Sobota, 25 maja 202425/05/2024
690 680 960
690 680 960

W kilkudziesięciu miejscach w Lublinie staną stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił przetarg w sprawie wyboru podmiotu, który wydzierżawi grunty w pasach drogowych dróg publicznych i dróg wewnętrznych na terenie miasta, z przeznaczeniem na budowę i obsługę stacji ładowania pojazdów elektrycznych i pełnienie roli operatora ogólnodostępnych stacji ładowania oraz dostawcy usług ładowania dla tych stacji.

Już wkrótce na terenie Lublina, w kilkudziesięciu lokalizacjach, pojawią się stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił właśnie przetarg, który ma wyłonić dzierżawcę gruntów miejskich, na których powstaną stacje. Podmiot będzie również odpowiedzialny za dostarczenie urządzeń oraz ich obsługę.

Jak wynika z dokumentacji przetargowej, wydzierżawiający zamierza oddać grunt wchodzący w skład pasa drogowego dróg publicznych i wewnętrznych w dzierżawę celem budowy, obsługi oraz świadczenia usług ładowania przez ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Łącznie będzie to powierzchnia 2786 m2.

Każda z zainstalowanych stacji powinna składać się z dwóch punktów ładowania, z których każdy powinien zapewniać moc nie mniejszą niż 22 kW. Do każdej ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów elektrycznych przewidziane są 2 miejsca postojowe. Czas obowiązywania umowy określono na 10 lat. Dzierżawca poniesie również wszelkie koszty związane z bieżącą eksploatacją ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury wybudowanej w związku z budową danego punktu i jego utrzymaniem.

Gdzie powstaną stacje? Oto ich lokalizacje: Plac Zamkowy x2, ul. Agatowa x2, ul. Andersa Władysława, ul. Baśniowa , ul. Biskupa Mariana Fulmana, ul. Bursaki, ul. Bursztynowa, ul. Chodźki Witolda x2, ul. Czechowska, ul. Dolińskiego Gustawa, ul. Dolna Panny Marii x2, ul. Dunikowskiego Ksawerego, ul. Gospodarcza, ul. Grażyny, ul. Hetmańska, ul. Inżynierska x2, ul. Jagodowa, ul. Jana Kiepury, ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Koralowa, ul. Krasińskiego Zygmunta x2, ul. Królowej Jadwigi x2, ul. Kurantowa, ul. Kuronia Jacka, ul. Lawinowa, ul. Legendy, ul. Leszczyńskiego Stanisława, ul. Lipińskiego Karola, ul. Magnoliowa, ul. Matki Teresy z Kalkuty, ul. Diamentowa, ul. Melomanów, ul. Mełgiewska, ul. Młodej Polski, ul. Morelowa, ul. Nałęczowska, ul. Obrońców Pokoju, ul. Obywatelska, ul. Paderewskiego Ignacego, ul. Paganiniego Niccolo, ul. Pogodna x2, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza, ul. Prof. Antoniego Gębali, ul. Radości, ul. Radziszewskiego Idziego, ul. Romanowskiego Mieczysława, ul. Romera Eugeniusza, ul. Rusałka, ul. Sierpińskiego Seweryna, ul. Skromna, ul. Sławin, ul. Symfoniczna, ul. Szafirowa, ul. Szczytowa, ul. Szeligowskiego Tadeusza, ul. Szmaragdowa x2, ul. Szwajcarska, ul. Szwoleżerów, ul. Śliwińskiego Józefa, ul. Tarasowa, ul. Trześniowska, ul. Tumidajskiego Kazimierza, ul. Willowa x3, ul. Wojtyłów Emilii i Karola, ul. Wrońska, ul. Wspólna, ul. Wyżynna, ul. Zalewskiego Ludwika, ul. Zamojska, ul. Związkowa, ul. Zygmunta Augusta, ul. Żołnierska.

Lokalizacje stacji ładowania pojazdów elektrycznych w pasach drogowych dróg publicznych i dróg wewnętrznych

(fot. pixabay.com)

30 komentarzy

  1. Milion aut ładowanych jednocześnie z mocą 5kW to ~25% obecnego zapotrzebowania w szczycie. Myślicie, że elektrownie wytrzymają przybywanie elektryków i pomp ciepła? Bo niedługo i gazem zakażą ogrzewać.

  2. A jaka przepustowość takiego badziewia 1 samochòd na pòł dnia ? xD

  3. Taaak, obciążenie sieci – raz. Wyobraźcie sobie ludzi wracających po pracy i podłączajacych samochody. Druga sprawa – cena. Już koszt przejechania 100 km jest około 50 zł (24kWh*2,20 zł) a taniej nie będzie. Do tego trwałość akumulatorów. 10 letni samochód np. Nissan Leaf czy Renault Zoe może mieć dobry, a może mieć zużyty akumulator. No i najważniejsza rzecz. Samochód na prąd mogą tobie wyłączyć, wyłączyć ładowarkę, zablokować płatności. Czyli to doskonałe narzędzie do zniewolenia ludzi i dyscyplinowania niepokornych obywateli.

    • – infrastruktura energetyczna u nas leży i kwiczy – prawda
      – 10 letni spalinowy pojazd też możesz nabyć 'sprawny’, albo 'zajechany’, więc nie ma co generalizować
      – co do blokad i zniewolenia wtyczkowozem ludzkości: odleciałeś z tą koncepcją trochę 😉

  4. Dziury lepiej połatajcie bo jeździć się nie da.

  5. Żuk z Dudą niech se elektryki kupią i niech Źuk poprawi warszawską od sławinka do biedry bo jechać się nie da!

  6. Super wiadomość. W tym roku kupuję elektryka, więc mi to pasuje. Pozdrawiam także malkontentów mentalnie pozostających w PRLu. 😉

  7. załadujcie to wszystko na prom i wyslijcie ndo jarka on was zbawi haha

  8. Właściciele elektryków dali się wydmuchac bez mydła. Ale nie ma się co martwić, to zasługa rządu. Wystarczy rząd zmienić i może coś się unormuje. Diesel jest najlepszy a jeszcze lepszy te proste jednostki z początku lat 90′. Bo jak zabraknie ropy, to można Zalać olejem rzepakowy.