Sobota, 18 maja 202418/05/2024
690 680 960
690 680 960

Motoparada Klasyków w Zamościu przyciągnęła miłośników motoryzacji z całego regionu (zdjęcia)

W Święto Pracy, 1 maja, Roztoczańskie Muzeum PRL zaprosiło do Zamościa miłośników starych samochodów i motocykli na „Speed Car 1-Majową Motoparadę Klasyków”. To motoryzacyjno- patriotyczne wydarzenie zgromadziło ponad dwieście unikatowych pojazdów, zarówno kultowe modele z okresu PRL, jak i samochody z lat 90. Każdy z nich przedstawiał swoją niezwykłą historię, zachwycając publiczność swoim blaskiem karoserii.

Najładniejszym samochodem zlotu uznano Syrenę 105 Bosto Krzysztofa Leśniaka z Wiszniowa, który w nagrodę od Ośrodka Szkolenia Kierowców Cabrio otrzymał kurs na prawo jazdy. Drugie miejsce w konkursie na najładniejszy samochód zlotu zdobył Emil Janeczek z Chełma, właściciel Warszawy 224 z roku, a trzecie – Jacek Mazurek, który przyjechał z Lubartowa pojazdem ratownictwa kolejowego Star UK-44 (UNISTAR-K).

Wśród motocykli królem okrzyknięto Sokoła 1000 CWS M-111 z 1933 roku, którego właściciel – Jarosław Czochra ze Zwierzyńca, odebrał również dyplom uznania za przyjazd najstarszym motocyklem na zlocie. Ten sprawny technicznie motocykl ma 91 lat. Drugie miejsce w konkursie na najładniejszy motocykl zlotu przyznano Henrykowi Łazorko z Podolszynki Ordynackiej za MZ Trophy 250 z 1973 roku, a trzecie Piotrowi Siewierskiemu z Andrzejówki (WSK z 1965).

Nagrodę Publiczności otrzymali Jarosław Pastuszak z Krasnegostawu (Audi Coupe z 1985 roku) i Justyna Brzezina, która przyjechała z Kocudzy Trzeciej Junakiem M07 z 1958 roku. Nagrodzono także biało-czerwony pojazd Pauliny Wszoły z Krasnobrodu (Hippie Van, 1994), biało czerwoną-załogę Adama Matwiejczuka z Zamościa (Volkswagen T3, 1984) i najciekawsze przebrania patriotyczne. Najstarszym samochodem na zlocie był Citroen AC4 Torpedo, który wyprodukowano w 1929 roku.

– Widząc jak wielką radość i entuzjazm przyniosła nasza 1-Majowa Motoparada Klasyków, nie sposób nie poczuć dumy. Widok biało-czerwonych flag, które dumnie powiewały z samochodów podczas naszej patriotycznej parady, był niesamowity. Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom, sponsorom oraz mieszkańcom Zamościa za ich nieocenione wsparcie i zaangażowanie, które uczyniły to wydarzenie tak wyjątkowym. Już teraz zapraszam wszystkich na następną edycję, która odbędzie się 18 sierpnia. Będzie to kolejna okazja do podziwiania pięknych klasyków motoryzacji i wspólnego celebrowania naszej historii – mówi Tomasz Pakuła, dyrektor Roztoczańskiego Muzeum PRL w Zamościu.

Wydarzenie nie tylko celebrowało motoryzacyjne dziedzictwo, ale również upamiętniło 444 lata istnienia Zamościa. Zamojscy restauratorzy – Bistro Powiedz Cześć, Restauracja Renesans i Piekarnia Grela – zadbali o to, by goście mogli delektować się lokalnymi produktami wystawionymi na specjalnie przygotowanym szwedzkim stole. Nie brakowało też dodatkowych atrakcji dla całych rodzin. Imprezę z przyczepy kultowego Fiata 126p rozkręcił Dj Astero.

Imprezę zakończyła patriotyczna motoparada, podczas której uczestnicy przejechali przez zamojskie ulice, kontynuując wydarzenie w Szczebrzeszynie, gdzie pojazdy można było podziwiać w centrum Szczebrzeszyna. Wydarzenie zainaugurowało piąty sezon turystyczny Roztoczańskiego Muzeum PRL w Zamościu. Można w nim zwiedzić 8 gabinetów i 14 wystaw tematycznych, a zwiedzanie odbywa się z audioprzewodnikiem, do którego głosu użyczył legendarny lektor Tomasz Knapik.

Sponsorem Tytularnym wydarzenia była firma Speed Car – ogólnopolska sieć stacji diagnostycznych i kontroli pojazdów, która zapewniła wsparcie techniczne i nagrody dla uczestników. Głównymi Sponsorami byli Warsztat Samochodowy Momot z Zawady, sklep nikiniki.pl oraz Ośrodek Szkolenia Kierowców Cabrio w Zamościu. Portal lublin112.pl był patronem medialnym wydarzenia.

12 komentarzy

  1. Lublin112 pisze o paradzie w zamościu, a o paradzie, która była w Lublinie ani słowa. Wstyd

    • Pretensje do organizatora. Nie otrzymaliśmy żadnej informacji.
      Pozdrawiamy

    • Swoje żale pisz do organizatora nie do redakcji. Jak widać są organizatorzy, którzy informują o organizowanych przez siebie wydarzeniach na bieżąco.

  2. Nagrodę zdobyła Skarpeta Bosto?
    Serio?
    Przecież było tyle ładniejszych aut, przynajmniej z tego co widać na zdjęciach.

    Co do Sokoła ze Zwierzyńca, to rzeczywiście piękna sztuka – widziałem już przy innej okazji i miałem nawet możliwość pogadać z właścicielem.

  3. Zlot w porządku dobre przedsięwzięcie. Podziękowania dla organizatorów. Takich spotkań powinno być więcej. Podobało mi się. Piękna pogoda. Dobrze byłoby gdyby ludzi było więcej na takich imprezach. Powinniśmy pokazywać młodemu pokoleniu jakimi samochodami jeździli nasi dziadkowie, rodzice. Takie samochody mają duszę i humory. Pozdrawiam

  4. Nieporownanie lepsza motoparada od homoparady.

  5. Jak można nazwać Poloneza caro czy atu plusa klasykiem? Już niedługo paskiem b5 będą przyjeżdżać na zloty klasyków!

  6. Grześ przez wieś

    Ten kto organizuje takie lub podobne imprezy z góry wie kto ma wygrać i zebrać nagrody. Byłem ostatnio na podobnej imprezie i z drugiego miejsca nagle zrobiło się czwarte.

  7. Grześ przez wieś

    Takie plusy według starych przepisów byłyby już zabytkami ponieważ mają po 25lat

    • Niekoniecznie – na Żeraniu popełniano toto do 2002 roku aż, a więc są jeszcze egzemplarze nie kwalifikujące się na zabytek.
      Ale Skarpeta Bosto?
      Toż nawet ten bordowy Moskwicz jest ładniejszy (a za Moskwiczami nie przepadam, żeby to powiedzieć najdelikatniej jak się da).

  8. Pani Milicjantko proszę mnie aresztować !!!

  9. To samo miałem napisać 😄 Pani Milicjantka dobra kosa 😁😁😁😁😁

Dodaj komentarz