Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dziś ostatni dzień sezonu Lubelskiego Roweru Miejskiego: Rekordowe 850 tysięcy wypożyczeń!

Już przed rokiem natężenie wypożyczeń Lubelskiego Roweru Miejskiego było bardzo wysokie, jednak w tym sezonie odnotowano ponad 400 tysięcy wynajmów więcej! Od 21 marca lublinianie skorzystali z wypożyczalni ponad 850 tysięcy razy, a grono użytkowników powiększyło się o 23 tysiące nowych osób.

Dzisiaj rowery są dostępne po raz ostatni w tym roku: po północy (już 1 grudnia) zostaną zablokowane w stacjach, choć wciąż można będzie jeszcze oddać wynajęty rower. Ponowne uruchomienie Lubelskiego Roweru Miejskiego nastąpi wiosną 2017 roku.

854 881 wypożyczeń oraz 22 917 rejestracji użytkowników miało miejsce w dniach 21 marca – 30 listopada, a wiec w okresie funkcjonowania Lubelskiego Roweru Miejskiego w tym roku. Porównując te wyniki z ubiegłorocznymi, w Lublinie nastąpił znaczny wzrost obu współczynników: o 195 i 120 procent. W całej historii systemu (w latach 2014 – 2016) 64 350 zarejestrowanych użytkowników skorzystało z systemu 1 420 490 razy.

– Kolejny, zakończony bardzo dobrymi wynikami sezon funkcjonowania Lubelskiego Roweru Miejskiego, potwierdził trafność naszej decyzji o budowie a następnie rozbudowie systemu. Obecnie Lublin wspólnie ze Świdnikiem oferując w ramach wypożyczalni blisko 900 rowerów, znajduje się na pierwszym miejscu w Polsce pod względem dostępnych rowerów na tysiąc mieszkańców. W bieżącym roku ukończyliśmy lub wkrótce ukończymy kolejne odcinki tras rowerowych, z których większość przebiega przy istniejących stacjach, co jedynie zwiększy atrakcyjność systemu w przyszłych latach – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Lublina ds. Inwestycji i Rozwoju.

– Dobiegający dzisiaj końca sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego z wielu powodów był rzeczywiście wyjątkowy. Przede wszystkim udało nam się przeprowadzić rozbudowę systemu na tyle sprawnie, że został on otwarty dziesięć dni przed planowanym terminem. Ponadto ten rozwój przyniósł zamierzony efekt i w dniu zakończenia sezonu, możemy powiedzieć, że rowery miejskie w Lublinie cieszą się masową popularnością, a ostatnie osiem miesięcy ich działania na każdym poziomie było rekordowe – mówi Michał Dąbrowski, Dyrektor ds. Rozwoju operatora systemu, firmy Nextbike Polska.

– W zestawieniu „rok do roku”, liczba wypożyczeń zwiększyła się o 400 tysięcy. Równie istotny jest sukces na płaszczyźnie popularyzacji rowerów i zachęcania nowych osób do korzystania z systemu. Zwykle dynamika rejestracji spada z sezonu na sezon, tymczasem w ciągu ostatnich 254 dni odnotowaliśmy prawie 4 tysiące rejestracji więcej – dodaje.

W marcu Lubelski Rower Miejski został znacząco rozbudowany. Liczba rowerów zwiększyła się z 430 do 900, a liczba stacji – z 46 do 90 (w tym także pierwsze lokalizacje w Świdniku oraz specjalne wypożyczalnie rowerów dziecięcych w Lublinie: „ul. Leszczyńskiego” oraz „ul. Długosza”).

Dwadzieścia rowerów dla dzieci zostało w tym roku wypożyczonych blisko 2 tysiące razy. Średni czas pojedynczego wynajmu wynosił 24 minuty i osiem sekund. Z uwagi na rekreacyjny charakter rowerków, lublinianie najchętniej sięgali po nie w soboty i niedziele, kiedy miało miejsce 42 procent ich wynajmów z całego tygodnia.
Od wakacji zeszłego roku w ramach Lubelskiego Roweru Miejskiego można korzystać również z pięciu tandemów. W tym sezonie rowery dwuosobowe wynajmowano 2 646 razy.

Rekordy Lubelskiego Roweru Miejskiego w sezonie 2016:
Dzienna średnia liczba wypożyczeń: 3,4 tysiące (w sezonie 2015 – 1,7 tys.)
Częstotliwość wypożyczeń: średnio co 25 sekund (w sezonie 2015 – co 50 sekund)
Rekordowy miesiąc: maj, 170 430 (w sezonie 2015 – maj, 81 276)
Rekordowy dzień: 25 sierpnia 2016, 8 999 (w sezonie 2015 – 27 kwietnia, 4 587)
Liczba wypożyczeń najaktywniejszego rowerzysty: 1 558 (w sezonie 2015 – 1 197)

Średni czas wypożyczenia w Lublinie wynosił w tym roku 16 minut i 29 sekund. Darmowych było ponad 80 procent wynajmów. W ciągu tygodnia na przestrzeni całego sezonu do największej liczby wypożyczeń dochodziło w czwartki (16,3 procent) i środy (15,7 procent). W skali dnia – do największego natężenia wynajmów dochodziło w godzinach 15:00 – 17:00 (17,9 procent).

Dzisiaj w nocy sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego zostanie zakończony. Jak co roku w przerwie zimowej rowery przejdą przegląd i gruntowne prace serwisowe. Zgodnie z umową, kolejny sezon powinien rozpocząć się 1 kwietnia, jednak już dwukrotnie w ciągu ostatnich lat, termin inauguracji został przyspieszony.

Najpopularniejsze stacje wypożyczeń:
ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska: 3,47% wszystkich wypożyczeń
ul. Zamojska / Stary most: 3,12%
Lublin Plaza: 2,99%
ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka: 2,78%
ul. Krakowskie Przedmieście / ul. Krótka: 2,52%

Najpopularniejsze stacje zwrotów:
ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska: 3,77% wszystkich zwrotów
ul. Zamojska / Stary most: 3,43%
Al. Tysiąclecia / Plac Zamkowy: 3,14%
Lublin Plaza: 2,90%
ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka: 2,55%

Najpopularniejsze trasy:
Lublin Plaza – ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska – ul. Nadbystrzycka / ul. Pozytywistów
Al. Tysiąclecia / Plac Zamkowy – ul. Zamojska / Stary most
ul. Zana / Policja – ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
Tarasy Zamkowe – ul. Zamojska / Stary most

2016-11-30 17:24:54
(fot. LRM)

11 komentarzy

  1. Ja się chyba nie skuszę na ostatnią przejaszczkę
    Może bliżej wiosny : )

  2. Myszerej pancerni

    Póki jest dofinansowanie a potem będą stac jak we warszawie?

    • jakie dofinansowanie? W poprzednim artykule na temat tej „inwestycji” jasno stoi napisane. POwcy zadłużyli miasto Lublin na kolejne miliony złotych, czyli 11,4. Niemiecka firma płaci miastu około 90 tysięcy złotych za dzierżawę, czyli „inwestycja” zwróci się za 126 lat i tyle w temacie.

      • Te 90 tysięcy pójdzie na odmalowanie oznaczeń na ulicach wiosną i naniesienie kolejnych. O zysku i zwrocie inwestycji nie może być więc mowy. Za przegląd i prace serwisowe pewnie też miasto zapłaci. Worek bez dna dla miasta i studnia dobrobytu dla właściciela. Może tak informacja ile Nextbike odprowadził podatku w Polsce? Jaki to jest ” Lubelski Rower Miejski” skoro właścicielem jest Niemiec?

        • lubelski jest taki, że mieszkańcy Lublina będą dokładać do tego interesu bez końca…

  3. jak tak dalej będzie: OC w górę, akcyza na starsze samochody również, paliwo po 2 EU to Lublin będzie drugim Pekinem- kiedy obowiązkowe OC dla cyklistów?

  4. wiekszosc wyporzycza przyszla inteligencja wracajac w nocy z imprez nawaleni jak stodola po zniwach srodkiem jezdni jeden obok drugiego po dwoch na rowerze a widzialem tez trzech na rowerze a niech tam jezdza byle w miare bezpiecznie .Czuwaj studencie.

    • Sam inteligencją nie grzeszysz. Naucz się interpunkcji i zajrzyj do słownika języka polskiego.

  5. Za reklamę niemieckiego banku umieszczoną na rowerach, kto bierze kasę? Miasto inspiracji czy operator? Użytkownicy za darmochę dymają z nią po całym mieście a 20 % jeszcze za to płaci.

  6. Wypożyczeń 850 tys. ALE nikt nie mówi ile miasto zarobiło ?
    Większość wypożyczeń w darmowym czasie lub najtańszym – skutek – KLAPA FINANSOWA

Z kraju