Wprowadzono zmiany na skrzyżowaniu ul. Dywizjonu 303 i Kunickiego. To sposób na mniejsze korki
23:24 31-08-2019

W nocy z piątku na sobotę wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Dywizjonu 303 i Kunickiego w Lublinie. Mają one na celu zmniejszenie korków, jakie od połowy czerwca tworzą się w tym miejscu, zwłaszcza w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. Od wielu lat bowiem, jadąc od strony ul. Krańcowej, kierowcy mają do dyspozycji cztery pasy jezdni: dwa do skrętu w lewo, oraz po jednym do jazdy na wprost i skrętu w prawo.
Tego typu organizacja ruchu sprawdzała się doskonale do czasu oddania do ruchu nowej ul. Wyścigowej, czyli połączenia z ul. Wrotkowską. Wtedy to ruch na wprost zwiększył się nawet kilkunastokrotnie. To zaś sprawiło, że zaczęły się tworzyć korki. Kierowcy zaczęli zaś narzekać, że jeden pas jezdni w stronę ul. Wrotkowskiej to zdecydowanie za mało.
Miasto zaczęło szukać rozwiązania przeprowadzając m.in. analizę ruchu. Pomiary wykazały, że z ul. Dywizjonu 303 w ciągu godziny w lewo skręca ponad 600 pojazdów, z kolei na wprost jedzie pomiędzy 500 a 600 pojazdów. Dlatego też postanowiono z prawego pasa jezdni do skrętu w lewo umożliwić również jazdę na wprost. Pomysł pozytywnie zaopiniowali policjanci i zmiany zostały wprowadzone w życie.
(fot. lublin112.pl)
Na zdjęciu widać kamery które będą podstawą do polowania na tych co przejeżdżają na późnym zielonym !!!
Jak nie wiesz co to, to po co się wypowiadasz? To nie kamery tylko czujniki ruchu.
To może Ty się nie wypowiadaj jak nie wiesz co to. Są to właśnie kamery (ANPR) do identyfikacji tablic rejestracyjnych i nie służą do polowania na szoferów „daltonistów”, a szkoda.