Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Ważenie pojazdów dostawczych w Lublinie. Rekordzista przyjął 3000 zł mandatu (zdjęcia)

W miniony piątek inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, przeprowadzili na terenie Lublina ważenia pojazdów dostawczych. Statystyki jednoznacznie wskazują, iż przekroczenie ładowności pojazdu dostawczego to jedna z najpowszechniejszych nieprawidłowości stwierdzana podczas kontroli Inspekcji Transportu Drogowego.

W trakcie działań wykorzystano między innymi motocykl, choć cała procedura ważenia miała miejsce w Kalinówce, to jednak pojazdy były sprowadzane z okolicznych centrów logistycznych i placów budowy.

Ogółem przeprowadzono ważenie 10 pojazdów. W dziewięciu przypadkach stwierdzono, że rzeczywista masa pojazdu przekraczała dopuszczalną masę całkowitą, która była określona w dowodzie rejestracyjnym. Dodatkowo, 2 dowody rejestracyjne zostały zatrzymane z powodu złego stanu technicznego pojazdów. Na kierujących nałożono 9 mandatów karnych. Rekordzista dnia miał aż 7100 kg, podczas gdy dopuszczalna masa wynosiła 3500 kg, za co otrzymał maksymalny mandat w wysokości 3.000 złotych.

Aby kontynuować transport, wszystkie pojazdy musiały zostać rozładowane na miejscu kontroli. W krótkim czasie na terenie Kalinówki powstał duży punkt przeładunkowy. W celu odciążenia niektórych pojazdów, na miejsce kontroli przyjeżdżały dwa lub nawet trzy dodatkowe pojazdy, które służyły do przeładunku nadmiarowego ładunku.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Należy zaznaczyć, iż poruszanie się po drogach pojazdów przeładowanych ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu powoduje, przede wszystkim znaczne wydłużenie drogi hamowania, a także zwiększa ryzyko utraty stateczności pojazdu podczas wykonywania manewrów zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Ma także bardzo istotny wpływ na prawidłowe działanie układu kierowniczego, zawieszenia, ogumienia i powoduje znaczące zwiększenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery.

Ale to nie jedyny negatywny skutek. Przeciążanie pojazdów dostawczych to także nieuczciwa konkurencja dla legalnych, licencjonowanych przewoźników wykonujących przewozy pojazdami ciężarowymi o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

Ważenie pojazdów dostawczych w Lublinie. Rekordzista przyjął 3000 zł mandatu (zdjęcia)

fot. WITD

 

Ważenie pojazdów dostawczych w Lublinie. Rekordzista przyjął 3000 zł mandatu (zdjęcia)

fot. WITD

 

Ważenie pojazdów dostawczych w Lublinie. Rekordzista przyjął 3000 zł mandatu (zdjęcia)

fot. WITD

8 komentarzy

  1. 18-latek, który rowerem dobrze nie potrafi kierować, ale ma PJ od 2 miesięcy jeździ 8-tonowa ciężarówką (zarejestrowaną na ,3,5t) przez kilkanaście godzin na dobę bez odpoczynku. I to jeszcze non-stop z telefonem w ręce.

    • … bardzo celny koment … młody, naiwny, zmanipulowany przez „szefa” dziadtransa. potem płacz, ale Ja nie wiedziałem!

  2. Jakby zwiększyć mandaty X10 to problem by nie istniał.

  3. Przydałby się jeszcze częściej sprawdzać stan ogumienia, bo czasem takie łyse kojaki jeżdżą że głowa mała
    Super akcja ITD. brawo!!!

  4. Oj tam, oj tam… Niektóre dostawczaki są konstrukcyjnie przystosowane do przewożenia ładunków o masie większej niż zapisana w dowodzie, z przyczyn biurokratycznych, dopuszczalna masa całkowita.

  5. Kiedy kontrola dostawczych z HDS ze składów budowlanych ? One na pusto ważą prawie 3 tony.

  6. U panów inspektorów dmc które jest po zabudowie i zmianie konstrukcji pojazdu dmc jest zgodne? Kiedyś nie było. Aaa teraz? jeśli tak to szacunek

Dodaj komentarz

Z kraju