Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ile pojazdów elektrycznych jeździ ulicami Lublina?

Z najnowszych danych wynika, że po ulicach Lublina porusza się 777 elektrycznych samochodów osobowych. Jednak to nie wszystko. Znamy dane z lubelskiego Wydziału Komunikacji. Przekazał je dzisiaj Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin do Spraw Inwestycji i Rozwoju.

Obecnie Lublin może pochwalić się 777 zarejestrowanymi elektrycznymi samochodami osobowymi, które krążą po jego ulicach. Jednak to nie wszystkie pojazdy zasilane w ten sposób.

Oprócz elektrycznych osobówek, w Lublinie jeździ 85 trolejbusów, 40 autobusów, 43 zasilane prądem ciężarówki, 120 motorowerów, 24 motocykle i 7 pojazdów specjalnych. Razem to prawie 1100 pojazdów elektrycznych, co stanowi istotny krok w kierunku redukcji emisji spalin i poprawy jakości powietrza w mieście. Ponadto, nie zapominajmy o hybrydach, które stanowią dodatkowe wsparcie dla zmniejszenia emisji i zużycia paliwa. W sumie, w Lublinie porusza się ponad pięć tysięcy hybryd. W tym miejscu należy dodać, że spora część mieszkańców przemieszcza się po mieście elektrycznymi hulajnogami i rowerami.

Co więcej, liczba pojazdów zasilanych prądem stale rośnie, co dowodzi zaangażowania władz miasta w promowanie ekologicznych alternatyw transportowych. Autobusy i trolejbusy elektryczne stanowią kluczową część infrastruktury transportowej, pozwalając na ograniczenie emisji szkodliwych gazów i hałasu.

Lublin nie ogranicza się jednak tylko do elektrycznego transportu publicznego. Również indywidualni kierowcy przyczyniają się do wzrostu liczby pojazdów elektrycznych. Dostępność stacji ładowania oraz zachęty finansowe, takie jak ulgi podatkowe czy dopłaty do zakupu, sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się na elektryczne samochody. Ważne też są inne aspekty m.in. koszty ładowania są zwykle niższe niż koszty tankowania paliwa, a także pojazdy te wymagają mniej konserwacji mechanicznej, ponieważ mają mniej ruchomych części i nie potrzebują regularnej wymiany oleju czy układu wydechowego. Są również znacznie cichsze od silników spalinowych, co sprawia, że jazda autem elektrycznym jest bardziej komfortowa i przyczynia się do zmniejszenia hałasu ulicznego.

Na świecie w 2023 r. było 26 milionów pojazdów elektrycznych, z czego w Polsce 47 tys., a w 2025 r. ma być ich już osiem razy więcej. Jak będzie? Okaże się wkrótce. Warto też pamiętać, że elektromobilność ma swoje wady, do nich zalicza się m.in. zasięgi i czas ładowania pojazdów, dostępność infrastruktury do ładowania, cenę aut i ich ciężar wpływający na stan nawierzchni, problematyczny recykling baterii, czy też zależności od stabilności i dostępności sieci energetycznej.

Mimo tych wad, dynamiczny rozwój technologii oraz wsparcie ze strony rządów i producentów samochodów elektrycznych przyczyniają się do coraz większej popularności i dostępności tego typu pojazdów.

 

31 komentarzy

  1. A IZERA – sztandarowy projekt Matołusza Morawieckiego z PiS gdzie.

    • Lima budowa fabryki miała ruszyć latem, ale niestety Morawiecki nie rządzi a Tusk zapewne jak fabrykę Intela odda to wszystko Niemcom. Projekty itd. I za kilka lat kupisz Izyrę, ale 3 razy drożej z Niemiec.

    • Najważniejsze że jest paliwo po 5 zł i tusk spełnił 100 obietnic w 100 dni 😂

    • Jak wszystko będzie POptakach i to nie tylko Izera ale CPK, Elektrownia Atomowa itd itd Piniedzy nima i nie będzie

  2. te elektryki to porażka…człowiek idzie sobie ulica pusto aż tu nagle bezszelestnie taki zajeżdża za plecami…człowiek drgnie sekunda i nieszczęście gotowe…majty do prania.
    Jak będzie tego więcej to nie nastawczy z praniem

  3. 770 jeleni, pseudo ekologów, którzy dołożyli cegiełkę do zamordyzmu, który teraz wprowadzają. Każdy kupując taki wóz chce chronić przyrodę, zastanawia mnie tylko fakt, czy zadal sobie pytanie skąd ten prąd się wziął. 90 % procent energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla. A niezbędne składniki do produkcji ogniw wydobywa się w krajach 3 świata, wycina się lasy pod kopalnię, zatruwa rzeki i morza glebę przez chemię, która jest używana do płukanek. W tych kopalniach często pracują dzieci za michę ryżu, żeby nogal mógł zarobić jeszcze więcej. Później te ogniwa i inne podzespoły, wywozi się różnych krajów np. takich jak nasz, przechowuję się to wynajmowanych stodołach, w beczkach na dnie Bałtyku lub zakopuje, bo utylizowanie tego jest nieopłacalne. Tak jak panele słoneczne. Niby się przerabia tak jak plastik, którego miliardy ton zalegają na całym globie. Proszę drodzy ekolodzy.

  4. A co do elektryków to wstyd się przyznać, że w Lublinie jest 777 idiotów.

  5. „stanowi istotny krok w kierunku redukcji emisji spalin i poprawy jakości powietrza w mieście.”
    1. Istotny krok to ile procent całości?? kluczowa dla rzetelnej informacji dana statystyczna, która w artykule nie jest przedstawiona.
    2. jakość powietrza w mieście poprawiła się – zgadzam się. Proszę teraz tylko dokończyć i powiedzieć gdzie się pogorszyła. W świecie nauki nie ma nic z niczego.

  6. A ile jest w Lublinie ELEKTRYCZNYCH ; -maszynek do mięsa, – golarek, – wibratorów ???

Dodaj komentarz

Z kraju