Lubelska firma handlowa kontra duża sieć sklepów spożywczych. Na afisz odpowiedzieli afiszem (zdjęcia)

60

Rodzinna firma, która prowadzi 13 sklepów w Lublinie i okolicach postanowiła w humorystyczny sposób odpowiedzieć na działania ogólnopolskiej sieci handlowej, mającej kilkaset placówek. Efekt jest taki, że klientów nie ubyło.

 

Niedawno przy ul. Krężnickiej w Lublinie otwarty został kolejny sklep sieci Stokrotka. O ile w najbliższym sąsiedztwie nie ma żadnej większej placówki handlowej, z którą sklep mógłby konkurować, to ogólnopolska sieć postanowiła powalczyć o klientów z punktami zlokalizowanymi nieco dalej. Do zakupów mają zachęcać ustawione reklamy. Nieprzypadkowo jednak, umiejscowiono je właśnie obok konkurencyjnych sklepów.

Jedną z reklam ustawiono na granicy działki, na której zlokalizowany jest sklep Top Market. Jego właściciele, na rzuconą w ich stronę rękawicę, postanowili odpowiedzieć tym samym. Zamontowali własną konstrukcję, na której właśnie został dołączony humorystyczny afisz. Wyraźnie nawiązuje on do niedawno powstałej konkurencji. Przedstawiciele firmy nie ukrywają, że taki też był ich cel.

– W grudniu sieć sklepów Stokrotka otworzyła w Lublinie jednostkę handlową, która ma bezpośrednio konkurować z naszym sklepem Top Market zlokalizowanym przy ul. Krężnickiej. W pierwszych dniach stycznia zostaliśmy docenieni przez konkurenta piękną tablicą, która została umieszczona na sąsiedniej działce. Informuje ona klientów, że do najbliższego sklepu Stokrotka trzeba przebyć drogę czterech kilometrów. Od momentu instalacji szyldu wielu klientów, dostawców oraz współpracowników, podkreślało w swych wypowiedziach, że jest to dla naszej sieci olbrzymi komplement, zwracając uwagę na fakt iż nasza sieć liczy 13 sklepów, zaś Stokrotka ma ich aż 417
– wyjaśnia Mateusz Sikora z firmy Lubelski Handel.

Jak nas poinformowano, otworzenie sklepu Stokrotka, jak również zamontowanie reklamy, nie wpłynęło na odpływ klientów. Dane z pierwszych dni stycznia pokazują, że sprzedaż nawet wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku 2017. Co więcej, lubelska sieć postanowiła przejąć inicjatywę. To właśnie pierwszym efektem tych działań jest bilbord, który przysłania tablicę Stokrotki, szykowanych jest również jeszcze kilka akcji marketingowych, których efekty będzie można wkrótce dostrzec.

62

61

(fot. nadesłane)
2018-01-12 22:30:10