Wtorek, 21 maja 202421/05/2024
690 680 960
690 680 960

Bezpieczniej na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych na Lubelszczyźnie

Na dziewięciu przejazdach kolejowo-drogowych w województwie lubelskim w 2024 r. zwiększy się poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości ponad 10 mln złotych netto na wymianę urządzeń przejazdowych. Inwestycja finansowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).

W Lublinie oraz powiatach chełmskim, kraśnickim, tomaszowskim, zamojskim, krasnostawskim, PLK SA wymieni urządzenia sterowania ruchem kolejowym na urządzenia nowszej generacji, co wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa. Rozpoczęcie prac zaplanowano w II kwartale 2024 r. Roboty nie będą miały wpływu na ruch kolejowy i drogowy. Wykonawcą jest firma PNUIK z Krakowa. Zakończenie zadania przewidziano w III kwartale 2024 r.

Między Warszawą a Dorohuskiem na linii kolejowej nr 7 wymiana urządzeń obejmie przejazdy w Wereszach Małych (Gmina Rejowiec) i ul. Końcowej w Zawadówce (Gmina Chełm). Na linii kolejowej nr 68 między Stalową Wolą a Lublinem, nowe urządzenia zostaną zainstalowane na przejazdach w Sulowie (Gmina Zakrzówek), w Lublinie na ul. Letniskowej oraz w Pułankowicach, k. Kraśnika. Prace prowadzone będą również między Zawadą a Bełżcem w Krasnymstawie na ul. Gospodarczej, Bełżcu na ul. Stefana Czarnieckiego oraz Wólce Łosinieckiej. Dziewiąty przejazd przewidziany do modernizacji znajduje się w miejscowości Płoskie (Gmina Zamość).

Modernizacje przejazdów kolejowo-drogowych wpisują się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów z drogami. Prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury zapewniają bezpieczne podróże koleją dla pasażerów pociągów, kierowców, pieszych i rowerzystów oraz minimalizują ryzyko wystąpienia ewentualnych usterek.

Projekt jest finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).

(Źródło: PKP PLK)

4 komentarze

  1. Bezpieczniej na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych na Lubelszczyźnie, będzie wtedy jak ci co mają najtwardsze z twardych dyski, zaczną myśleć.

  2. A co ze skrzyżowaniem linii kolejowej z ulica Pasieczną w Lublinie – w rejonie skrzyżowania ulic Pasieczna – Krężnicka? Przecież to jest najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie – przez to, że są dwa skrzyżowania obok siebie (z linią kolejową oraz drogowe). Niejednokrotnie widziałem jak nad autobusem komunikacji miejskim zamykał sią szlaban, a autobus nie mógł zjechać bo ustępował pierwszeństwa na skrzyżowaniu drogowym. Nadmienię, że autobus oczywiście gdy wjeżdżał na tory to miał możliwość zjazdu ale zanim dojechał do skrzyżowania to już z jednej strony zza łuku wyjechały pojazdy, natomiast z drugiej strony pojazdy wyjechały z pobliskiego sklepu spożywczego. Ta sytuacja dotyczy również innych większych pojazdów – ciężarówek i ciągników z przyczepami. Kolejna kwestia to zablokowane skrzyżowanie i ul. Krężnicka przez pojazdy oczekujące na skręcenie w ulice Pasieczną bo przejazd zamknięty – przecież nie wszyscy skręcają w Pasieczną. Są ludzie którzy chcą pojechać w kierunku Lublina lub Krężnicy Jarej.

    • Dokładnie.
      A modernizują Letniskową, która dobrze działa. Po co? Żeby się szlabany zamykały 5 minut wcześniej?

  3. szczegòlnie przy sasie bezpiecznie wiecznie zamknięte

Dodaj komentarz