Piątek, 17 maja 202417/05/2024
690 680 960
690 680 960

Do naszego regionu kierowani są dodatkowi funkcjonariusze straży granicznej. Formacja poszukuje też pilotów

Aby zapewnić stałą przepustowość przejść oraz cały czas nieść pomoc zmęczonym podróżą osobom, na Lubelszczyznę i Podkarpacie skierowano dodatkowych funkcjonariuszy straży granicznej. Jednostka szuka też pilotów zarówno śmigłowcowych jak i samolotowych.

Wraz z ciągle rosnącym ruchem na granicy polsko-ukraińskiej, na Lubelszczyznę i Podkarpacie kierowani są dodatkowi funkcjonariusze straży granicznej. Pracujący na przejściach granicznych mundurowi każdego dnia zmagają się bowiem nie tylko z napływem uchodźców, ale również z dużym wysiłkiem, zarówno fizycznym jak i psychicznym, aby zapewnić przepustowość przejść oraz cały czas nieść pomoc zmęczonym podróżą osobom.

Dlatego też zapadła decyzja o skierowaniu do Nadbużańskiego i Bieszczadzkiego Oddziałów SG dodatkowych funkcjonariuszy z innych oddziałów i ośrodków szkolenia straży granicznej. Będą oni wspierać koleżanki i kolegów w prowadzeniu kontroli granicznych w przejściach oraz w ochronie zielonej granicy.

Jednocześnie straż graniczna poszukuje pilotów zarówno śmigłowcowych jak i samolotowych, a także mechaników tego typu maszyn. Obecnie statki powietrzne stacjonują w 4 wydziałach lotniczych na terenie kraju, dodatkowo straż graniczna posiada własną bazę, która zajmuje się obsługą eksploatowanych statków powietrznych.

(fot. lublin112)

17 komentarzy

  1. jest tyle państwowych szkół lotniczych, do których nie idzie się dostać, a tu nagle pilotów służbom brakuje? nawet wojny jeszcze nie ma…
    słabo to widzę!

    • Cieee choroba...

      Nie mów tak, w myśl obowiązującego prawa hura optymizmu, pomyślą, że jesteś ruskim trollem, albo uchowaj Boże szpionem !!!
      Pisz, że ci wszystko pasuje, że ze wszystkim się zgadzasz, w łapki z uciechy klaszczesz i pod sufit podskaujesz.
      Tego teraz władze oczekują.

      • No ale teraz wychodzi ile było ruskich troli skoro nagle antyszczepionkowcy zamilkli w zamian na antywładzowców.

        • Nie przyszło do główki, że skoro temat został zamieciony pod dywan, to i „anty” się nie muszą uzewnętrzniać?

    • Mordo, Do jakich szkół się nie dostałeś? I dlaczego? Pisałeś egzaminy? Miałeś sprawdziany sprawnościowe? Na którym etapie odpadłeś?

      • czy żeby widzieć, jak kierowca swoją głupotą spowodował wypadek, muszę siedzieć na fotelu pasażera? czy musiałem kończyć szkołę albo kandydować, by wiedzieć takie informacje? przed rodo nawet nazwiska przyjętych szkoły umieszczały w miejscach ogólnodostępnych.
        osoby nie poddające się rekrutacji też mogą poznać progi przyjęcia do państwowej szkoły, ilość chętnych i dostępnych miejsc. poszukaj. poczytaj. zmądrzejesz. a do tego czasu z przyzwoitości byś milczał…

        • Bo kogut najgłośniej pieje na forum chociaż „g” wie i „g” widzial…

    • Nie wiem ile teraz, ale kilka lat temu podstawowy komercyjny kurs pilota śmigłowcowego kosztował ponad 20k zł. Ciekawe ile wynosi pensja takiego pilota, że zmuszeni są poszukiwać…

      • za 20 k nie zrobisz nawet licencji turystycznej. a do komercyjnej, możesz spokojnie jeszcze zero dopisać na końcu.
        do dobrej, wysoko płatnej pracy komercyjnej dostaniesz się z dużym nalotem, na pewno nie te 200h po egzaminach ULC. a nalot wyrabiasz sobie po kosztach latając u kogoś, albo nawet sam płacisz za dodatkowe godziny pilotażu w szkole z własnej kieszeni. ale to fakt, że doświadczony pilot zarabia na polskie realia majątek!

  2. Rząd zmienia Ustawę o dofinansowaniu zbrojeń do 3% PKB, a wcześniej wmawiano nam, że jesteśmy znacznie lepiej uzbrojeni i bardziej gotowi niż w 1939 roku.
    Teraz okazuje się, że pilotów brakuje… bo co, z Afganistanu nie zdążyli zwiać i zostali, czy wyemigrowali do „ciepłych” krajów „za chlebem” ?

    • bo zamiast się zbroić, to były mnożone etaty, dodatki, emeryturki, delegacje. a zbrojenie wygląda tak, że lecimy do stanów i po prostu bierzemy dużo drogiego sprzętu – i to wszystko. bez pomyślunku. bo jak kupimy od amerykanów, to później amerykanie ze swoim sprzętem przyjadą się za nas bić…
      mamy jak na inne kraje regionu bardzo duże pkb, wypełniamy natowski wymóg 2% na zbrojenia – i czemu mamy armię niekonkurencyjną ze znacznie biedniejszymi krajami? jesteśmy czołowym sojusznikiem na wschodniej flance nato, a bronić się będziemy widłami i mołotowami.

  3. Joe Głodomór

    Lotnictwo Straży Granicznej nie ma nic wspólnego z lotnictwem wojskowym i niewiele wspólnego z lotnictwem cywilnym. To trzy różne światy, które mają różne przepisy i w wielu przypadkach nie uznają sobie nawzajem nawet uprawnień personelu.
    Problem istnieje od bardzo dawna i polega na tym, że chciałoby się mieć lotników z całą harmonią licencji i płacić im tyle, co nic, w porównaniu do tego, co zarobią w liniach.

    • w państwowych szkołach nie uczą się wyłącznie piloci wojskowi. są także przyszli piloci innych służb mundurowych (policji, straży granicznej, pogotowia ratunkowego).
      to normalne, że nikt, kto robi licencję za własne ciężkie pieniądze, nie pójdzie za państwową pensję do pracy, tylko na rynek prywatny. ale pamiętać trzeba, jak oblężone są państwowe uczelnie lotnicze i że kilkadziesiąt osób każda co roku przyjmuje…

    • Jakie to q.wa polskie…
      Nie tylko w tej dziedzinie, nie tylko w tej…

  4. Rozmawiałam z kobieta której syn jest pilotem myśliwców, został wysłany do USA z cała rodzina uczyli go tam latać F16. Dzieci chodziły do szkoły, żona siedziała sobie w domu opłacanym przez Polskę. Po powrocie do Polski po roku odszedł na emeryturę nie wiem ile to mogło kosztować ale pewnie z pierdylion i wszystko psu w D**””

    • to w końcu jest pilotem czy był? bo chyba komercyjnie nie lata myśliwcami na emeryturze…
      nie chce mi się wierzyć, że komukolwiek by się chciało wysłać kogoś tuż przed emeryturą na tak długie i kosztowne szkolenie. nawet w polskich ministerstwach nie są tak głupi. poza tym nawet w prywatnej firmie, pierwsze co robisz przed kosztownym podniesieniem umiejętności pracownika, to podpisanie wieloletniej lojalki z klauzulą zwrotu kosztów w przypadku odejścia.
      więc nie chrzań pani głupot, bo zgłoszę za ruskie dezinformacje!

      • Muszę Cię rozczarować. W Wojsku Polskim takie decyzje mogą być możliwe…
        Weź pod uwagę, że zapewne nie wysłali tam ppor. tuż po szkółce. Biorąc pod uwagę nawet przyspieszoną ścieżkę awansu (tylko dla wybrańców z takimi plecami) i zakładając, że wysłali tam ppłk. daje to co najmniej 15 lat w służbie. Wg starych przepisów to wystarczyło do odejścia na emeryturę… Wprawdzie z niskim procentem emerytury, ale biorąc pod uwagę uposażenie ppłk…
        Taki „emeryt” bardzo często wraca do pracy na stanowisku cywilnym, mając sowitą emeryturkę…
        Nie jest to niestety jedyny przykład niegospodarności. Zobacz, ile kosztuje wykształcenie lekarza, którego potem próbuje się wykorzystać bez mydła, który przed tym ucieka za granicę…