Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

W poniedziałek po godz. 11:00 została otwarta dla ruchu ul. Antoniny Grygowej. Wykonawca zdemontował już wygrodzenia i inne urządzenia, które przez ostatnie miesiące uniemożliwiały korzystanie z drogi.

Na ten moment kierowcy czekali kilka miesięcy. W poniedziałek przed południem wiadukty na ul. Grygowej zostały oddane do ruchu. Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie otrzymał w zeszłym tygodniu decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Miasta Lublin pozwalającą na użytkowanie zadania, które polegało na przebudowie ul. Antoniny Grygowej na odcinku między ul. Pancerniaków a ul. Metalurgiczną wraz z budową nowych obiektów mostowych.

Wszelkie wątpliwości, które były przyczyną tego, że obiekty nie były użytkowane od momentu zakończenia ich budowy i odbioru, rozwiała ekspertyza niezależnego Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, który potwierdził, że nowo powstałe obiekty są bezpieczne i mogą być użytkowane zgodnie z przeznaczeniem bez potrzeby dodatkowych zabiegów wzmacniających.

Zakres objęty pracami to dystans około 1,5 km. Wiadukt kolejowy rozbierany był 79 dni licząc od dnia, kiedy frezowana była jego nawierzchnia. W jego miejscu powstała zupełnie nowa droga. Inwestycja realizowana na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Pancerniaków a skrzyżowaniem z ul. Metalurgiczną polegała m. in. na budowie: dwóch par, nowych, mniejszych wiaduktów, nasypów, skrzyżowania z łącznicą ul. Rataja w formie ronda, sieci trakcji trolejbusowej, ciągów pieszych i rowerowych.

Para większych obiektów znajduje się bliżej ronda. Mają one długość około 212 m, krótsze obiekty to te bliżej ul. Metalurgicznej. Mają po 153 m długości. Długość jezdni na nasypie to 133 m, zaś jego wysokość w najwyższym punkcie to 13 m. Łączna długość dróg rowerowych zrealizowanych w ramach zadania to około 2.8 km. Biegną one po obu stronach jezdni, zaś w zakresie wiaduktów – tylko na zachodnich obiektach.

Budowa nowych obiektów trwała 409 dni. Wykorzystano na nie 13 500 m3 betonu i 1590 t stali zbrojeniowej. Zadanie realizował Budimex S.A. A kwota kontraktu wyniosła ok. 70 mln zł.

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

Od dzisiaj jeździmy wiaduktami na ul. Grygowej (zdjęcia)

(fot. UM Lublin)

27 komentarzy

  1. Ciekawe ile dali w łapę, żeby to dopuścili do ruchu i jak długo będzie otwarte zanim miasto na swój (nasz) koszt zacznie to naprawiać….

Z kraju