Czwartek, 09 maja 202409/05/2024
690 680 960
690 680 960

Akcja służb ratunkowych na lotnisku. Samolot wylądował bez podwozia (zdjęcia)

Po południu strażacy i ratownicy medyczni zabezpieczali lądowanie samolotu, w którym doszło do awarii podwozia. Pilot bezpiecznie posadził maszynę na ziemi.

30 komentarzy

  1. Brawo dla pilota!

  2. a Bul mu medal odrazu leciał wręczać!

    Normalnie wrona , kanapki postawił na bezpieczniku doprowadzając do awarii systemu wypuszczania podwozia, następnie wzorowo wylądował bez podwozia, doprowadzając do szkód powodujących złomowanie boeinga 767 , oraz strat lotniskowych z tytułu zablokowania dwóch istniejących pasów startowych na kilkaset mln pln!

  3. … jak kpt. Wrona na Okęciu , tylko tam nie było trawy

  4. Podwozie było złe bo koła były też złe. Atak poważnie to lotnisko było trawiaste?

    • Lotnisko nie jest trawiaste od roku.

    • Joe Głodomór

      Lotnisko w Depułtyczach Królewskich ma już od kilku lat betonowy pas, który jest na co dzień używany do operacji lotniczych. Pas trawiasty wyznaczony obok pas betonowego jest właśnie na takie okazje, jak dzisiaj.

  5. Wrona do powinien dyscyplinarnie być zwolniony, amerykanie po podniesieniu na dźwigu boeinga wcisnęli , dla celów dowodowych bezpiecznik podwozie idealnie wysunęło się
    takich niedouczonych mamy pilotów

    • Ty za to ukończyłeś wszystkie fakultety. I pewnie dlatego piszesz takie bzdety.

    • Kaśka (w relacji spod samego Jaśka)

      Te, Pasażer, niedouczony to ty jesteś, gdyby niedouczony był kapitan Wrona, czy ci dwaj z Cesny to byliby świętej pamięci.
      A nie są.

  6. takie male i ma wysuwane podwozie?

  7. Dziadek ze Slamsowa

    „war321”, „takie małe” mają też coś takiego jak system CAPS.
    Jest to system ratujący całe „takie male”, przy pomocy dużego spadochronu (ok.20 m/2).
    Potrafią też mieć wysuwane płozy a wzdłuż nich nadmuchiwane pływaki.

    • Dziadek ze Slamsowa

      Sprostowanie:
      Spadochron może mieć 20 średnicy, nie kwadratowych.

    • Sołtys z Hamburga koło Radawca

      Dziadek, trochę fantazjujesz, a nie znasz się. Przy sprawnym płatowcu, pracującym usterzeniu i silniku kontrolowane lądowanie na brzuchu jest najbardziej bezpieczne w takiej sytuacji. Ponadto takiego systemu ratunkowego o którym przeczytałeś w popularnonaukowej gazecie nie da się od tak zamontować w każdym samolocie bez specjalnego i kosztownego przygotowania.

      Ogólnie to awarii uległ samolot prywatnej firmy szkoleniowej z powiatowego miasta Hamburk.

      • remiza.com.pl/depultycze-krolewskie-cessna-wyladowala-bez-podwozia-wideo/

        Jakby redakcja mogła zacytować link do filmu z lądowania SP-WLF.

      • Oczywiście Niezależny Związek Zawodowy Grabarzy RP

        Sołtysie, Caps w tego typu samolotach jest montowany fabrycznie, ale widocznie załoga uznała, że lepiej będzie poślizgać się na brzuszku po trawie.
        Nowy system CAPS jednak sporo kosztuje.

        • Sołtys z Hamburga koło Radawca

          1. „jest montowany fabrycznie” – w nowych samolotach może tak – opcjonalnie.
          2. „Nowy system CAPS jednak sporo kosztuje.” – i to jest sedno tematu
          3. „ale widocznie załoga uznała, że lepiej…..” nie zawsze są warunki i sens użycia, bo to nie fotel katapultowy klasy „0” i są inne metody ratunkowe.
          4. Lądowanie na takim ustrojstwie jest nieprzewidywalne i najczęściej kończy są większymi uszkodzeniami maszyny i obrażeniami załogi.
          5. i najważniejsze: Ratowali się środkami jakie były w zakresie ich możliwości. Bo gdyby mieli spadochrony to by skakali z AN-2 na pokazach gminnych.
          etc, etc, itp ….
          a przy okazji, jest już raport – uchwała PKWL – niestety, jak to prawie w każdym raporcie „istotny wpływ czynnika ludzkiego” – zawiódł uczeń pilot, no i poniekąd instruktor.

          • Sołtysie wspominasz tu o kosztach…
            Jest takie powiedzenie: „Jak się nie ma „miedzi”, to się na doopie (a ziemi) siedzi”.

            • Sołtys z Hamburga koło Radawca

              3x vel, z miedzią masz rację, ale zdziwiłbyś się jakbyś wiedział jak się w transporcie lotniczym i szkoleniach oszczędza na wszystkim …

              • To nie dziw się, że samolot tej klasy co Cesna nie ma CAPS’a, a o wysuwanych płozach z pływakami lub bez nawet tam nie słyszeli.
                CAPS to koszt rzędy ciut ponad 20 tys. „zielonych”, ale jak sie nie ma miedzi…

                • Sołtys z Hamburga koło Radawca

                  Chi. L.
                  O to, to, to … dobrze powiedziane
                  To żem chciał co niektórym wyłuszczyć na wstępie.

  8. ale ta inflacja zapi…la, nawet oszczedzają na podwoziu, jaszczomb do raportu !

    • Niedorzecznik ( bez uprawnień do odłączania akumulatora)

      Podwozie samolotu, tak jak każde inne urządzenie techniczne, może zawieźć z różnych powodów.
      I nie ma to nic do inflacji, czy chęci oszczędzania, cymbale.

  9. nie kryty krytyk

    i psy najpotrzebniejsze, może akurat jakiś mandat się uda zdobyć. XD
    nie wiem czy większym nieporozumieniem są bandyci z Policji czy złodzieje z PISU.

    • Gdyby nie ci „bandyci” z policji, to już byś nie żył, bo by cie 'ziomale” wykończyli jak nie przykładając Żydzi, Jezusa.
      Przecież też Żyda.

  10. a jakaś ci...a. broni nieudaczników

    wrona to swój łeb ratował , dlatego się przyłożył by idealnie bez zbędnych przechyłów wprowadzić w ślizg maszynę.

Dodaj komentarz