Polacy rozpoczynają sezon grillowy. Na długi weekend przygotowały się sieci handlowe (zdjęcia)
16:44 27-04-2024 | Autor: redakcja
Przed nami długi weekend majowy. Nie brakuje osób, które dzięki kilku dniom urlopu, przedłużyły sobie wolne na ponad tydzień i już dziś zaczęli weekendować. Majówka to jednak nie tylko okazja do dłuższego odpoczynku, lecz również nieoficjalny czas rozpoczęcia sezonu grillowego. A ten w tym roku będzie wyjątkowo sprzyjający. Synoptycy zapewniają, że początek maja będzie słoneczny i ciepły, a termometry mają pokazywać powyżej 20 stopni Celsjusza. Tym samym aura wyjątkowo będzie sprzyjała spotkaniom przy grillu.
Do tego okresu intensywnie przygotowują się również sieci handlowe. Dla nich oznacza to bowiem znacznie wzmożony ruch a tym samym wyższe obroty. Jak wynika z badania UCE Research i Blixa, 1/3 Polaków zamierza wydać na grillowanie do 100 zł, prawie tyle samo osób do 150 zł a blisko 15 proc. do 200 zł. Prawie 60 proc. ankietowanych wskazało, że dokonując zakupów będzie korzystać z promocyjnych ofert.
Nic więc dziwnego, że sieci handlowe prześcigają się w oferowaniu licznych promocji na produkty niezbędne podczas grillowania. Oprócz węgla drzewnego, którego ogromne ilości dostępne są w każdym markecie, często nawet za pół ceny, niezwykle mocno promowane jest również piwo. Te najpopularniejsze rodzaje wystawione zostały całymi paletami. Także na stoiskach alkoholowych można dostrzec dziesiątki gatunków mocniejszych alkoholi oznaczonych przyciągającymi wzrok etykietami z napisem „promocja”.
Nie jest to zaskoczeniem, gdyż najnowszy sondaż pokazał, że dla wielu osób majówka bez procentów po prostu nie istnieje. Co ciekawe, potrafią wydać na alkohol więcej niż na jedzenie. Z badań UCE Research i Grupy Offerista wynika, że 49,4 proc. osób planujących zorganizowanie w długi weekend majowy grilla, zamierza 30-40 proc. kwoty przeznaczonej na ten cel wydać na zakup alkoholu. 10 proc. ankietowanych określiło, że na trunki przeznaczy od 50 do 60 proc. wydatków, a blisko 11 proc. osób zadeklarowało, że zakup alkoholu stanowić będzie ponad 60 proc. grillowych wydatków.
Oczywiście jednak grill nie może się odbyć bez produktów na ruszt. Tu niekwestionowaną królową jest kiełbasa, na którą decyduje się ok. 80 proc. ankietowanych. Prawie tak samo popularna jest karkówka. Sporo miłośników mają także szaszłyki czy też różnego rodzaju mięso drobiowe. Jednak od kilku lat wyraźnie zauważalny jest wzrost zainteresowania własnoręcznie przygotowywanymi potrawami. To może wskazywać, iż wiele osób ma już dosyć ciągle tych samych produktów, więc eksperymentuje szukając nowych smaków.
Pifeczko gryl wódzia to je życie.
Bawcie się ludziska bo zaraz lewactwo zakaże sprzedaży alkoholu.
Tak słyszałem o tym
Związek wojujących absytentów z Mazowsza che prohibicji
Nie kupuję w super i hipermarketach.
Janusze zaczynają smrodzić
W której to chlewionce taki porządek? Czy specjalnie posprzątali pod zdjęcia? 🙂
To samo miałam pisać że gdize taki porządek?
Redakcjo 112!!!? Dopiszcie czy 100, 150, 200 zł jest na jednego uczestnika grilla czy 4,5,6 osób. Nic mi nie mówią te statystyki, artykuł bez podsumowania poza reklamą zakupów.
Mogli by mięso i kiełbaski na promocję dać a nie piwo
To koło piwa nawet nie leżało.
Wyroby piwo pochodne, tfu… Nie ma to jak swoje, kolejny stoucik już na cichej 🙂
Menelstwo i co się dziwić, że tu PiS rządził 8 lat, oni jak za cara rozpili hołotę i robili co chcieli. Jeszcze u nas jedynkę do parlamentu europejskiego dostanie na ich listach wyniszczony alkus.