Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

W poniedziałek po godz. 11:00 została otwarta dla ruchu ul. Antoniny Grygowej. Wykonawca zdemontował już wygrodzenia i inne urządzenia, które przez ostatnie miesiące uniemożliwiały korzystanie z drogi.

27 komentarzy

  1. w końcu 😀

  2. Zadanie realizował Budimex S.A… – poważnie? Jakoś na budowach Firmy Budimex nie widziałem jeszcze pracowników tej prężnej Firmy ( gdzie nie spojrzeć Budimex) wszędzie dziesiątki podwykonawców..zastanawiam się czy owa Firma ma chociaż jednego pracownika budowlanego?

    • BUDIMEX podjął się realizacji zlecenia. Nigdzie nie było napisane, że Budimex ma to budować / budował własnymi środkami.
      W razie problemów na pierwszy ogień idzie właśnie Budimex a nie podwykonawcy, i to własnie Budimex odpowiada za kompletność wykonanego zlecenia. I jakby nie patrzeć Budimex musiał jednak znaleźć podwykonawców, którzy to im zbudują w konkretnych pieniądzach.
      Podobnie „Biedronka” – nie musi mieć swojej ani jednej fabryki, aby sprzedawać produkty jako swoje. Wystarczy, że podadzą informację „Wyprodukowano w UE/PL”. W praktyce ustalenia pozwalają producentom napisać „Wykonano przez (tu nazwa firmy) na zlecenie Biedronka”.

  3. Nawierzchnia taka sobie nawet chyba jedną łatę widziałem. Najbardziej mi się nie podoba rondo na które przez bupas wjeżdżam lewym pasem.

    • Wjeżdżać na rondo można dowolnym pasem. Za to zjeżdżać trzeba skrajnym prawym (ale nie buspasem). Mowa o najogólniejszym rondzie – bez strzałek.

    • I jaki masz z tym problem? Lepiej jak będą dwa pasy jak na rondzie przy Pancerniaków i pomimo oznakowania poziomego i pionowego dalej idioci jeżdżą prawym w lewo, itp?

  4. Dziękujemy

  5. Pokażcie tą wybuloną ścianę czołową ktora gdyby nie ława wiaduktu, dawno by się obsypała gdyż opiera się o żelbetową konstrukcję tym samym zgniata most pomiędzy krawędziami uniemożliwiając prawidłowa pracę konstrukcji, chociażby przekazywanie naprężeń. Gdzie są te zdjęcia? A wystarczy aparat skierować pomiędzy jedną nitkę jezdni a drugą… Wtedy napiszcie, ze jest „bezpiecznie”

  6. Tak wygląda przeskalowana inwestycja. Taka szerokość a wykorzystywany tylko jeden pas

  7. jeszcze zdziwiony, chociaż już stary

    I mamy kolejne „rondo blacharzy”. Oznaczenia wprowadzające w błąd kierowców to celowe działanie? Co na to policja?
    A, już wiem. Ważne, że sądy będą miały co robić, a kasa do budżetu popłynie strumieniem.

    • Możesz nam wyjaśnić co jest nie tak z oznaczeniami?

      • jeszcze zdziwiony, chociaż już stary

        Przed wjazdem na skrzyżowanie oznaczenie strzałkami jak przy rondzie turbinowym, po wjeździe na rondo pasy wyznaczone do jazdy wokół wysepki. Zmiana organizacji ruchu, jedne oznaczenia zaprzeczają drugim.

        • Powiem tak, nie będę się wypowiadał czy oznakowanie jest poprawne(nie wiem, a nie chce mi się szukać), ale nie widzę w tym oznaczeniu nic co było by powodem do kolizji, dla osoby która zdała egzamin na prawa jazdy.

        • Przed wjazdem na rondo masz jasno oznakowane, że prawy to bus pas a Ty możesz nim jechać tylko wtedy gdy zjeżdżasz pierwszym zjazdem w prawo? Ciężko ogarnąć tak proste rzeczy? Bus pasem pojedziesz szybciej w MPK jak nie potrafisz sam ogarnąć sygnalizacji poziomej i pionowej.

          • jeszcze zdziwiony, chociaż już stary

            prawo o ruchu drogowym generalnie zabrania zjazdu ze skrzyżowania z lewego (wewnętrznego) pasa, tak jak to jest w tym przypadku. Poza tym prosto na tym rondzie to jest wokół wysepki, a nie przecinając pas zewnętrzny, którym generalnie mogę zgodnie z przepisami jeździć w kółko do us…..ej śmierci ( jak to się mówi) i nikt nie może mnie zmusić do zjazdu tak jak wskazują znaki przed skrzyżowaniem. Uważam że redakcja powinna poprosić o wypowiedź kogoś kompetentnego, może jakiegoś mądrego policjanta lub człowieka od oznakowania ulic,

          • jeszcze zdziwiony, chociaż już stary

            Ponawiam komentarz gdyż poprzedni nie został dopuszczony przez redakcję (cenzura).
            Dociekliwy pisze, czy ciężko ogarnąć tak proste rzeczy? Otóż proste one są dopóki nie wjadę na rondo. Po wjechaniu na rondo trafiam na wyznaczone pasy dookoła wyspy, i to one określają kierunek prosto, w tym przypadku właśnie dookoła wyspy. Jadąc na „wprost” jak pokazują znaki przed skrzyżowaniem, mogę nieświadomie wymusić pierwszeństwo przecinając pas zewnętrzny, którym ktoś jeździ sobie w koło szukając jelenia na OC. Poza tym generalnie nie wolno opuszczać skrzyżowania z wewnętrznego (lewego) pasa. Mógłbym to robić na rondzie turbinowym. Niestety ktoś panicznie nie chce takich skrzyżowań, budując klasyczne o wielu pasach (dwa to już wiele) gdzie ciągle dochodzi do stłuczek, np. Stasin.

          • Ale na rondzie buspasa nie widzę więc wjeżdżając lewym możesz zjechać na nim na prawy i w prawo zgodnie z przepisami.

          • jeszcze zdziwiony, chociaż już stary

            Konraddo masz rację.
            Ale co powiesz jak obcy kierowca przyjedzie w zimie, gdy będzie leżał śnieg? Mimo wszystko uważam, że oznakowanie skrzyżowania jest niejasne, a wręcz sprzeczne i niejednoznaczne do oceny w przypadku kolizji.

        • Jeszcze zdziwiony, chociaż już stary masz 100 % racji jedne oznaczenia zaprzecza drugiemu. Na rondzie gdzie pasy są malowane wkoło nie da się pojechać w lewo co sugeruje znak poziomy, ponieważ nie ma zmiany pasa ruchu ani zmiany kierunku jazdy. Oznaczanie znakami poziomymi ma sens jedynie
          a) ronda turbinowe
          b) ronda z sygnalizacją świetlną
          c) ronda na których przecinają się pasy ruchu (jak np. rondo Andersa Lwowska Koryzonowej)

          • ad. b) – nie ma czegoś takiego jak „rondo z sygnalizacją świetlną”… mamy albo rondo, albo skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną (po włączeniu sygnalizacji rondo przestaje być rondem stając się skrzyżowaniem z sygnalizacją)
            ad. c) ta pani od której nazwiska nosi nazwę ulica, to Maria Koryznowa, a nie Koryzonowa…

    • Proszę oddaj prawko. Możesz też poprosić o uczestnictwo w lekcji nauki o skrzyżowaniach w jakiejś szkole jazdy. Dobrze że tramwajów nie mamy bo dopiero byś miał wyzwanie życia.

      • jeszcze zdziwiony, chociaż już stary

        H, ja rozumiem ,że ty jesteś wszystkowiedzący, ale szkoły nauki jazdy też nie mają jednej słusznej linii nauki , a poza tym one uczą zdać pj, a nie jeździć.
        Wystarczy poczytać fachowe opinie w internecie właśnie na temat sposobów jazdy po rondach, nie mówiąc już o wytycznych używania kierunkowskazów, a można osiwieć z rozpaczy.

  8. Kierowcy aŁdi w szoku! Do tej pory żyli w przekonaniu, że lewy pas jest tylko dla nich.

  9. Spory ruch na grygowej się zrobi A było tak spokojnie

  10. Nie wiem po co są budowane durne ronda z wieloma pasami zamiast prawdziwie bezkolizyjnych turbinowych.

Z kraju