Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zderzenie BMW z oplem na rondzie 100-lecia KUL. Są utrudnienia w ruchu (zdjęcia)

Po raz kolejny na rondzie z pniakiem w Lublinie miało miejsce zderzenie pojazdów. Przyczyną było wymuszenie pierwszeństwa przejazdu. Na miejscu pracują policjanci.

24 komentarze

  1. BMW nie wymusza , ono zawsze i wszędzie ma pierwszeństwo , gdyż te rzęchy nie mają sprawnych hamulców .

    PS. Tak , tak, nie stać mnie na utrzymanie i zazdroszczę rzęchowozu. To do fanatyków .

    • Bardzo możliwe. We wtorek, na rondzie przy Gali, zjeżdżając w Zygmuntowskie musiałem hamować. Widocznie w tamtym BMW również były uszkodzone hamulce.

      • nie zepsute tylko nieużywane , bo się ścierają a ceny premium. Zatankować taką bmw i jeszcze klocki wymienić to prawie podwoić wartość

  2. W Rosji w Lublinie jest wiecej BMW spot jak w Niemcach :d

  3. to rondo trzeba przebudować … eliminacja sierciuchów bez mózgu wymaga radykalnych kroków.

  4. Jeżeli jak ******* wjechała przed maskę rozpędzonego pojazdu, który nie był wstanie wyhamować na mokrej jezdni to jaka w tym wina kierowcy BMWu?
    Tylko nie piszcie mi o jakiś wyimaginowanych i bezsensownych zasadach ruchu, czy przepisach o pierwszeństwie przejazdu, bo ci co mieli pierwszeństwo to leżą po cmentarzach.

    • Franiu masz mózg jak wyprany we frani ( to taka pralka – jak byś nie wiedział ) I najwyraźniej kupiłeś ostatnio wóz dla nieśmiertelnych, skoro tak tej marki i ich kierowców bronisz. A przepisy są tylko dla frajerów……

      • Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

        szczególna ostrożność – ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie

        Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

        Teraz mam pytanie.
        Jakie działania podjęła kierująca, żeby uniknąć zderzenia z pojazdem (który powinien ustąpić jej pierwszeństwa przejazdu)?
        Czy kierująca widziała ten pojazd, czy był on zasłonięty innymi pojazdami?
        Jeżeli go widziała, a pomimo tego jechała nadal to jest po części winna.
        Jeżeli od dzieci czy osób starszych wymagamy, żeby na drodze upewniali się, że inni zachowują się prawidłowo (np podczas przechodzenia przez jednię) – to tym bardziej tego samego powinniśmy wymagać od dorosłych, przeszkolonych uczestników ruchu – czyli kierowców.
        Jeżeli dzieciom w przedszkolu mówi się, żeby spojrzały na boki zanim znajdą się na jedni – to ten odruch powinien być już tak zakorzeniony u osób dorosłych, że nawet nie powinna budzić wątpliwości konieczność upewnienia się podczas wjeżdżania na jezdnię poprzeczną.

    • 1. pieszy na chodniku nie ma pierwszeństwa.
      2. Pieszy na pasach ma pierwszeństwo.
      3. Pieszy nie może wchodzić z chodnika na przejście przed rozpędzony pojazd.

      Jak połączysz te trzy punkty i zrozumiesz to daj znać.

      Art. 14. Prawo o Ruchu Drogowym:

      Zabrania się:
      1) wchodzenia na jezdnię:
      a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

      • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

        Piękny pieszofobiczny wysryw. Doprawdy, tak piękny, że aż pokuszę się o jego analizę.

        „1. pieszy na chodniku nie ma pierwszeństwa.”

        A niby przed czym miałby mieć pierwszeństwo na chodniku, skoro chodnik jest dla pieszych?

        „3. Pieszy nie może wchodzić z chodnika na przejście przed rozpędzony pojazd.”

        Po pierwsze, pojazdy nie poruszają się same, tylko są prowadzone przez kierowców i to kierowcy odpowiadają za to, z jaką prędkością te pojazdy się poruszają. Dlatego tez twierdzenie, że pieszy wchodzi przed „rozpędzony pojazd” jest przekłamaniem i manipulacją. Jeśli już ustaliliśmy ten zasadniczy dla naszych rozważań fakt, możemy przejść do punktu drugiego, czyli do tego, że kierowcy nie mają prawa „rozpędzać” swoich aut przed przejściem dla pieszych, gdyż są oni zobowiązani zmniejszyć prędkość i zachować szczególną ostrożność, kiedy się pasów zbliżają.

        „Art. 14. Prawo o Ruchu Drogowym:

        Zabrania się:
        1) wchodzenia na jezdnię:
        a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych”

        Jeśli zapoznamy się z orzecznictwem w sprawach dotyczących potrąceń pieszych, zrozumiemy, że w praktyce ten przepis oznacza tyle, że pieszy nie powinien:
        1) wbiegać przed nadjeżdżający pojazd,
        2) wchodzić na PDP zza przeszkody utrudniającej widoczność (dlatego zakazane jest parkowanie samochodu w odległości mniejszej niż 10 m. od przejścia).

        A na koniec, od siebie, dodam jeszcze jeden cytat:
        „W 2017 r. w Polsce doszło do 32 760 wypadków drogowych (w 25 proc. z udziałem pieszych). Śmierć poniosło 873 pieszych, a rannych zostało 7587. Do śmierci pieszego dochodziło w co piątym potrąceniu wskutek nadmiernej prędkości auta. GŁÓWNĄ PRZYCZYNĄ POTRĄCEŃ BYŁO NIEUSTĄPIENIE PIERWSZEŃSTWA PIESZEMU NA PASACH – wynika z danych Komendy Głównej Policji”

      • Twoje pytania Franiu są zbędne – była kumulacja LSW i LOP jako sprawca – nic dodać nic ująć.

  5. Coraz mniej marki tego pojazdu. Mieć z nim stłuczkę to rarytas. Większość bezmózgów przesiadła się w audice. Następne w kolejce.

  6. Głupie bmwwwww…

  7. Może by tak zmienić patronów tych ulic i problem sam się rozwiąże!

  8. myślę że przez tydzień ta beta nie pojawi się na lubelskich ulicach.

  9. proponuję światła 500m przed rondem, by wyhamować część kierowców. na tych, którzy nie zauważą czerwonego będą czekały kolejne światła, a przy samym rondzie rogatki i policjanci kierujący ruchem…
    wymuszenie pierwszeństwa nawet przy małej prędkości jest często bardziej niebezpieczne niż przekroczenie dozwolonej prędkości powyżej 50km/h. powinni zabierać uprawnienia bez możliwości ponownego wyrobienia przez rok!

  10. od strony centrum dać wyspowe progi zwalnaijące jak w gdańsku, autobus przejedzie osobówka musi zwolnić

    • Taak, to następny artykuł z tej okolicy będzie miał tytuł: „Poszukiwania bmw. Przeleciało nad korniakiem”…

Z kraju