus wjedzie w następną zatoczkę i kierowca osobówki znowu będzie pierwszy, ale pomimo tych przypadków, to większość kierowców osobówek jest w porządku. Inny przykład Narutowicza w stronę ul. Nadbystrzyckiej – przystanek przy aptece. Gdy autobus rusza, to jak najszybciej chce zająć lewy pas, by cały się tam zmieścić i nie blokować prawego (w stronę Głębokiej) i większość osobówek wpuszcza ten autobus, ale są też tacy co za żadne skarby nie chcą tego zrobić i niestety są wtedy zablokowane dwa pasy. Wszyscy korzystamy z dróg i jeżeli jesteśmy dla siebie uprzejmi to lepiej i bezpieczniej się jeździ. Pozdrawiam kierowca autobusu

      • Jan nierzetelny

        Wreszcie ktoś mądrze gada. Ale z jednym się nie zgodzę. cyt. ,,W samym MPK (a są jeszcze inne firmy) pracuje pół tysiąca kierowców, więc siłą rzeczy będzie w tak dużej grupie trochę piratów drogowych, trochę chamów itp. , ale większość jest w porządku.” – tak było kiedyś. Dziś proporcje są zupełnie inne, a wypowiedzi podających się tu za kierowców autobusów i ich NIEDOUCZENIE są przerażające !!

  7. A czego a raczej kogo się spodziewacie spotkać za kierownicą autobusu? Zawodowca? hahaaahaaa
    Pośredniak dał kasę na wkładkę, pracodaFca opłacił kurs a cielę jeździ…

    • A ty za co zdobyłeś lejce ? Może sprzedałeś konia i pole i mieszkasz na Gęsiej ?

    • Olgierd Jedlina

      Podaj adres szkoły, która uczy zawodu jakim jest zawodowy kierowca. Zawodowym kierowcą może być osoba o dowolnym wykształceniu. Piekarz, murarz, farmaceuta, itd. Problem w tym, że nie każdy ma predyspozycje do wykonywania takiego zawodu. Dlatego nie parskaj śmiechem.

      • zawodowym kierowcą jest osoba, króra zdobyła prawo jazdy kat. C, CE, D DE a ponadto ukończyła odpowiedni kurs kwalifikacyjny. takie szkolenie ciołku

        • No i gdzie ciołku 8888 widzisz warunek, że kurs i szkolenie dla „bycia kierowcą” ma nie być finansowany z innych niż własne środków…? 🙂

          • gdzie? w determinacji i poszanowwaniu dla tego co samemu się osiągnęło ! ciołku …! jak coś jest dane to się tego nie szanuje, proste lebiego?!

          • Takie uprawnienia powinny być jeszcze droższe i nie powinny być dawane z MUP ! po to chociażby, żeby po takie uprawnienia sięgały tylko osoby dla których jest to pasją ! a teraz byle matoł jak ty może sobie pójść wyżebrać z pośredniaka… a to niestety nie działa, bo żeby prowadzić ciężki zestaw lub wozić ludzi to trzeba mieć też w głowie… a kwity dają byle komu i byle szybciej…

    • Całe szczęście już emeryt

      Kiedyś byli kierowcy, później szoferzy, nie tak dawno woźnice, a dziś zieloni murzyni kręcący kółka

    • Dokładnie. Czego się spodziewać jak tam marnie płacą że nawet Ukraińcy ich wyśmiali…

  8. Drogówka i cywilne wózki do roboty,
    MPK lublin tam wyżej morda w wiadro , KIEROWCY AUTOBUSÓW POWINNI SZCZEGÓLNIE PRZESTRZEGAĆ TEGO O CZYM TU MOWA , BOWIEM ODPOWIADAJĄ ZA PASAŻERÓW A SKUTKI WYPADKU Z UDZIAŁEM AUTOBUSU SĄ WIELOKROTNIE BARDZIEJ NIEBEZPIECZNE!.Więc przestań się mądrzyć tam człowieczku bo nie ma o czym !!!!!!!!!!!!!

  9. Grzesiu.. niech.ci grób chu*em obrosnie.. naucz się jeździć w mieście, bo domyślnie LUB..