Wtorek, 07 maja 202407/05/2024
690 680 960
690 680 960

Poważny wypadek na przejeździe kolejowym. Pociąg roztrzaskał pojazd dostawczy (zdjęcia)

W piątek po południu na przejeździe kolejowym pomiędzy miejscowościami Stawki a Antoniówka doszło do zderzenia pociągu z pojazdem dostawczym. W rejonie wypadku zablokowany jest szlak kolejowy.

54 komentarze

  1. Skoro pieszy ma pierwszeństwo na przejściu to samochód ma na przejeździe. Proste co nie? To nic że pociąg nie potrafi się zatrzymać w miejscu. Samochód też nie.

    • Na przejściu dla pieszych – pierwszeństwo ma pieszy.
      Na przejeździe rowerowym – rowerzysta.
      Na kolejowym – pociąg.
      Nie ma czegoś takiego jak przejazd samochodowy, za to na przejeździe kolejowym każdy (pieszy, rowerzysta, inny pojazd) ma obowiązek ustąpić pierwszeństwo pojazdowi szynowemu.

      Wyjeżdżając z drogi podporządkowanej samochody na ogół nie mają problemów z tym, żeby się „zatrzymać w miejscu” i ustąpić pierwszeństwa pojazdom na drodze z pierwszeństwem. Dlaczego po raz setny ktoś twierdzi, że zatrzymanie się przed PdP jest trudniejsze niż w tej pierwszej sytuacji? Na czerwonym świetle „zatrzymanie się w miejscu” jest także niemożliwe do wykonania?

    • Taka jest podstawowa różnica, że kierujący pociągiem nie jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa nikomu (ani pieszemu, ani rowerzyście, ani kierującemu samochodem) na przejeździe kolejowym.
      Natomiast kierujący pojazdami nie szynowymi (w ruchu drogowym) jest zobowiązany do ustąpienia pierwszeństwa:
      -pieszemu na PdP
      -rowerzyście na PdR
      -pociągowi na PK
      Trzeba mieć poniżej 3 lat, żeby nie potrafić tego zrozumieć.

      • Franiu Franiu, pisane o pierwszeństwu na przejeździe, to była przenośnia, Auto nie ma szans z pociągiem, pieszy nie ma szans z samochodem, zgrywasz takiego mądrale a nie potrafisz przenośni zinterpretować.
        ktoś wymyślił głupi przepis z pieszymi to typek wyżej zażartował z przejazdami, no ale to on ma racje tak to wygląda że niechronionemu uczestnikowi uchu dali pierwszeństwo i nic to korzyści nie przynosi chyba że szpitalom, taka sama zasada na torach, samochód szybciej zatrzymasz niż pociąg, i to właśnie o to chodziło, lepiej jest się zatrzymać pieszemu niż samochodowi nawet i osobowemu nie mówić o większych, tak samo lepiej jest zatrzymać osobówkę niż pociąg, tak ciężko to zrozumieć?? z busa się tłumaczył że nie widział pociągu, tak samo kierowca na przejściu, powie że nie widział pieszego, a to już tylko decyzja pieszego czy on przejdzie i zaryzykuje że każdy wyhamuje, lub jak w tym przypadku jak kierujący źle oceni odległość i bus zostaje rozpruty jak niekiedy pieszy na przejściu, dlatego pierwszeństwo dla pieszych uważam za blednę, i ten co wymyślił powinien dostać zarzuty za narażenie wielu osób na utratę życia i zdrowia. jak dasz karabin zwykłym ludziom nie obronią cię przed wojskiem tak samo z pierwszeństwem to że dostali piesi pierwszeństwo nie oznacza że obroni ich to przed potrąceniem, a tylko zachęca ich do wtargnięcia pod auto.

    • Wydział drogowy

      Słuszna uwaga.

      • Byłaby istotnie słuszna gdyby zdarzenie miało miejsce na przejeździe samochodowym (czy raczej pieszo-pojazdowym). Ale zdarzenie miało miejsce na przejeździe kolejowym. Ten pierwszy nie występuje – nie ma czegoś takiego jak przejazd samochodowy.

  2. Co to za kierowca jak nie widzi takiej przeszkody????klapki na oczach i buta , aby do przodu.

    • Myślał że ma pierwszeństwo, jak pieszy że smartfonem wbiegając na przejście.

      • Nie wiem co myślał. Ale na pewno nie miał pierwszeństwa przed pociągiem.
        Co do pierwszeństwa na PdP – sprawdź w przepisach.

    • Najwyższy czas to zmienić i choć niektóre , te najbardziej niebezpieczne , przejazdy kolejowe zamienić na przejazdy drogowe , wprowadzając jednocześnie do kodeksu drogowego taką definicję . Skoro pojazd samochodowy zbliżając się do przejazdu kolejowego jedzie z prędkością 80km / h to pojazd szynowy jadąc zazwyczaj wolniej też może się zatrzymać , rozejrzeć czy ma wolne i dopiero przejechać przez przejazd samochodowy . Maszynista siedzi wyżej , ma większe okna i jemu bedzie wygodniej to zrobić. Powinno to w znaczący sposób poprawić bezpieczeństwo na obu szlakach .

      • I każdy skład obligatoryjnie powinien się zatrzymać przed każdym przejazdem!

      • BORYS. Litości, nie masz pojęcia jak długa jest droga hamowania pociągu i dlatego wypisujesz takie brednie. Nie zabieraj głosu, jeśli nie wiesz o co chodzi. Zazwyczaj pociągi jadą szybciej niż 80 km/h, droga hamowania pociągu jadącego 100 km/h to ok. 800-1000 m (w zależności od warunków m.in. atmosferycznych), zaś droga hamowania samochodu na suchej nawierzchni, to ok. 42 m. Konkluzja: dojeżdżasz do przejazdu kolejowo-drogowego (tak się teraz nazywa), masz kilka rodzajów znaków drogowych, a nawet jeśli ich nie ma, to durny nie jesteś (mam nadzieję). Nie wjeżdżasz bezmyślnie, tylko znacznie zwalniasz, jeśli trzeba zatrzymujesz się, po upewnieniu się, że nie nadjeżdża pociąg, kontynuujesz jazdę. Proste? Tłumaczenie typu: „Bo mnie słoneczko oślepiło”, to kretyństwo w czystej postaci.

  3. Taka ładna lokomotywa…

  4. Wygląda masakrycznie?

  5. Jak nic pijany maszynista i zapi….. ł ile fabryka dała.
    Szkoda że podczas modernizacji lini kolejowej powstały tylko dla zwierząt bezpieczne przejścia pod torami. Dla ludzi może następnym razem za 40lat.

  6. A to przyspieszył aby ciepłe bułki nie wystygły. Wina napewno lokomotywy i maszynisty ewidentna… Pseudo kierowca.

  7. „stefanek” co ty to pier…lisz? Pijanego maszynistę to do pracy nie dopuszczają i zwalniają dyscyplinarnie….przecież pociąg jadący nawet 70km/h nie zatrzyma się gdy widzi samochód na przejeździe…nie którzy ludzie to jak nie wiedzą to niech głupot nie pierd…ą. Jak się nie znasz to idź do biedry zamiatać po godzinach…ŻAL!!!!!!!!!!!

    • Pati jeżeli nie dostrzegasz tu ironi to nic Ci na to nie poradzę.
      A czarna owca może się wszędzie trafić 😉
      27 01 2020
      „Pijany maszynista został zatrzymany podczas pracy w Imielinie. Miał blisko trzy promile alkoholu w organizmie”
      29 01 2020
      “Śląsk. Kompletnie pijany maszynista jeździł lokomotywą tam i z powrotem”

    • Samochód też nie zatrzyma się w miejscu a chcą zalegalizować wbieganie pod samochód.

      • To taki sposób na przeludnienie i selekcję naturalną na tych nie myślących – jak by nie wyszło z korona wirusem 😉

      • „Samochód też nie zatrzyma się w miejscu” – owszem więc albo wyrzućmy wszystkie przepisy do śmietnika i ustalmy jedną uniwersalną zasadę, że pierwszeństwo ma szybszy, bo jemu trudniej się zatrzymać, albo stosujmy się do obowiązujących na całym świecie przepisów (bo te Polskie wbrew pozorom bardzo nie odbiegają od zachodnich).
        Gdyby ludzie stosowali się do przepisów – to wypadków było znacznie mniej.

        Kończę na dzisiaj i pozdrawiam.
        Uważajcie na siebie. I na innych także.
        Do poniedziałku.

  8. Anonimowy wielbiciel

    I jak tu teraz lokomotywę sprzedać jako nie bita, jeszcze pewnie przebieg kręcony będzie

  9. Stefanek ,trafiłeś w punkt .U nas ważniejsze bezpieczne przejscia dla zwierząt ,niż przejazdy dla samochodów .Pewnie taki przejazd z automatycznymi zaporami kosztuje grube miliony i kilka takich przejazdów przekroczylo by koszt całego remontu .Ale są za to „żółte naklejki ” z numerami tel ,które na pewno poprawiły bezpieczeństwo

    • Czy bezpieczny przejazd to taki, który jest wyposażony w światła, albo rogatki, bo i na takich przejazdach kierowcy też wyprawiają rzeczy, które się w głowie nie mieszczą (w to, że piesi czy rowerzyści im dorównują nie wątpię).
      Dzikie zwierzęta nie potrafią stosować się do sygnałów świetlnych, a człowiek rozumny, tym bardziej po kursie i egzaminie na prawo jazdy powinien.

      • Mądra życiowo

        Najbardziej niebezpieczne są przejazdy kolejowe z sygnalizacja itp. Bo wtedy człowiek uważa , że jest zwolniony z zachowania ostrożności na przejeździe.

        • Zależy jaki człowiek. Z punktu widzenia przepisów, na każdym należy zachować taką samą uwagę.

      • bezpieczne przejazdy robią w Rosji – takie z zaporami jak przy wjeździe do ambasady amerykańskiej

    • @Rysio: tak, zabudowa takiego samoczynnego przejazdu że światełkami i rogatkami jest droga, bardzo droga. Drogie jest również jego utrzymanie, przeglądy, konserwacje itp rzeczy. I żeby taki przejazd był zabudowany, musi być spełniona cała masa warunków, np. iloczyn ruchu.
      Jaki jest sens zabudowania takiego przejazdu na polnej drodze, gdzie jedzie jeden samochód na rok?

  10. Mądra życiowo

    Myślę że słońce go oslepilo