Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

T-Mobile ma zwrócić klientom pieniądze. Jest decyzja w tej sprawie, operator się z nią zgodził

Spółka T-Mobile Polska została zobowiązana do zmiany regulaminu i wprowadzenia procedury zwrotu pozostałych na kontach użytkowników pre-paid pieniędzy. Ma to nastąpić w ciągu 2 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

Jest kolejna decyzja w prowadzonym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowaniu dotyczącym największych operatorów telefonii komórkowej. Sprawdzane jest, czy zwracają oni klientom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność konta na kartę. Część z nich stosuje bowiem niedozwolone praktyki polegające na tym, że zgromadzone na kontach środki przepadają, kiedy klienci na czas nie go doładują, lub też zdecydują się na skorzystanie z innej oferty.

Kwestia zwrotu niewykorzystanych środków z konta na kartę przy wyborze nowej firmy telekomunikacyjnej jest już uregulowana na poziomie unijnym. W grudniu 2018 r. wszedł w życie Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej. Jest w nim przepis, zgodnie z którym przy zmianie operatora dotychczasowi dostawcy usług pre-paid muszą na wniosek konsumenta zwrócić pozostałe na koncie środki. Od tej operacji mogą pobierać opłatę współmierną do rzeczywiście poniesionych przez nich kosztów, jeśli zostało to określone w umowie. Unijne prawo musi zostać implementowane do polskiego. W niektórych europejskich krajach takich jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja czy Hiszpania zwrot niewykorzystanych środków od dawna jest już regułą.

Dlatego też spółka T-Mobile Polska została zobowiązana do zmiany regulaminu i wprowadzenia procedury zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy. Ma to nastąpić w ciągu 2 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji. Do tego czasu spółka musi także poinformować wszystkich klientów usług przedpłaconych o wprowadzeniu procedury zwrotu niewykorzystanych środków, przy czym osoby po 65 roku życia dowiedzą się o swoich nowych uprawnieniach z wiadomości sms lub telefonicznie. Do tej pory spółka T-Mobile Polska posiadała w swoim regulaminie świadczenia usług następujące postanowienie: W przypadku utraty Ważności Konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane po upływie 14 dni (…).

Jest to już druga decyzja w tym postępowaniu. Wcześniej za podobne praktyki został ukarany Polkomtel, czyli operator sieci telefonii komórkowej Plus, właściciel marek Sami Swoi, 36.6 i Plush. Prezes UOKiK nałożył na firmę ponad 20 mln zł kary. W toku są jeszcze postępowania wobec Orange Polska i P4, operatora sieci Play.

(fot. T-Mobile)

2 komentarze

  1. Stop złodziejom

Z kraju