Wtorek, 07 maja 202407/05/2024
690 680 960
690 680 960

Nadchodzi rewolucja w poruszaniu się po lubelskich ulicach

Zielona fala na światłach, tablice informujące o czasie przejazdu czy też zablokowanej ulicy, regulacja cyklu świateł w celu zmniejszenia korków – To wszystko ma powstać w Lublinie do końca roku. Kierowcom ma to znacząco ułatwić życie.

41 komentarzy

  1. a na tor wciaz brak 😀

      • ciekawe czy przypadkiem nie przytulili łapówek za ten przekręt?
        Qumak to nie przypadkiem z Orange powiązana firma?
        czy to nie kolejna „inwestycja” Żuka zadłużająca Lublin?

    • i prawidłowo – tor to bezsensowna i stratna dla miasta inwestycja. nie oplaca sie dla grupki „bananów-za-hajs-matki-jeździj” z autami tylnonapędowymi budować toru. a tutaj kazdy skorzysta z tego systemu – ja jestem na tak.

      • podeślij osiedle gdzie mieszkasz polatamy na przelocie w nocy 🙂
        poza tym, okej można to zrobić ale tor także jest potrzebny, do szkolenia techniki jazdy bo na ulicy zle bo niebezpiecznie dla siebie i innych a na torze a kij najwyzej obijesz auto, ale będziesz mieć nauczkę że tak postępować nie możesz bo to słono kosztuje (chodzi o naprawkę auta) ale okej, będziemy po ulicach jeździć bo nie ma gdzie ale nie marudzić że za duży ruch, pozdro

        • w stodole sobie pojeżdzij

        • głośny, chcesz pojeździć to proszę bardzo, tory są w Polsce więc jedź sobie i tam szalej, a nie mieszkańcom przeszkadzaj. Lublin tego toru NIE potrzebuje. Może moją pasją jest strzelectwo, ale wyobraź sobie, że nie domagam się strzelnicy na każdym lubelskim osiedlu, a jeśli mi ich nie wybudują to nie grożę ludziom, że zacznę do nich strzelać na ulicy, bo to moja pasja i nie mam się gdzie wyszaleć. Nie rób „damy do towarzystwa” z logiki i zaakceptuj to, że toru nie ma i nie będzie, bo mieszkańcy go tu nie chcą.

          • yyy.. gdzie masz te tory?

          • LOL, proszę bardzo, oto lista: Poznań, Warszawa Bemowo, Ułęż, Kielce, Nowe Miasto, Wrocław Rakietowa, Słomczyn, Bednary, Jastrząb-Przysuski, Radom, Toruń, Mikołajki, Kąkolewo, Kamień Śląski. Google nie boli.

          • hym ci co się tam wprowadzili i potem marudzili że głośno ty to zrobimy tak, mi przeszkadzają boiska, postawię sobie dom obok niego i będę marudzić że kibice krzyczą podczas meczu i nie mogę spać ani spokojnie czytać prasy. i bedę dążyć do zamknięcia będę fair ? NIE! bo kupująć tam mieszkanie biorę pod uwagę że będzie głośno, czy domagamy się na każdym osiedlu ? nie, tylko jeden na kilkadziesiac kilometrów tak aby prawie z całego województwa się zjeżdzali aby pojeździć, mogą i nawet zbudować poza miastem ale aby było gdzie pojeździć i to wy doprowadzacie to państwo do chorego, bo młodym nie dajecie szanscy na życie na pełnych obrotach, proszę bardzo idź na sztrzelnice ul. Gospodarcza 27, a powiedz mi gdzie w lublinie moża sobie pojeździć trochę driftując, zapindalać itp? no proszę wypowiedz się masz już swoją strzelincę w lublinie, a tor gdzie na ulicy lepiej zrobić co?

          • Stadionu Lublin też nie potrzebował, a go wybudowali, mimo że Motor to podrzędna liga i tak naprawdę wystarczyłoby wyremontować ich dotychczasowy stadion. Jakieś cuda-niewidy na kiju czy może raczej władze wybrane przez bandę debili, którzy kupowali sobie nory za pół ceny w pobliżu istniejącego od lat toru?

          • Po pierwsze: TY nie potrzebujesz – to nie cały Lublin
            Po drugie, idąc twoim tokiem rozumowania: mi nie potrzebny stadion i basen, zburzyć!

          • I po trzecie: tobie strzelnicy nie zabrali

          • Z boisk korzystają o wiele więcej osób niż z toru. Skoro miasto zbudowało stadion i baseny to widocznie zapotrzebowanie na nie było. Na tor takiego zapotrzebowania nie ma. Widać to nawet po protestach (nomen omen bezsensownych, uderzających w mieszkańców miasta), na których pojawia się (według danych organizatorów, jednakże przypuszczam, że jest to liczba dużo mniejsza) około 650 samochodów, w tym duża część pojazdów jest zarejestrowana poza Lublinem przez co można rozumieć, że podatki płacone są również nie w Lublinie. Jakim prawem więc osoby te domagają się czegokolwiek od miasta Lublin. Współorganizatorem protestów jest klub z Chełma, dlaczego tam nikt nie domaga się budowy toru? Dlaczego Pani Beata Pocheć, która mianuje się organizatorką i szeroko się udziela nie domaga się budowy toru w Opolu Lubelskim gdzie mieszka? Według danych z 2010 roku Lublin ma 348 961 mieszkańców, liczba protestujących nie jest nawet 1% liczby mieszkańców. Dlaczego więc wszyscy mają sponsorować coś czego chce wyraźna mniejszość? A co do wybudowanych już stadionów, basenów i boisk, jeśli byłyby nierentowne to najpewniej by je zamknęli, a jednak tak się nie dzieje. Tor został zamknięty przez PZMot z powodu nierentowności, nie przez urząd miasta. Nie terroryzujcie mieszkańców, bo tak zwolenników nie zdobędziecie, a tym bardziej zamiast wyjaśniać ludziom przeciwnym budowie toru straszycie, że pod jego blokiem będziecie „driftować”. Początkowo temat toru nie interesował mnie za bardzo, mógłby sobie być, mogłoby go nie być, ale widząc postawę „zwolenników” poprzez to co pisali na tej stronie czy na fanpage toru jestem ZDECYDOWANIE NA NIE.

        • No to wpadnij polatać na przelocie jak to ująłeś tylko miej na uwadze, że jeśli nie zabierzesz przynajmniej kilku kompletów swoich 10’cio letnich „slick’ow” to na jednym założonym nie wrócisz no chyba, że będziesz bawił się w swoim otynkowanyn RWD w tramwaj aka pociąg i zrobisz zjazd na chatę na bądź co bądź multum razy prostowanej feldze ;] Enjoy then, good luck and have fun ;]

          Aaa byłbym zapomniał zapraszam Jantarowa, Kryształowa i okoliczne, ale nie płacz później na forum, że Cię nikt nie ostrzegał…

          • hahaha Jantarowa ? Kryształowa ? szok! strach się bać nawet-taka gangsterka po amerykańsku hahahah.

        • Do doskonalenia techniki jazdy jest płyta poślizgowa taka w Lublinie istnieje. Zapewniam że tam lepiej podszkolisz swoje umiejętności.

          • Do Torowicz. Nie lataj mi na Jantarowej i Kryształowej, dziecko mi śpi. Drogi są od jeżdżenia zgodnie z przepisami. Mam nadzieje, że gdzieś Wam ten tor w okolicy zbudują. Jakimś wielkim zwolennikiem toru to ja nie jestem, ale jak mi szalejecie pod oknem to chętnie bym zaczął do was strzelać 🙂 Szalejcie więc na torach już dostępnych nie na drogach, a może i w okolicy Lublina jakiś tor zbudują,

      • Ty jesteś bezsensowny i nieopłacalny.

  2. To wszystko ma powstać w Lublinie do końca roku. Już kilka lat , trąbi się , o inteligentnym zarządzaniu ruchem. Uwierzę jak będzie oddane do dyspozycji i bez szwankowania będzie funkcjonować. Tak jak widziałem w Warszawie, Rzeszowie. Teraz dużo się mówi , a efekty żadne, kasa ktoś wziął za organizację przetargów, i ma się dobrze, oby tym razem nie było podobnie???????

  3. Z punktu widzenia informatycznego jest to bardzo skomplikowany system, którego wprowadzenie może zakończyć się całkowitą klęską komunikacyjną, jeśli cokolwiek będzie w nim działało źle. Oprócz tego systemy muszą być bardzo wydajne, bo jeśli się zawieszą to Lublin stanie w miejscu.

    • Człowieku, Ruskie nie mając dostępu do jednej setnej z dzisiejszych technologii w kosmos polecieli. Podobnie Amerykanie.

      Dzisiaj głupi smartfon informuje Cię, że droga do roboty zajęła Ci więcej niż zwykle, więc o skomplikowaniu w XXI wieku nie pisz.

      Do ogarnięcia takiego systemu wystarczy kilku pasjonatów, trochę czasu i gotowe… Zobacz sobie jakie projekty niektórzy studenci ogarniają…

      Problem polega na tym, że przetargu nie wygra ten, kto zrobi to najlepiej, ale ten, komu władze umożliwią wygranie takiego przetargu. Wcale nie będzie to najtańszy wykonawca, wręcz przeciwnie… Przecież ci, którzy przetargi rozstrzygają to też ludzie i żreć coś muszą….

      Wcześniej natomiast trzeba zmanipulować społeczeństwo tak, aby jako dogmat przyjęło, że to bardzo drogie i prawie niemożliwe przedsięwzięcie…

  4. A kiedy tablice odliczające albo chociaż migające zielone. Nawet w Rumunii to rozwiązanie jest znane. Tubtin dalej miastem niemocy?

  5. Jeszcze mogli by te wszystkie informacje puścić na jakimś kanale lokalnego radia w postaci sygnału TMC do nawigacji.Tylko zeby nie zakodowali,jak to jest z gownianymi komunikatami na rmf-ce.

  6. tylko ciekawi mnie jedna rzecz, jadacy kierowca ma patrzec jak jedzie czy ma patrzec w gore na tablice co oni tam wypisuja? i niewierze zeby do konca roku to wszystko przerobili i zeby to wspolgralo ze soba.

  7. Swiatła na ul. Diamentowej z zemborzycką pytam kto to zaprojektował brak strzałki skrecając w prawą w stronę zalewu i skręcić z zemborzyckiej w diamentową jadąc od zalewu to jakaś porażka przejezdzają tylko 3 auta.Po 22 stoi się 5 minut czujniki spią najgorsze skrzyżowanie !!!!!!!!!!!!!!! Nie ma znajomosci nic się nie zrobi

  8. Moźe jeszcze niech zrobią tabliczki pt. „uwaga straż miejska z fotoradarem”;-)

  9. Może najpierw powinno się opracować strategię udrażniania czynnego ulic – przykłady? – w godzinach szczytu pokonanie odcinak Nadbystrzyckiej przy skrzyżowaniu z Głęboką, Muzyczna i Narutowicza to chwilami niemożliwość, dlaczego? Mamy 2 pasy – lewy do jazdy na wprost i skręt w lewo, prawy do skrętu z Muzyczną i do jazdy na wprost, teoretycznie spoko ale w praktyce oba stoją bo blokują je pojazdy skręcające w obie strony bo – z naprzeciwka jadą też auta na wprost i „lewoskręci” stoją, „prawoskręci” blokują przejazd na wprost bo… ustępują pieszym którzy mają zielone… błędne koło, a wystarczyłoby pomyśleć i spróbować opóźnić zielone dla pieszych i mamy skrzyżowanie przepustowe. Tymczasem na jednym cyklu zielonego na wprost przejedzie max 2-3 samochody i tyle, a reszta stoi jak barany a alternatywy praktycznie nie ma żadnej. Zapraszam do dyskusji i podawania kolejnych przykładów ulic i skrzyżowań „o kant dupy potłuc”.

  10. generalnie dużo by dało budowanie jak najwięcej rond, zamiast najpierw pakować kasę w skrzyżowania z niepotrzebnymi sygnalizatorami by zaraz wydawać miliony na jakieś projekty zarządzania ruchem, kóry odbywałby się płynniej gdyby było wiele rond BEZ Świateł, w Tychach pozbyli się korkó przebudowując skrzyżowania na ronda, u nas buduje się pełno nowych skrzyżowań, na których roi się od świateł, tylko po co?
    i kto na tym korzysta? zaprzyjaźniony producent oświetlenia drogowego? projektant więcej weźmie? bo pewnie lepsze w swej funkcjonalności rondo zrobić jest łatwiej, szybciej i taniej, no ale przecież nie o to chodzi…