Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Autobusy znowu nie kursują. To może być koniec PKS Zielona Góra w Lublinie

Pomimo starań mechaników, nie udało się naprawić niektórych, ze znajdujących się w fatalnym stanie technicznym autobusów. Na trasy nie wyjechało dzisiaj siedem z nich.

Cały wczorajszy dzień mechanicy starali się, by należące do PKS Zielona Góra autobusy, spełniały przynajmniej podstawowe wymogi dotyczące stanu technicznego. Intensywne prace trwały również przez całą noc. Jednak nie wszystkie pojazdy udało się naprawić. To sprawiło, że we wtorek znowu część pasażerów nie doczekała się na swój autobus. Co najgorsze, w zamian nie zorganizowano żadnych pojazdów zastępczych.

Na godzinę 7 rano przewoźnik nie był w stanie obsadzić siedmiu rozkładów. Nie kursuja ich autobusy na liniach 2, 15+34 (rozkład łączący w sobie dwie linie) 40 i 44 oraz pojedyncze rozkłady na liniach 10, 17 i 42. Firma jak w każdy dzień powszedni powinna wysłać na trasy 18 autobusów kursujacych na liniach 2, 3, 10, 15, 18, 34, 40, 42 i 44. Od wczoraj większość kursów nie jest realizowana.

Dla pasażerów największym problemem jest to, że nie mają jak dotrzeć na czas do swoich miejsc pracy. Przewoźnik ten obsługuje bowiem niektóre z pierwszych porannych kursów na danych liniach.

Nie ma również możliwości podstawienia autobusów zastępczych, gdyż ZTM Lublin nie posiada zabezpieczenia na tego typu sytuacje. Umowa z PKS Zielona Góra obowiązuje do czerwca. Jednak już teraz ZTM zastanawia się nad wyciągnięciem najbardziej radykalnych środków z rozwiązaniem umowy włącznie. Do czasu zorganizowania zastępstwa w obsłudze komunikacyjnej, pomoc w obsadzeniu autobusów na te kursy deklaruje lubelskie MPK.

2016-03-08 09:29:05
(fot. lublin112.pl)

32 komentarze

  1. Dlaczego w takim razie autobus linii 47 nie raczył się łaskawie pojawić o 11:28 na przystanku DULĘBY? Czekałem od 11:14 do 11:50 i nic!!! Jaka firma roku!? To jest śmiech na sali!!! Za co oni pieniądze biorą no słucham za co!!??

  2. To chyba najlepszy moment na uruchomienie „roweru miejskiego”, na pewno będzie pewniejszy niż PKS Z.G., a nawet MPK Lublin 😀

  3. nie poważna sytuacja ,jak można do czegoś takiego dopuścić ? przez to ,że 42 nie jeździło normalnie , ludzie spóźniają się do pracy albo muszą wzywać taxi i płacić dodatkową kasę! Skandal !!!!!!!

  4. Nie trzeba było kasować ikarusów. Były by teraz potrzebne bo stanem chyba sie nie rózniły.

  5. Ciekawe co teraz mówią oszołomy przeklinający tych jeżdżących samochodami i nawołujący do jazdy komunikacją zbiorową.
    A niby czym mamy jeździć jak złom stoi w naprawie a ludzie marzną na przystankach??

  6. poprosimy o wiecej podwyzek cen biletow w trosce o komfort jazdy. bo po co bezpieczenstwo? najwazniejsze zeby klima byla

  7. Autobusy są użytkowane w Lublinie i może to w Lublinie zostały zajechane? Nikt nie pomyślał, że przekazane zostały sprawne?

  8. Zobaczcie jak Irex i Meteor ma złom, woda w międzyszybiu, wiecznie zaparowae szyby nawet w lecie. Chyba kupili złom popowodziowy. Syf kiła i mogiła

  9. Co niektórzy wypisują kłamstwa, że niby w MPK takie super wozy jeżdżą. Chciałem kiedyś wcześnie rano pierwszym autobusem z Paderewskiego dojechać na PKP. Ledwo, ledwo ruszył, a po przejechaniu 1 przystanku sprzęt rozleciał się kompletnie. Musiałem wziąć taxi. To auto musiało wyjechać już z bazy popsute. Takim g… wozicie ludzi – MPKowcy, bo inaczej nie można nazwać tego syfu np. Jelcze M11. Trolejbusy są owszem ok.

Z kraju