W Puławach rozpoczął kursowanie autobus elektryczny. Na razie jest testowany

Wożący pasażerów po Lublinie elektryczny autobus Ursus Ekovolt od dzisiaj kursuje w Puławach. Z kolei na linii EKO jeździ trolejbus.

 

W sobotę na ulice Puław wyjechał elektryczny autobus. Jest to dobrze już znany, zwłaszcza mieszkańcom Lublina, Ursus E70110 Ekovolt, którego można było spotkać kursującego na linii EKO. Teraz MZK Puławy będzie na terenie miasta prowadzić jego testy. Firma zaprasza wszystkich mieszkańców do skorzystania z przejazdów komunikacją miejską i oceny nowego autobusu. Po ulicach miasta będzie kursował do 4 grudnia. Jest to już kolejne miasto, gdzie Ekovolt trafił na testy. Wcześniej woził pasażerów m.in. w Polkowicach, Zielonej Górze, Radomiu i w wielu innych miastach.

Test mają związek z coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorstw komunikacyjnych tego typu pojazdami. Do tej pory polskie miasta głównie testowały autobusy elektryczne. Teraz zaczynają się zakupy, zwłaszcza że pojazdy te doskonale wypadają w testach. W wielu miastach, tworzone są także linie obsługiwane wyłącznie autobusami elektrycznymi. W Lublinie od dłuższego czasu taką linią jest EKO, kursująca głównie w centrum miasta. Również producenci autobusów zaczynają za koleją wprowadzać do swojej oferty tego typu pojazdy. Oprócz polskich Solarisów i Ursusów, swoje autobusy przekazują do testów również nie tylko inni europejscy producenci a nawet pochodzące z Chin firmy.

Eksperci od dłuższego czasu wymieniają autobusy elektryczne jako przyszłość komunikacji miejskiej. Ponieważ głównym celem jest ograniczenie emisji spalin, wprowadzano pojazdy zasilane gazem ziemnym czy też autobusy hybrydowe. O ile te pierwsze tylko częściowo się przyjęły, to drugie już wcale. W tym przypadku zadecydował również koszt tych pojazdów. Jak obliczono, nakłady inwestycyjne nie mają szans zwrócić się w czasie cyklu życia autobusu, czyli jego eksploatacji przez firmy komunikacyjne. Po drugie, oszczędności paliwa, jakie miały być notowane, dało się zauważyć tylko w ścisłym centrum miast. Poza nimi autobusy hybrydowe spalały porównywalną ilość paliwa co te tradycyjne.

(fot. MPK Lublin, lublin112)
2015-11-28 14:46:10