Wtorek, 30 kwietnia 202430/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelskie centrum medyczne z zarzutami naruszenia zbiorowych interesów konsumentów

Zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów jak też stosowanie niejasnych i mało precyzyjnych sformułowań zarzucono jednemu z lubelskich centrów medycznych. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny podjął decyzję o postawieniu spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina zarzutów m.in. naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Prowadzone postępowanie ma związek z licznymi skargami, jakie zaczęły wpływać od klientów tej firmy. Chodzi o konsultacje medyczne online, które prowadzi ten podmiot za pośrednictwem dwóch stron internetowych. Konsumenci mogą tam zamówić elektroniczną receptę lub zwolnienie lekarskie.

Jak wskazują przedstawiciele UOKiK, Telmed promuje swoje usługi ogłaszając m.in., że w zaledwie kilka minut można otrzymać receptę na testosteron. Jednocześnie wyklucza ten lek w regulaminie, jako jeden z niedozwolonych. Wszystkie one stosowane są przy poważnych schorzeniach i terapii, której zalecenie wymaga diagnozy i bezpośredniego kontaktu z lekarzem.

Co więcej, poprzez użycie fraz zawierających nazwy tych leków spółka pozycjonuje swoją stronę w wyszukiwarkach internetowych, sprawiając tym samym wrażenie, że je oferuje, co może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową. A na podstawie wyników wyszukiwania oraz haseł reklamowych konsumenci mogli decydować się na kontakt z firmą i złożenie zamówienia.

Zwrócono też uwagę na prezentowanie w prowadzonych przez firmę serwisach samych pozytywnych komentarzy. Przy czym brakuje informacji na temat ich autentyczności.

– Konsumenci powinni być uczciwie traktowani w relacjach z przedsiębiorcami, a to zakłada uzyskanie rzetelnych informacji dotyczących proponowanej im oferty. Nie mogą być wabieni nieprawdziwymi hasłami, czy jak w przypadku Centrum Medycznego Telmed – fałszywymi obietnicami łatwego dostępu do środków wymagających bezpośredniego kontaktu z lekarzem. Równie naganne jest nieinformowanie czy pozytywne opinie o firmie, prezentowane jako zachęta do skorzystania z jej usług, są weryfikowane czy nie – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Spółce Telmed zarzucono także stosowanie niejasnych i mało precyzyjnych sformułowań dotyczących możliwości, sposobu i terminu odstąpienia od umowy oraz o okolicznościach, w których konsument takie prawo traci. Konsumenci dowiadują się, że od umowy nie można odstąpić „po wykonaniu usługi”, ale nigdzie nie jest doprecyzowane, który etap kontaktu spółka ma na myśli. Ze skarg wynika, że w sytuacji, gdy nie otrzymali oni jeszcze żadnej diagnozy czy informacji od spółki, a chcieli odstąpić od umowy, nie było to możliwe.

(źródło UOKiK)

2 komentarze

  1. Ojoj. Sterydziarze się poskarżyli, że ktoś ich w chuchuchu zrobił. A sam sterydziarz to oszust!

  2. maszynki do robienia pieniędzy i te paniusie co bawią się w udawanie pseudo lekarzy/pielęgniarek

Dodaj komentarz