Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zlikwidują niebezpieczne miejsca na drogach. W naszym regionie jest ich kilkadziesiąt

W przyjętym niedawno Programie Budowy Dróg Krajowych dużo się mówi o poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dlatego też, w jego ramach będzie realizowany Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Głównym założeniem programu, jest przebudowa jak i modernizacja tych miejsc na drogach krajowych, które zostały uznane za niebezpieczne. Oprócz tego, będzie prowadzona budowa chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych, czy też dojść do przystanków, które to mają zapewnić większe bezpieczeństwo uczestnikom ruchu. Miejsca te zostały wybrane m.in. na podstawie ilości zdarzeń drogowych, do jakich tam dochodziło, jak też ich skali. Za program ten odpowiedzialny będzie Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad oraz drogowe spółki specjalnego przeznaczenia. Miejsca określone jako niebezpieczne, mają zostać przebudowane do 2023 roku.

Poniżej lista miejsc w woj. lubelskim, które zostały uznane za niebezpieczne, oraz wykaz inwestycji, jakie mają zostać tam przeprowadzone.

Droga krajowa nr 2

W miejscowości Żabce zaplanowano budowę ciągu pieszo – rowerowego o długości 3 kilometrów. W Kaliłowie mają powstać dojścia do przystanków oraz przejście dla pieszych.

Droga krajowa nr 12

Na ponad 3 kilometrach powstanie chodnik i ścieżka rowerowa pomiędzy miejscowościami Brzeziczki a Kolonia Stróża. Podobnie jak w miejscowości Nowe Chojno.

Droga krajowa nr 19

W Turowie,Borkach i Mieczysławce zaplanowano budowę chodnika, a w Modliborzycach rozbudowę drogi i poprawienie jej geometrii

Droga Krajowa nr 63

Przebudowany zostanie 6,5 km odcinek drogi pomiędzy Radzyniem Podlaskim a Wisznicami. Prace skupią się na poprawie stanu drogi oraz doposażeniu jej w niezbędne urządzenia poprawiające bezpieczeństwo. Takie same prace zaplanowano na odcinku Wisznice – Sławatycze. W Kłębowie powstanie blisko kilometr chodnika, w Stoku 2 km chodnika a w Łukowie i Białej ciągi pieszo – rowerowe.

Droga krajowa nr 74

Przebudowany zostanie 2 km odcinek drogi pomiędzy Wólką Gościeradowską a Olbięcinem. Rozbudowa będzie polegała na poprawie stanu drogi, jej geometrii oraz doposażenie w niezbędne urządzenia poprawiające bezpieczeństwo, w tym chodnika na odcinku Liśnik Duży – Liśnik Mały. Chodniki powstaną także w miejscowościach: Krzemień, Horyszów, Zofianka Dolna, Kolonia Hostynne oraz pomiędzy Hostynnem a Werbkowicami a w miejscowości Płoskie przebudowane zostanie skrzyżowanie oraz powstaną zatoki autobusowe.

Pomiędzy Zamościem a miejscowością Karp przebudowa drogi będzie polegała na poprawie stanu nawierzchni oraz doposażenie odcinka w niezbędne urządzenia poprawiające bezpieczeństwo. Powstaną tam zatoki autobusowe wraz z dojściami oraz dodatkowe pasy ruchu do skrętu w drogi lokalne na odcinku Jarosławiec – Karp. Przebudowany zostanie także sam dojazd do mostu w Annopolu. W Zawadzie zaś nastąpi przebudowa skrzyżowania.

Droga krajowa nr 76

W Stoczku Łukowskim nastąpi przebudowa odcinka drogi polegająca na poprawie stanu i geometrii nawierzchni. Podobne prace będą wykonane na odcinku Dąbie – Łuków, Stoczek Łukowski – Jamielnik. Chodniki powstaną w Stoczku Łukowskim, Zalesiu, Kol. Jamielnik a w Łukowie zbudowana będzie kładka dla pieszych.

Droga krajowa nr 82

W miejscowości Kołacze prace będą polegały na budowie zatoki autobusowej i uporządkowaniu ruchu pieszych. Zbudowane zostaną chodniki w Zofiówce oraz Łuszczowie II. Wiele prac zostanie wykonanych w samym Łuszczowie. Powstanie dodatkowy pas ruchu do skrętu w lewo, w drogę powiatową prowadzącą do Kijan. W tym przypadku konieczne będzie tez poszerzenie jezdni. Na przejściu dla pieszych ustawione zostanie notatkowe oznakowanie wraz z oświetleniem zasilanym z baterii słonecznej, wybudowane zostaną zatoki autobusowe oraz dojścia do nich.

Na skrzyżowaniu w Głębokim powstanie rondo oraz chodniki, skrzyżowania przebudowane zostaną także w Albertowie i Kołaczach. W tym pierwszym przypadku dołączą także nowe zatoki autobusowe wraz z dojściami. Pomiędzy Głębokim a Malinówką przejście dla pieszych zostanie dodatkowo oznakowane i podświetlone. W Brzezinach i Wesołówce powstaną zatoki autobusowe wraz z ciągiem pieszym.

(fot. lublin112)
2015-09-27 17:02:17

12 komentarzy

  1. „Za program ten odpowiedzialny będzie Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad”

    a jeśli się nie wywiąże to straci stołek?

  2. Czy można znaleźć gdzieś informacje o tym jak będą wyglądać remonty poszczególnych odcinków? Najlepiej takie z mapką. Może są dostępne gdzieś w jakichś przetargach?

  3. Najważniejsze, że na 82 w Łuszczowie zrobię wreszcie notatkowe oznakowanie – w sam raz do tego zasilanego Słońcem oświetlenia! A może tak by działało tylko w dzień, dla oszczędności

  4. Wszystko pięknie ale z braku funduszy postawią tylko znaki ograniczające prędkość. A może tak w Lublinie na Sowińskiego pobudować nową kładkę i skończyć przepychankę UMCS-Miasto i licho wie z kim jeszcze. Cud,że jaszcze (chyba) tam nikt nie zginął.

  5. W Nałęczowie czekamy juz kilka lat na chodnik w Koloni Bochonicy (droga Nałęczów-Lublin). Zginęło już tam paręnaście osób wladza milczy. Burmistrz robi wszystko co może ale jest to droga wojewódzka. Albo we władzy siedzą ludzie upośledzeni, albo nie dochodzą do nich statystyki.

    • Od urzędnika analizy statystyk nie wymagaj. Dobrze,że pieczątki wymyślono bo większość z czytelnym podpisem ma problemy; statystyka to jakieś widzimisię matematyków, który z nich by to pojął o wyciąganiu wniosków nie pomnę.

      • Pragnę zauważyć, że urzędnik to też człowiek – idzie do pracy, ma odsiedzieć te straszne 8 godzin, odsiaduje i wraca na łono rodziny.
        A jak mu w tej pracy, wypadnie myśleć – to wraca tak zmęczony, że nawet za produkcję małych urzędniczków nie ma siły. 🙂

  6. Zlikwidują? Super, nareszcie doczekamy się przejść podziemnych i kładek a także wielopoziomowych skrzyżowań.
    No bo inaczej się nie da ZLIKWIDOWAĆ niebezpiecznych miejsc. Światła to nie jest likwidowanie niebezpiecznego miejsca tylko dodawanie utrudnień na już utrudnionym miejscu.

  7. Łyncniok - dziad z dziada pradziada

    Ja się pytam, gdzie kolejne setki fotoradarów – wiadomo wszak od średniowiecza, że to one najbardziej poprawiają bezpieczeństwo!

  8. Obwodnica Lubartów (DK19) – skrzyżowanie z ul. Lipową i ul. Nowodworską – to są niebezpieczne miejsca, ponieważ nie ma pod lub nad obwodnicą dróg lokalnych, a ludzie nie zachowują należytej ostrożności ..

Z kraju