Niedziela, 05 maja 202405/05/2024
690 680 960
690 680 960

Lotniska „Duchy” w Polsce. Wśród nich Lublin Airport

Brak wystarczającej liczby pasażerów, echo w pustych ścianach terminala, brak możliwości samodzielnego utrzymania się w biznesie oraz brak prognoz na dalsze lata – tak Reuters podsumował trzy polskie lotniska, w tym lubelskie.

23 komentarze

  1. CHYBA REUTERS

  2. już pisałem-ze Świdnika drogo drożej najdrożej

    • Tytus (z kompletu od Tomka i A'tomka)

      A co Ty Tomku, spodziewałeś się, że bilet na samolot kupisz z 30% zniżką okazując studencką legitymację?
      To nie MPK, czy zdychająca Kolej, tu jak Cie nie stać to nie lecisz. No chyba, że ci Caritas, albo MOPS dopłaci.

      • Wyobraź sobie że jestem dwa razy starszy niż myślisz.A bilet z Modlina to koszt 40% biletu ze Świdnika.

      • my wszyscy dopłacimy, bo utrzymanie lotniska kosztuje grube miliony. obecna władza jedyne co umie, to ładować kasę w słomiane inwestycje, do których potem trzeba dopłacać, bo nie ma szans na siebie zarobić.
        stanisław bareja już przeszło 30 lat temu zadał pytanie: „po co jest ten miś?”. nikt nie wie po co, ale jest dumny, że jest. miś jest piękny i wszyscy nam go zazdroszczą. i nawet nie zauważy, że władza zamiast wybudować coś pożytecznego dla obywateli, ładuje kasę w lotnisko czy stadion, na którym nikt nie chce grać.

  3. Gdzie są Lublin-Bruksela? Sądzę, że wtedy byłby duży ruch na lotnisku

  4. Koń by się uśmiał

    Pawle, pięknie to wszystko wyłożyłeś jak na jakiej tacy – tylko proszenie podpuszczaj Jaśnie panującego nam Żuka, ani jego sług słowami: „Sztuką jest tak gospodarować tym co się ma”.
    Jak się Miłościwy dorozumie tego tak, że żeby móc spłacić długi i dopłacać do lotniska, stadionu i lubelskiej komunikacji, trzeba podnieść istniejące datki i podatki, oraz wymyślić nowe – to będziemy cieniutko śpiewać

  5. mgr. Ćwierć - Cipkiewicz

    Liczba pasażerów maleje i będzie maleć bo jak sie wywija pasażerom, a pośrednio i ich rodzinom takie numery jak ostatnio…
    Wyobraźcie sobie „radość”, pasażerów, którzy spodziewają się wylądować w Lublinie k/Świdnika, a tymczasem pani stiuardessa, pięknie modulowanym głosem uprzejmie ich zawiadamia, że jak nie chcą spaść na lubelskie lotnisko, to niech głosują gdzie chcą wylądować, w Rzeszowie, Krakowie, czy w Warszawie?
    W tym samym czasie podobny entuzjazm wybucha na samym lotnisku wśród oczekujących na tych co krążą im nad głowami i nie wiadomo gdzie gnać samochodem, żeby z pięć godzin później niż zaplanowano dowieźć ich do domów.

    • Magistrze Ćwierć…. Przede wszystkim przewoźnik dowozi pasażerów na miejsce docelowe. Przekierowanie samolotu następuje ze względu nas złe warunki na lotnisku. Ja osobiście woląłbym zaczekać na moich bliskich nawet te pięć godzin, niż zbierać ich szczątki w okolicy lotniska po rozbiciu samolotu. Jeśchcesz zaistnieć w necie, to pisz z sensem

      • mgr. Ćwierć - Cipkiewicz

        Ostatnie zdanie zabrzmiało prawie jak groźba karalna 🙂 – a co jesteś w stanie mi zrobić jak dalej pisząc wg. Twoje subiektywnej oceny, bzdury, będę dalej chciał istnieć w necie? Naskoczysz mi?

        A nieco tylko poważniej, bo tak naprawdę mi to lata…
        Wiem, że ostateczną decyzję, czy spaść, czy wylądować podejmuje pilot, ale krew mnie zalewa jak na radarze widzę, że jeden pilot kręci osiem (8) kółek i ósemkę w tym dwa razy schodzi do 250 metrów, a potem odlatuje na Okęcie, a kiedy jest w okolicach Puław inny podchodzi do lądowania i siada za pierwszym podejściem.
        Zastanawiam się wtedy czy przypadkiem za sterami tego pierwszego nie siedziała baba.

  6. Wyobraź sobie że jestem dwa razy starszy niż myślisz.A bilet z Modlina to koszt 40% biletu ze Świdnika.

    • Tytus (z kompletu od Tomka i A'tomka)

      Tak 40%, a pozostałe 60% to koszt dojazdu do tej „mekki” tanich lotów i stracony czas.. To ja już wolę zapłacić te 40% drożej z Lublina, o ile kurs będzie w interesującą mnie stronę. Pozdrawiam – ja też jestem stary pryk

      • Problem w tym, że, niestety, znacznie bardziej opłaca się stracić czas i pojechać do Modlina. Pomijając ilość dostępnych kierunków to różnica w cenie jednego biletu pokrywa z naddatkiem koszt paliwa w obie strony i parkingu. Jak leci się np. w 4 osoby to dwie lecą a jedna wraca gratis. Lublin się chwali jedynym w Polsce lotniskiem, którego nie dotuje budżet publiczny ale ludzi obchodzi ile za bilet zapłacą.

  7. Kilka lat temu pisałem: przeznaczcie te pieniądze na kolejny odcinek ekspresówki Lublin – Warszawa. Będzie z większym pożytkiem.

  8. Lotnisko zostało otwarte by Żuk wygrał wybory stadion by masy się cieszyły ze będą
    igrzyska stara sprawdzona zymska metoda jak jest bieda należy zorganizować igrzyska i ta myśl przyświeca całej po prowizorka i igrzyska

  9. Brawo, qrva!!! kolejny sukces!!!

  10. Wy mnie ludzie irytujecie. Chyba logiczne że to wierza kontroli lotów w Lublinie daje pozwolenie na lądowanie. Chyba lepiej przekierować samolot nawet do Gdańska. Niż opłakiwać bliskich. Lublin jest położony gdzie występują częste mgły. Ostatnio samolot do warszawy też był przekierowywany. Wam ludzie nie dogodzi. Kredyty… ? haha Warszawa czy inne miasta polski też ma kredyty wieksze od lublina. Co Pan Żuk sam musi rozwijać to miasto. Bo Pis nam nie pomoże bo Pis jest na Lubelszczyźnie i nic nie robi od wielu lat. A pan Żuk rozwija te miasto. Porty Lotnicze chyba sie nie rozwiną w 15 lat. Bo Ludzie z Lubelszczyzny aby do lecieć do Londynu lataja z Warszawy, nie bo taniej bo przecież to jest Warszawa. Ludzie mamy stadion mamy lotnisko bedziemy mieli basen olimpijski a wy czy my nie mamy czy mamy cos to i tak wam nie pasuje. Pan Żuk zmienia Lublin blyskawicznie i widocznie. Aby tak dalej. I tak port Lotniczy Lublin jest lepszy od zielonej gory od Łodzi od szczecina.