Coraz bliżej do budowy kolejnych dwóch odcinków drogi ekspresowej Lublin – Zamość
19:49 06-02-2024 | Autor: redakcja

Trwają przygotowania do budowy kolejnych dróg szybkiego ruchu w naszym regionie. W planach są m.in. trasy S12 od Piask do granicy w Dorohusku czy też S17 do Hrebennego. Sama budowa to jednak ostatni, do tego najkrótszy etap. Wcześniej wiele lat prowadzone są prace przygotowawcze.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała właśnie o poczynieniu kolejnych kroków dla dwóch odcinków przyszłej trasy S17. Mowa tu o przetargu na budowę 10 km drogi od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Właśnie zapoznano się ze złożonymi ofertami, których jest aż 12.
Najkorzystniejszą, opiewającą na ponad 522 mln zł złożyło konsorcjum firm: Aldesa Construcciones. Jeżeli pozostałe firmy nie wniosą zastrzeżeń co do rozstrzygnięcia postępowania, a kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zakończy się pozytywnie, jeszcze w tym roku zawarta zostanie umowa z wykonawcą. Ten w pierwszej kolejności będzie musiał zaprojektować drogę, a następnie przystąpi do jej budowy.
Jest to trzeci odcinek trasy S17 między Piaskami a Zamościem, dla którego w ostatnim czasie wybrany został wykonawca. Na początku stycznia wskazano najlepsze oferty w przetargach na budowę 35 km tej drogi od Piask do Łopiennika oraz od Krasnegostawu do Izbicy. W tym przypadku jednak wpłynęły odwołania od firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym i sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej.
Z kolei dla odcinka między Łopiennikiem a węzłem Krasnystaw Północ GDDKiA otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Jako rekomendowany wskazano wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej drogi krajowej, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I Wojny Światowej w Łopienniku Nadrzecznym. Odcinek ten będzie miał długość ok. 9,2 km.
W tym przypadku ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy zaplanowano na I kwartał 2025 roku. Wszystko dlatego, iż cały czas prowadzone są tam badania geologiczne. Do wykonania pozostało też uszczegółowienie rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska, branżowych oraz przeprowadzenie audytu BRD.
Co do pozostałych odcinków, to trzy z nich, od Zamościa w kierunku Hrebennego, są już na etapie realizacji. Wykonawcy złożyli wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, kiedy je otrzymają, będą mogły ruszyć prace budowlane. Natomiast odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód jest na etapie prac przygotowawczych.
Strata czasu i pieniędzy, ten region i tak jest skazany na poligon od Wisły do Buga
Ta droga powinna być już zrobiona 20 lat temu.. Dwa największe miasta województwa,a droga jak z lat 90. Wstyd. PSL/SLD,PO i PiS powinny być dumne ze swojej drogi
A trasa Lublin – Lubartów kiedy?
jak bedo szwedy
A co to jest Lubartów?
Pięknie by było, gdyby nad całym Łopiennikiem powstał długi na 3 km most/wiadukt …
po co?
By wukraińskie tiry z polskim paliwem nie męczyły się pod górę.
Szkoda im było pieniędzy na wysiedlenia rolników, to chcieli zrobić wiadukt doliną. Tylko, że w dolinie grunt niestabilny na 20m w głąb.
Najważniejsze pytanie brzmi kiedy trasa s19 Lublin -Lubartów?
Lubartów, lubartów to ta wioska przy Niemcach?
Kogo obchodzi Lubartów.
ulice codzienne by zrobili typu wertepy na Pliszczyńskiej, Andersa coraz ciekawsze się robi i wiele innych
Zdajesz sobie sprawę, że ulice w Lublinie, a drogi krajowe w tym drogi szybkiego ruchu to są zupełnie dwa różne budżety?
Tą drogę zrobią szybciej niż Lublin Lubartów bo nasi wschodni bracia i korpo zachodnie muszą mieć dobry i szybszy tranzyt towarów z Ukrainy.